Gå til innhold

Vannkjøling for dobbel Radeon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det der var ganske spennende, tyder på at X2 ikke har den sperra i biosen som 3870 har, den som stoper OC rundt 860mhz

jeg påstår at 3870x2 er overklokket fra fabrikken på 825mhz som er noe høyere enn hva vanlig 3870 er, men kan hende det er noen BIOS endring også...

uansett, glad at man begynner å sende med vannblokk på kortene så, er så slit å finne ny vannblokk til GPU. sist gang jeg så vannblokk fra produsenten var vel rund gf6000 serien med gainwards "coolFX" kort, håper dette blir en god trend fra nVidia også.

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar
Klarer fint drive 2 separate 3870 i vanlig CF med mitt Mist 600w, men forskjellen på 500- og 600w'ern er jo 100 ekstra watt på 12v railene, som jo er det skjermkort "spiser" mest av.

Nå fikk jeg fryktelig lyst på et X2...

absolutt. Kanskje jeg skal undersøke litt før jeg kjøper. Men er ikke CF 3870 like godt som X2?

Lenke til kommentar
Beste ved dette er jo at det er en slank, lydløs og fin kjøleløsning som dekke hele kortet.

Betyr at det er mindre behov for luft til skjermkort, og man kan enkelt ha vannkjøling uten at det blir noen garanti-problemer.

står vel ikke at kortene leveres ferdig med denne løsningen, bare at de har utviklet den... og dermed mest sannsynlig selger den som en separat blokk...

tar jeg feil, er jo det meget positivt, bortsett fra at prisen på slike løsninger gjerne er skyhøy og med liten tilgjengelighet

Lenke til kommentar

Burde jo være perfekt å putte inn en vannkjølt PSU i sammen med to av de der kortene ( eks. Koolance 1200W)

Får lyst til å handle litt jeg nå altså...

Noen som vet om det er planlagt drivere til crossfire Quad oppsett i nær fremtid eller faser ATI ut crossfire på toppkortene?

ETIT: jadda..

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Ja..nå begynner det å bli fristende ja.... :) herlig saker..Godt å se at utviklingen går fremover på vannkjøling også..

Blir bra med 4 slike kort i crossfire...ATI må få støtte for at fire slike kort samarbeider ja :D

"8" skjermkort må da gi en sinnsyk ytelse

Lenke til kommentar
Ja..nå begynner det å bli fristende ja.... :) herlig saker..Godt å se at utviklingen går fremover på vannkjøling også..

Blir bra med 4 slike kort i crossfire...ATI må få støtte for at fire slike kort samarbeider ja :D

"8" skjermkort må da gi en sinnsyk ytelse

Det er vel omtrent minimum om du vil ha grei oppløsning, dx10 og aa på crysis,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...