Gå til innhold

En parabol og tv`er på hytte og anneks

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem jeg behøver hjelp med.

På hytta er det en parabol som er tilknyttet en stk TV. Nå har det imidlertid blitt bygget et anneks ca 15 m. unna hytta.

Der skal jeg også ha en TV.

Spørsmålet blir da:

Kan jeg få signaler fra parabolen på hytta inn til TV`n i annekset, eller må jeg ha en parabol til?

Finnes det noe trådløst til dette, og blir bildet bra nok?

Håper noen kan gi meg et tips om hvordan jeg skal ordne dette.

Mvh

Arild

Nesodden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bokser for trådløs overføring (f.eks. fra Clas Ohlson kan du sende lyd og bilde over i annekset. Bildet blir greit. Disse boksene sender signalet som kommer ut av tuneren, dvs det samme som vises på hytte-TV-en.

For å kunne se på forskjellige kanaler i hytta og annekset, trenger du en tuner i annekset også. I tillegg må du ha et abbonement for tuneren, selskapene gir rabatt på dette når du har et abb. fra før, se http://www.viasat.no/cm/2.10/2.178/2.796/1.3472 og http://www.canaldigital.no/templates/gener...e____17259.aspx

Du kan bruke samme parabol, men må antageligvis bytte mikrobølgehode til et som støtter flere mottakere.

Hvis du ikke trenger alle kanalene i annekset, men klarer deg med NRK1-3 og TV2 ville jeg sjekket dekningskartet på NTV.no og funnet ut om hytta ligger i dekningsområdet til det digitale bakkenettet. Da kan du kjøpe en mottaker til ~1000 kr, og se disse kanalene gratis (TV2 ihvertfall ut 2009).

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

En slik boks for trådløs overføring.. Har den en maks lengde i meter? Klarer den fint 15 meter?

Arild

Rekkevidden er begrenset, bla. avhengig av lengden og hva signalene må gå gjennom. Vil tro at 15 meter og et par trevegger ikke skulle være noe problem, men sjekk dette før du kjøper. Vær klar over at du med en slik løsning vil måtte se det samme på TVen i hytta og ute i annekset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...