Gebby Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Har spurt mange ganger før, men da var det litt løsere, og lager heller nytt tema for å unngå å forvirre. Har bygd pc, Asus P5K, 4GB RAM Kingston, Antec P182 kabinett, GeForce 8800 GT, Intel Core Q6600 og samsung 500GB harddisk, men det kommer ikke bilde på skjermen. Det er rimelig sikkert ikke minnet det er noe feil med, siden det ikke fungerer med noen kombinasjoner av minne og heller ikke med bare en minnebrikke. Skjermkortet funker fint, fordi jeg har prøvd et annet skjermkort og det hjalp ingenting. ALLE vifter går, alle lys lyser. Men jeg får ikke noe bilde, og jeg får heller ingen sånn feilmelding med lyd hvis jeg starter pcn uten ram. Noen sier at det er prosessoren som da er herpa, andre sier hovedkortet. Hva er mest sannsynlig, og hva kan jeg gjøre når jeg ikke vet hvem som er herpa og ikke har noen å låne prosessor av? Nettbutikken min er SHG, og jeg har ikke fått noe svar på mail og har heller ikke fått kontakt med dem på telefon. Har fortsatt angrerett, men det vil ikke gå ann å selge prosessoren på nytt da kjølepastaen er smurt ut og alt sånt, og hvis jeg leverer inn feil del vil jeg få en "bot" på 400 spenn. Jeg kjenner forresten ikke noen varmeutvikling fra prosessoren, og hvis jeg putter i en cd kan jeg høre at den prøver å lese, så sånn sett virker det ikke som om det er hovedkortet som er herpa. <3 Endret 29. januar 2008 av Snorre_pc Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Vil nok tro at det er CPU'n som er gåen! Tror jeg..! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Og rammen er minimum 667mhz? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har du prøvd med CLEAR CMOS. Kan jo være det er satt noen instillinger som maskinen ikke greier starte med. Har du noen gang fått start overhodet? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Prøv med en annen LGA775 prosessor og se om det fungerer da, det er veldig sjeldent det er noe feil med en prosessor. Prøv med en annen prosessor og ett annet hovedkort som du vet fungerer, da kan du kjapt finne ut hva som ikke fungerer. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Vil nok tro at det er CPU'n som er gåen! Tror jeg..! På hvilket grunnlag? At du vil svare? CPU er en av dem delene som sjeldnest går istykker i dataer, og det der er typiske symptomer på defekt hovedkort Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis det er CPU som er gåen, vil maskinen starte i heletatt da? Jeg hadde samme problem, problemet var at sokkelen skjermkortet skulle ned i (PCI-E slotten) var ødelagt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ganske sikker på at feil med HK er den vanligste grunnen, nest etter brukerfeil. Vanligste feilen som vil gi slike symptomer er at du har glemt å koble til 4/8 pin 12v! Mao sjekk at du har koblet alle kabler fra PSU til hovedkort. Minimum en main (24-pin) og en 4/8-pin. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Og rammen er minimum 667mhz? Kingston DDR2-533, 2x2048MB, CAS 4 heter pakka som jeg bestilte med RAM:) Vil det si at jeg har kjøpt ram som ikke kan brukes i pcn min? Det hadde isåfall vært verdens beste nyhet! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ja, nyere intel chipset støtter ikke ram lavere enn 667mhz. Du vil også få slike symtomer som du har fått. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Prøv å få byttet minnet i PC2-6400 minne (DDR2 800 MHz) eller høyere. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 jeg elsker dere hvis dette fikser det Får antakelig prøvd annen RAM i kveld, og hvis det funker får jeg nytt innen i morgen! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ja, jeg vil også anta at det er rammen som har tukla det til for deg. Det er lett å gå på en liten smell der og ikke sjekke hva hk støtter :-) Får håpe det er løsningen. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 HAdde samme problemet. Hos meg var det at jeg hadde tatt av den bøylen som brukes til å feste CPU x) Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Det løste problemet å prøve ut en ram med høyere effektiv frekvens Tusen TUSEN takk ;D Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jepp, det var det jeg antok. Du er ikke alene om å ha bomma på det før :-) Da er det bare fryd og gammen :-) Endret 29. januar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå