Gå til innhold

Dual Screen. Spill og Windows samtidig, hvordan ?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hjelper min bror med å fikse dual screenen sin. Problemet er at han har lyst til å spille på den ene skjermen og være i Windows Vista på den andre skjermen mens han spiller. Dette er for at han vil ikke fast switche mellom spill og windows, for da kan pcen slå seg vrang.

Skjermene er på 19" og 24"

Takker hvis noen hjelper oss.

MVH Espen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en kvasiløsning. Da får man en irriterende linje rundt hele spillvinduet. Er en meget interessant problemstilling dette. Det virker som om xp/vista ikke tolererer at to vinduerer har fokus samtidig. Var mye snakk om at vista skulle støtte to brukere samtidig på en pc. Som så mye annet ser det ut som om dette er blitt kuttet ut. Har søkt en del på nettet etter en måte å skille to skjermer helt fra hverandre uten egentlig å finne en god løsning. Innspill noen?

Lenke til kommentar

Har lett i en liten evighet og Shiftwindow var det nærmeste jeg kom. Windowed mode som ser fullscreen ut. For at vi skal få til denne funksjonaliten "out of the box" må noen hacke windows slik at det støttes å ha fokus på mer enn et vindu samtidig...

Edit: Etter å ha tenkt litt på det har jeg løst problemet programmeringsteknisk. Hvis jeg får tid skal jeg lage et lite tray-ikon som ordner opp.

Endret av WhiteFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...