Moderat Bruker Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har Norton 360 I orginal konfigurasjon saa scanner programmen kun overfladisk og finner ikke virus. Hvis jeg manuelt endrer settingen og kjoerer en dyp system scan for alle drives finner den virus. Saa er spoersmaalene - 1) Er det ingen/liten potensiel risk forbundet med virus i periferte lokalisasjoner/drives siden ikke Norton sjekker dette som default? 2) Vil Norton avdekke/stoppe en handling som eventuell vil aktivere disse virusene - som f eks utpakking av rar. filer eller inst av et programe hvor viruset eventuelt ligger skjult? Takk Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Sorry Ingen som har en kjapp formening om dette? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 En dyp scan vil jeg tro omfatter områder som ikke ansees som umiddelbar spredningsfarlig. Jeg tenker bla. på systemrestore-mappa. Slik jeg ser det, bør man kjøre en dyp/complete scan på alle drives første gangen man installerer et av-prog. Deretter vil programmet overvåke systemet og ha (bør i allefall det) kontroll på hva som kommer inn på PC-en. Norton vl jeg tro scanner alle drives som default? Norton vil også stoppe prosesser den anser som 'farlig'. Så svaret på spm. 2 er ja. Norton vil stoppe dette så lenge det er skadelige program som Norton kjenner igjen. Når du sier at ved dyp scan så fant det virus. Jeg antar da at vi snakker om at disse infiserte filene lå i restore-mappa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå