Fritz0r Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Mercedes har mange nyheter i år, alt fra en mini Gelenderwagen, til sine nyeste AMG monster, og her, mitt imellom alt og ingenting, hiver Mercedes inn en til bil.... CLC sport coupe, arvtageren for C-klasse sport coupe. Bilen har samme base som C-klassen, men Mercedes hevder at det er over 1.100 saker som er modifisert eller skiftet ut fra den gammle C-klassen. Utseendemessig ligner bilen også endel på C-klasse, men med ny front og nye baklykter. Fastspecs: Motorvalg består av en 4 cylindret sak på 122 hester til 2 forskjellige 6 cylindrige motorer, med maks 272 hester. Bilen kommer i salg rundt Mai her i Europa, og Mercedes håper at denne modellen selger bedre enn den gammle C-klassen, som skuffet stort i USA. Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2008/01/200...c_sports_c.html Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det som er skuffende er jo at dette overhodet ikke er en ny bil, men mer som en omfattende facelift av den gamle sportskupeen. Motorene i det "lavre" prissjiktet er dårligere enn de i C-klassen, og forbruket er ikke i nærheten av hva f. eks. BMW får til på sin 1-serie. Man ser jo f. eks. på interiøret at den er av den "gamle" typen, som kom i 2001. Dessuten har også denne fått et meget lite tiltalende ratt, noe Merc' tviholder på for tiden. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 OML: så du spår med andre ord ett tapende salg av CLC slikt jeg forstår din kritikk av bilen? På mange måter så er jeg faktisk enig der, dette ser ikke ut som en konkurent mot nye BMW (selv om den har en latterlig utstyrs liste) eller feks kommende japanske rivaler. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Personlig tror jeg ikke dette kommer til å bli en storslager, nei. Når prisen kommer til å starte på ... tja ... 350.000, så blir den nok et sjelden syn, i hvert fall på norske veier. Lenke til kommentar
NeoZero Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 den og den andre "slike" mercedes ser ikke ut! burde ikke vært lov til å lage slike biler! :S Lenke til kommentar
Golito Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 likte ikke forige typen, liker ikke denne altfor klumpete imo.. Litt som 1serie, fin bil fra nesa til frontruta, der ble bilen kappet og noe anna greier ble smelt på =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå