Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gammel dell pc tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

som jeg skriver i emnetittelen så har jeg en gammel dell pc (ca. 5år) jeg skrudde den på i dag og det eneste som skjer er: skrur på pcen, venter ca. 10sek, helt svart skjerm og så skrur den seg av igjen. det er fult batteri og den fungerte i går helt fint.

Er det noe jeg kan gjøre med maskinene? noen som har en problemløsning? Eller er det rett og slett på tide med ny?

Endret av magbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta ut batteriet og starte uten batteri? Det kan være at strømforsyningen har tatt kvelden og at de 10 sek. kjører på det lille som er igjen på batteriet. Hvis den ikke starter i det hele tatt uten batteriet er det sannsynligvis strømforsyningen som er defekt. Du kan evt. forsøke å måle den med et multimeter (sjekk på strømforsyningen hvilken spenning den skal gi, de jeg har sett har vært på 16-19 V, og still inn multimeteret på nærmeste spenning over dette).

I noen tilfeller kan det også være feil/kortslutning i batteriet, i så fall vil PCen starte uten batteri forutsatt at strømforsyningen er ok.

Lenke til kommentar
jeg vet den er gammel og sånn... hadde en nyere men den stakk søstera mi av med når hun skulle studere. trenge bare litt hjelp til overtalelse til min far at det er på tide med ny:)HJELP:)

En deffekt bærbar er vel en fin måte å bevise det :-).

Skal ikke mange krone til i en bærbar for å erstatte en 5 år gammel Dell :-)

Lenke til kommentar

har prøvd og tatt ut batteriet og starte den uten men det skjer fortsatt det samme. jeg har ikke multimeter, min far har sikkert, men så mye gidder jeg ikke å stresse med det, er ikke så farlig. blir sikkert macbook pro da i steden. jeg burde vel tatt opp dette spørsmålet en annen plass men er batterilevetiden kort på denne macbooken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...