stigfjel Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg har installert xUbuntu på min laptop. Det er en Dell Latitude D630 med et nVIDIA Quadro NVS 135M grafikkort. Nyeste nvidia-driver som ligger i pakkesystemet til xUbuntu er versjon 100.14.19. Men nVIDIA har gitt ut driver 169.09. Jeg prøvde denne driveren, og da gikk det galt. Nå får jeg ikke installert nvidia-driverne overhodet. Selv om jeg installerer driveren på riktig måte vil systemet ikke bruke disse driverne. Systemet spretter tilbake til å bruke vesa-driveren, enda jeg går inn i /etc/X11/xorg.conf og sier at X skal bruke driver nvidia. Ser også at det ligger flere xorg.conf.1, .2 osv. Erstattet xorg.conf med xorg.conf.1 (cp xorg.conf.1 xorg.conf) fordi xorg.conf.1 var riktig. Men systemet så ut til å erstatte xorg.conf med den versjonen som ikke er riktig. Hva skal jeg gjøre for å igjen kunne bruke nvidia-driveren? Lenke til kommentar
tommis Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Last ned Envy til og installere og sette opp de nyeste nVidia driverne. Brukt dette programmet på min dell latitude d620 og min stasjonære med 7500 LE uten problemer. Genialt program. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg brukte restriecetd drivers manager til å installere mine NVidia drivere, om det er de nyeste vet jeg ikke, men får hvertfall bedre ytelse enn vesa. Systemet spretter sikkert tilbake til vesa for å sikre at X virker. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Last ned Envy til og installere og sette opp de nyeste nVidia driverne. Brukt dette programmet på min dell latitude d620 og min stasjonære med 7500 LE uten problemer. Genialt program. Ja, det endte med at jeg brukte Envy. Da så det ut til å fungere. Og det har fungert siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå