Gjest Wormies Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei! Jeg er langt over puberteten, aka 26 år. Sliter ikke med kviser, men hud ormer derimot. og kunn på nesen. Du vet, disse svarte prikkene, som det kommer gusje ut av når man klemmer på de. Jeg tittet litt rundt her og fant utallige tråder om folk som så etter vidunderkurer mot kviser, men lite om hudormer.. Anyway, finnes det en enkel måte for å bli kvitt disse? er er ikke urenslig av meg, snarere motsatt, men de kommer tilbake... hjelp? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kjøp Basiron AC 5% (reseptfritt på apotek), som inneholder benzoylperoxid og bruk dette i hht. pakningsvedlegget. Fungerer greit mot hudormer, men så fort du slutter med å bruke det kommer de tilbake. Lenke til kommentar
mssunshine Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det viktigste for å bekjempe hudormer er regelmessig hudpleierutine, dvs at du vasker huden med en rensemelk/den typen hudrens som passer din hud, og følge opp med ansiktsvann + hudkrem tilpasset din hud, du kan få hjelp til dette på apoteket. Det høres kanskje litt femi ut, men det er kun ved regelmessighet i hudpleierutinen din som vil forhindre/minske problemet ditt. Basiron(nevnt ovenfor) fungerer bra, ellers kan du også prøve aborela(kun på resept). Kjæresten min har mye hudormer, og han er veldig nøben når det kommer til feminine ting. likevel har jeg klart å overtale ham til å bruke en nesemaske fra bodyshop i teatree-serien, og denne tar knekken på det meste. ellers kan du sitte med hodet over en gryte med kokende vann/ta badstu, og deretter klemme ut hudormene. dersom du ikke klemmer dem ut, vil de "gro fast", og det blir bare værre og værre å få dem ut, de vokser seg større. Lykke til, håper at dette hjalp! hvis dette ikke fungerer, kan du ta kontakt med en hudpleier, som kan hjelpe deg videre med problemet, og anbefale andre produkter. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) PANNEKAKER Smelt smør og tilsett melk. Så visper du i egg. Bland hvetemel, bakepulver, salt og sukker i en bolle. Hell i væsken mens du rører jevnt. La pannekakerøren stå og svelle i ca. 15 minutter. Dette er viktig for at røren skal få rett konsistens. Stek pannekaker, ca. 15 cm i diameter (ca. 1,5 - 2 ss røre per pannekake). Etter at røren har svellet opp og blitt litt ”boblete” kan du vende de med en stekespade. TILBEHØR Legg de ferdige pannekakene oppå hverandre på et fat eller en tallerken. Det smaker godt med lønnesirup eller nyrørt syltetøy og valnøtter til. Endret 25. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det der er ikke en god måte å gjøre det på trevakt. Kan fort bli mange ''arr'' etter slik behandling. 1 Lenke til kommentar
mssunshine Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tror du at dette er helt bra? Du skader jo huden, og det kan føre til arr og andre skader i de øverste hudlagene? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 de småe bruker jeg bomull med ansiktsvann på. også vasker jeg ansiktet veldig ofte og bruker fuktighetskrem jevnlig, men når de blir altfor store så må jeg bruke den metoden. men det er viktig å la det bli litt blod eller litt verk igjen i hullet, fordi da ungår man at det blir til en ny og større hudorm. og jeg pleier å ta på plaster. hvis man lar det være i fred en stund etterpå blir det venlig hud der. jeg pleier også å varme opp nålen med en liten flamme for at det ikke skal være bakterier på den. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det viktigste for å bekjempe hudormer er regelmessig hudpleierutine, dvs at du vasker huden med en rensemelk/den typen hudrens som passer din hud, og følge opp med ansiktsvann + hudkrem tilpasset din hud, du kan få hjelp til dette på apoteket. Det høres kanskje litt femi ut, men det er kun ved regelmessighet i hudpleierutinen din som vil forhindre/minske problemet ditt. Basiron(nevnt ovenfor) fungerer bra, ellers kan du også prøve aborela(kun på resept). Kjæresten min har mye hudormer, og han er veldig nøben når det kommer til feminine ting. likevel har jeg klart å overtale ham til å bruke en nesemaske fra bodyshop i teatree-serien, og denne tar knekken på det meste. ellers kan du sitte med hodet over en gryte med kokende vann/ta badstu, og deretter klemme ut hudormene. dersom du ikke klemmer dem ut, vil de "gro fast", og det blir bare værre og værre å få dem ut, de vokser seg større. Lykke til, håper at dette hjalp! hvis dette ikke fungerer, kan du ta kontakt med en hudpleier, som kan hjelpe deg videre med problemet, og anbefale andre produkter. Den her du mener? Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Fjernet akkurat den største min! Er kjempe fornøyd ^^ Jeg tok en neglklipper, varmet den opp med ild ( Fjerning av bakterier) så klippet jeg den øverste huden av, tok to Q-Tips og presset den ut. Ikke klag! Jeg er fult klar over at dette kan medføre arr og dritt, men jeg var litt sinna samtidlig og jeg villa ha den ut. Blødde littegrand men fy faen så deilig og få den ut. Å den var lang ! :o Kvalmene men sant ^^ Enjoy ;D Lenke til kommentar
Gjest amanda strand Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 hei. jeg har masse hudormer, jeg prøver å rense huden hver morgen og kveld, også tar jeg ansikt maske en gang i uka. men du burde ikke klemme på hudormene eller kviser, fordi det kommer fler hudormer etter vert. Det beste du kan gjøre nå er å dra til en lege, eller bruke kremer som passer for din hud ; ) ( fra amanda ) Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 hudormene fjerner jeg bare med å klemme dem ut ^^ Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Noen som har bilde av det svarte greiene Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 AHHHHHHhh http://www.youtube.com/watch?v=CQuShpOoJ-Q...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=I5C4iOiYpGY...feature=related Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Differin som du får av fastlege. Du trenger ikke å være mye plaget for å få differin. Hudormer kan nemlig spre seg og derfor er det greit å begynne med differin med en gang de dukker opp for å forhindre dette. Den er sterk og fjerner hudormer. Etter ferdig behandling kjøper du en god ansiktskrem på apoteket som hjelper mot overproduksjon av talg. Gjerne med A - vitaminsyre, noe differin også inneholder. Det er denne ingrediensen som har regulerende effekt på hudormer. Du kan også bruke differin sammen med benzoylperoxid. Ikke gidd å høre på kjerringråd når det kommer til hudormer. Differin er vitenskapelig testet og fungerer. Koster veldig lite også. I tillegg må du ta vare på huden din ved å pleie regelmessig, og gi den riktig næringstoffer via kosthold. Endret 3. august 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
momono Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Det skal hjelpe mot det også ja, men spørs om du får resept på det om du ikke er plaget med akne da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå