ompopo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Heisann Vi har nå begynnt med særemnet, men jeg har et lite problem. Jeg var borte mye av tiden i fjor når vi snakket om særemnet så jeg har litt problemer med å vite hvordan jeg skal skrive om dette. Jeg har valgt "Harry Potter and the Philosophers Stone" hvor jeg skal ta for meg både boken, filmen og tilslutt spillet (PS2). Men jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive dette, noen forslag? Og ja, jeg vet at J.K.Rowling ikke er nordisk, men jeg fikk lov av læreren. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det hele opplegget går ut på er vel egentlig at du skal fortelle litt om hvordan historien i alle "delene" er (regner med at du skal fremlegge dette skriftlig i tillegg til muntlig?). Poenget med oppgaven du har valgt deg må bli at du skal sammenlikne om det er likheter, forskjeller og utvikling gjennom boken, filmen og spillet. Her er det viktig å huske på at du skal klare å holde de som hører på intressert i det du snakker om, så det er viktig at du også kan prøve å få inn litt humor siden du skal stå og snakke i rundt 20 minutter. Håper det var til hjelp. -Lærerstudent. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Det hele opplegget går ut på er vel egentlig at du skal fortelle litt om hvordan historien i alle "delene" er (regner med at du skal fremlegge dette skriftlig i tillegg til muntlig?). Poenget med oppgaven du har valgt deg må bli at du skal sammenlikne om det er likheter, forskjeller og utvikling gjennom boken, filmen og spillet. Her er det viktig å huske på at du skal klare å holde de som hører på intressert i det du snakker om, så det er viktig at du også kan prøve å få inn litt humor siden du skal stå og snakke i rundt 20 minutter. Håper det var til hjelp. -Lærerstudent. Det hjalp mer enn du kanskje tror, nå vet jeg i alle fall hvilken måte jeg skal legge opp særemnet. Tror foresten at vi bare skal ha 10 minutte fremføring, men skal forberede meg på 20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå