Gå til innhold

Sunpak-blitz funker dårlig

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bruker et Nikon D80 og angrer fælt på at jeg sparte penger på å kjøpe en Sunpak PZ42X-blitz i stedet for Nikons egen SB 600. Blizen er rett og slett rævva, for å si det på godt norsk som det er. Det ender som oftest med at jeg tar den av og bruker den interne blitzen. Selv om jeg fokuserer ordentlig på motivet, klarer blitzen på en eller annen måte å "ufokusere" hele bildet igjen. Og enten blir bildet for lyst eller for mørkt. Jeg kan rett og slett ikke stole på jobben blitzen gjør. Og det går ikke som journalist.

Er det jeg som gjør noe galt, eller er denne blitzen rett og slett ubrukelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PZ42X støtter i-TTL og da skal du få korrekt eksponerte bilder i nesten alle tenkelige situasjoner. Sjekk at du har modellen som støtter Nikon, hvis du har Canonmodellen så vil du ikke få korrekt eksponerte bilder.

joda, det står nikon både på eske og brukerhåndboka...men gudene vet hvorfor bildene blir dårlige. jeg er vant til å bruke et D80 der jeg jobbet før med en Nikon-blitz, og gjør akkurat som før nå. bortsett fra at bildene blir mye dårligere. og da skylder jeg på blitzen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...