Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangs bil til rundt 100k

Klix

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter en førstegangsbil da jeg snart fyller 18, problemet er at det er så mye der ute, og jeg aner ikke hva jeg skal velge... Når det kommer til kriterier er jeg ganske åpen,

Det jeg vil ha:

5 seter

5 dører

Under 150 000 km

Sporty/fin

Greit med hester

Økonomisk

Lite problemer

Ønskelisten:

En litt nyere modell

Hengerfeste

Ellers er jeg veldig åpen for forslag!

Endret av Klix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sporty og hengerfeste hørte ikke helt sammen syntes jeg.

Hvis det er en spesiell grunn til å hengerfeste på en sporty cab, så burde du i tilfelle kjøpe avtagbart.

Men hvis du skal få bruk for det noe særlig på en lett bil, så burde du ha BE siden det er de absolutte vektene som man skal bruke og ikke de aktuelle.

Tenke på Audi TT med hengerfeste, he he.

Lenke til kommentar
Førstegangsbil til 100K?! Din første bil skal kræsjes, bulkes og ødelegges, ikke koste 100K. :yes:

haha.. dagens, så du vil heller bli invalid resten av livet bare for å være kjip? en gammal dritt bil fra 85-92 feks. blir man jo invalid av å kræsje i løpefart.

Nei kjøp en skikkelig bil, penger og bil kan man alltids skaffe nytt, men ikke livet til noen.

synes ca 100 000 for førstegangs bil er en fin fin sum penger jeg, ikke allverden og tape det for å ha en god og sikker bil.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Førstegangsbil til 100K?! Din første bil skal kræsjes, bulkes og ødelegges, ikke koste 100K. :yes:

haha.. dagens, så du vil heller bli invalid resten av livet bare for å være kjip? en gammal dritt bil fra 85-92 feks. blir man jo invalid av å kræsje i løpefart.

Nei kjøp en skikkelig bil, penger og bil kan man alltids skaffe nytt, men ikke livet til noen.

synes ca 100 000 for førstegangs bil er en fin fin sum penger jeg, ikke allverden og tape det for å ha en god og sikker bil.

Gå for Volvo. Gamle og skuddsikre biler!

Lenke til kommentar
Sporty og hengerfeste hørte ikke helt sammen syntes jeg.

Hvis det er en spesiell grunn til å hengerfeste på en sporty cab, så burde du i tilfelle kjøpe avtagbart.

Men hvis du skal få bruk for det noe særlig på en lett bil, så burde du ha BE siden det er de absolutte vektene som man skal bruke og ikke de aktuelle.

Tenke på Audi TT med hengerfeste, he he.

Skal ikke påstå at bilen min er veldig sporty, men jeg har en Xsara VTR cupe. Den har hengerfeste, det er jo greit nok, men når men setter på en middels kapellhenger ser det midt sagt komisk ut, og det er ikke noen god kjørefølelse. Skal man kjøre mer med henger en hjem fra ikea trenger man en burkbart stor bil med bakhjulstrekk. Har kjørt henger med A6 1.8 og volvo 940. A6'en sliter, og du kjenner at du har noe på slep, 940'en er også småskummel, for man glemmer at man drar et tonn ekstra bak der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...