Gå til innhold

Rettigheter ved PKK\EU godkjenning av bil?

kasin21

Anbefalte innlegg

Har nettopp prøvd å fått eugodkjent bilen. Den gikk ikke igjennom(kjøp deg ny bil tenker du nå sikkert)

Var defekt kryss på rattaksel stod det.- jaja det fikser jeg selv.

Ringer med verkstedet en gang til før jeg bestiller delen for å være sikker på at det er den delen jeg skal ha. Fikk rett del og byttet ut delen. Tipp topp tenker jo selvfølgelig jeg :) Delen kosta 2000 kr. :ohmy: (Orginal Toyota del selvfølgelig)

Ser på gamle delen og legger merke til at det er jo litt slakk i den- men sikkert ikke mer en halv mm (max) kan ikke tru at det har det store utslaget så derfor tar jeg en liten sjekk selv og oppdager at mest sannsynlig er det slakk i styresnekka.

Om verkstedet merker dette og ikke godkjenner bilen alikevel på grunn av dårlig 1 sjekk og jeg har byttet en del forgjeves (som var litt dyr)

Har jeg noen rettigheter?

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om verkstedet merker dette og ikke godkjenner bilen alikevel på grunn av dårlig 1 sjekk og jeg har byttet en del forgjeves (som var litt dyr)

Har jeg noen rettigheter?

Håper på svar

Kontrollpunkter som er godkjent på selve EU-kontrollen kan såvidt jeg forstår ikke underkjennes på etterkontrollen, uansett hvor hårreisende dårlig stand bilen er i, ref. Leo_ sitt innlegg i denne tråden. Det eneste som skal sjekkes på etterkontrollen er om de feilene som er anmerket er reparert, andre feil kan de ikke ta deg for.

En halv millimeter slakk i krysset utgjør jo betydelig mer i dødgangen på rattet, siden det har så mye større diameter, så jeg tror nok det krysset var modent for utskiftning uansett -men det kan selvsagt være flere feil, som f.eks. styresnekka...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...