Piratpjokken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva er det bste dere har å komme med innen virkelig heavy metal? Har hørt mye om in flames, atreyu (eller noe), men jeg vet ikke.. Vil ha både med og uten "growling". Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 anbefaler jeg deg og høre om du synes in flames er noe, kan høre 3-4 sanger gratis på hjemmesiden deres. in flames hjemmeside Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Vi har en egen metaltråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840010 Vil anbefale å spørre litt mer konkret også, siden slike generelle spørsmål ofte vil føre til en drøss med svar hvor folk bare ramser opp en haug med band uten å utdype i det hele tatt. Bare et tips Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Personlig syns jeg kadmium, nikkel og vanadium er ganske kult. http://no.wikipedia.org/wiki/Tungmetall Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Vi har en egen metaltråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840010 Vil anbefale å spørre litt mer konkret også, siden slike generelle spørsmål ofte vil føre til en drøss med svar hvor folk bare ramser opp en haug med band uten å utdype i det hele tatt. Bare et tips Azagrath har egentlig oppsummert ganske greit Trådstarter oppfordres til å endre emnetittelen til noe litt mer beskrivende og startinnlegget likeså. Videre kan jeg vel anbefale albumet Dopethrone av Electric Wizard fra 2000. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Trivum, helt syykt bra, dere burde høre alt fra Ascendancy og Ember To Inferno albummene, Thge crusade (siste albummet) er også veldig bra, men det er ikke like heavy. Og Stonegard, beste band noen gang! Men det er ikke sikkert dere syntes det regnes som Metal... Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal Håper du tuller. Jeg Anbefaler Pantera, plata Cowboys from Hell. Tung, rask ,god gammel metal. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal Håper du tuller. Jeg Anbefaler Pantera, plata Cowboys from Hell. Tung, rask ,god gammel metal. Ja, den anbefales! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 nå har jeg 2 bands jeg vet jeg skal se nærmere på.. Trivium og Pantera.. De har jeg hørt litt om før.. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal Håper du tuller. Jeg anbefaller jo ikke Metallica når det står "veldig tung" nå har jeg 2 bands jeg vet jeg skal se nærmere på.. Trivium og Pantera.. De har jeg hørt litt om før.. Du MÅÅÅ se nærmere på Stonegard også! Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Black Debbath kan kanskje være noe? Jeg er ikke helt inne på hva slags sjanger de egentlig tilhører, om det er stonerrock eller noe sånt? http://www.youtube.com/watch?v=Ck6fgQOalBk Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Manowar er da også heavy metal Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Black Sabbath, Megadeth, Mtallica, Satyricon(black metal), Judas Priest, Childer of Bodom og Ac/Dc. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Med et så lite beskrivende førsteinnlegg er det så godt som umulig å anbefale noe. Dessuten bør du bruke metal-tråden forumet er tildelt når du søker anbefalinger. Det er mange der som har skikkelig peiling på god metall. Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Slipknot, Cannibal Corpse og Nile er ganske tunge greier Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Om du er ny til metal ville jeg startet der sjangeren gjorde det. Black Sabbath, Led Zeppelin, Judas Priest, Queen osv. Finnes også utrolig mye fjortisskit der ute som er fint å begynne med (var vel der vi alle begynte en gang i tiden), amerikansk og finsk metal av nyere dato er stikkord her. Children of Bodom, In Flames (vet at de er svenske) osv... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Slipknot er egentlig ikke god metall, selv om mange fjortenåringer synes det. Hvis du leter etter gammal rock/metal, så kjører du Black Sabbath, Led Zeppelin o.l Leter du etter nyere metall, kan du sjekke ut dødsmetallen som finnes i dag. Nile, Cannibal Corpse, Hypocrisy o.l Mye bra og velge mellom. Du kan også sjekke ut black metal som begynte på 80-tallet og fortsatt står sterkt i dag, men få band holder den samme gamle stilen. Av denne sjangeren kan band som Darkthrone, Mayhem, Burzum o.l sjekkes ut. Du har også NWOBHM-stilen Iron Maiden, Judas Priest og Saxon er borti. Sjekk ut thrash metal-bandene Slayer, Metallica og Anthrax. Det er noe av det beste innen thrash imo. Hvis du ønsker noe mer og litt mer spesielt kan du sjekke ut folk metal. Det er metall inspirert av folketoner, ofte norske. Ásmegin, Myrkgrav og Windir er gode eksempler. Sjekk selvsagt ut andre sjangere og. Progressive, doom, avant-garde, osv. Endret 30. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Groet Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 tung musikk? Crowbar, sier jeg bare. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sjekk ut Insomnium og Arch Enemy. Faller sikkert i smak hos deg. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Slipknot er egentlig ikke god metall, selv om mange fjortenåringer synes det. Jeg må si meg enig i at Slipknot ikke er bra Metal, de fleste hører mye på de med en gang de megynner å høre på metal, men slutter å høre på de ettervært. Endret 31. januar 2008 av M-Gard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå