cppdude Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 hei! sitter å tenkter som det knaker nå, skal kjøpe en ny PC...enten blir det stasjonær(uten skjerm) til rundt 8000, som da blir bare spilling på. Eller en bærbar, som jeg forsåvidt også har bruk for...bærbar må kunne kjøre CoD4 da. er vell eneste kravet. Har sett på Acer 5920G og Compal IFL90+ begge går for rundt 8000 ny, men IFL90'en har 8600GT 512mb ram, vs 5920G (de til 8k) som har 8600GS 256mb ram. ellers så ser maskinene ganske lik ut.. er det noen andre alternativer enn de når man kommer til bærbar på 8000 klassen? etter det jeg har lest på div. forum(bla her) er vell at de er rimelig brukbare...noen av maskinene som er kjent for noen problemer? tror jeg selv holder på å lene litt over på laptop siden nå...hadde vært utrulig kjekt med en, men vet ikke hvordan ytelsen på de er, til litt mer moderne spill? om jeg skal kjøre helt safe, så blir det jo stasjonær...men mister jo mye godene av å ha en laptop. hmm...noen innspill og forslag? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Spilling på laptop har aldri vært et alternativ for meg, så det er mulig jeg er på litt tynn is her mtp hva de yter nå til dags for den prisen. Sjansen for at du etter hvert vil spille noe annet og litt mer krevende enn COD4 er vel til stede, og da er en stasjonær det beste valget både ang evt oppgradering og spilleglede. Men som sagt så har jeg aldri spillt på laptop, så mulig det bare er en vanesak. Og kanskje sparker de godt ifra seg også for 8000,-? Du har ikke en pc pr i dag som du kan oppgradere da? Du kommer langt med 5000, spar de resterende og kjøp en bra Acer Aspire surfe-og-kose-pc til ca 5000 etter hvert. 5720Z f.eks. Den har jeg, og den fungerer glimrende til surfing, film og hverdagsbruk. Det er jo alt etter behov og hva man vil, men jeg angrer iallfall ikke på at jeg "satset alt" på en stasjonær spill-pc og ventet litt før jeg kjøpte en bærbar i tillegg. Legger du ut 8000,- på en bærbar i dag så legger jo den ganske store begrensninger på budsjettet ditt en stund, vil jeg tro? Om du da angrer så blir det vel en stund til du kan ta deg råd til en bra stasjonær spill-pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå