ltdata Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) har 2*512 fra før. Har 4 slots. Har kjøpt 2*1gig. Kan jeg blande rammen? Eller må jeg ta ut de gamle brikkene? Kan jeg skade pcen om jeg prøver med alle? og hvorfor står det at jeg bare har 786mbram i kontrollpanel/system, mens jeg egentlig har 1 gig? Endret 29. januar 2008 av ltdata Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hvis det er samme type (noe jeg regner med?) så er det iallfall ikke farlig å blande de. Men har de forskjellig hastighet så er det bedre at du bruker bare de nye. At du bare har 786MB hørtes jo omtrent ut som det velkjente 4GB-problemet i 32bit. Aldri opplevd det der så det vet jeg ikke helt. Hva slags system har du ellers da? Lenge siden du oppdaterte BIOS f.eks? Endret 28. januar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis det er samme type (noe jeg regner med?) så er det iallfall ikke farlig å blande de.Men har de forskjellig hastighet så er det bedre at du bruker bare de nye. At du bare har 786MB hørtes jo omtrent ut som det velkjente 4GB-problemet i 32bit. Aldri opplevd det der så det vet jeg ikke helt. Hva slags system har du ellers da? Lenge siden du oppdaterte BIOS f.eks? Forskjellig type ram ja. men begge er ddr2 ram. Sikker forskjellig hz tror jeg. Jeg har amd sempron 3400+ 1,8 Ghz. Hvordan i huleste oppdaterer jeg BIOS? jeg har aldri hørt om det. kjøpte 2 gig med ny ram. Kanskje jeg bør bestille slik at jeg får 4 gig, siden det er billig og jeg ikke bør kombinere med de andre settene? Vil ytelsen bli mye bedre med 3 eller 4 vs 2 gig med mitt system? Kanskje litt off topic, men jeg bruker bare pcen til internett, "kontorarbeid" og ser litt på film. Er det vits å oppgradere CPU med tanke på ytelse? Jeg vil ikke bytte hovekortet.(har ikke mye peiling på å skru i pcen) Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Du finner vel en "oppskrift" på hjemmesiden til hovedkortet ang BIOS. Det varierer litt fra kort til kort, men som regel er det en grei og kjapp prosess. Hørtes det helt sprøtt ut så kan du la vær da Tenkte bare på den RAM`en som ikke viste alt. Ikke sikkert det har med BIOS å gjøre, men kunne gjort et forsøk iallfall. Du får se hva som skjer når du setter inn de nye, det kan jo være noe krøll med de gamle brikkene også som gjør det. Hvis de brikkene du har kjøpt nå er Dual Channel så fungerer de best når det bare er to, de er laget for å fungere optimalt i par. Det skader ikke med 4GB, men da har du det problemet jeg nevnte i forrige svar, at du bare får "brukt" ca 3.2GB pga det problemet med 32bit operativsystem. Det er bare sånn Hvis maskinen fungerer bra til det du bruker den til, så er det vel ikke nødvendig å oppgradere CPU, men det vet du best selv Du får jo også bedre ytelse nå når du oppgraderer RAM, så da blir det kanskje enda mindre grunn til å bytte CPU. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 At du bare ser 768 i kontrollpanel er nok mest sannsynelig at du har skjermkortet bruker minne fra systemet. Jeg ville bare brukt de nye brikkene. Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei, har gjort noe av det samme. har fra før 2* 512mb ram pc4200 533mhz, og har blandet de med 2*1gb ram pc5300 667mhz og det funker, har 3gb ram totalt.. og lurer på om maskinen blir raskere om jeg fjerner de 2*512mb? så jeg bare har de nye kortene i? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Dette avhenger hvor rask fsb du kjører. Om du har fsb på 333 så vil maskinen være raskere med bare 667 ram`en siden den egentlig er 333x2 og kjører da sync. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå