waerg34g Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, Skal installere Vista i løpet av uken, og forsøker å få litt oversikt over hvordan jeg skal få ting slik jeg vil. I korte trekk, jeg har flere harddisker - Systemdisker i RAID og en "lagringsdisk". Jeg ønsker å flytte "brukere" til lagringsdisken, og ikke ha den på systemdisken. Fant dette tipset som kan flytte hele pakka med filer og innstillinger, samt sørge for at nye brukere opprettes på lagringsdisken. Lurer på om noen har forsøkt dette? 1. Backup C:\Users using a backup program 2. Restore the C:\Users to your new desired location (example: D:\Users) 3. Start WinPE or Windows Installation disc command prompt 4. Using the command prompt 1. rmdir /S /Q C:\Users 2. rmdir "C:\Documents and Settings" 3. mklink /J C:\Users D:\Users 4. mklink /J "C:\Documents and Settings" D:\Users 5. Restart Eventuelt brukes robocopy C:\Users E:\Users /MIR /XJ for å flytte c:\Users til E, eller D osv. Om jeg ikke finner noe problemer med dette kommer jeg uansett til å prøver når jeg installerer, og oppdatere her etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå