wiggoa Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg har en 2004 model s40 diesel. Nå har jeg fått en type ulelyd så fort jeg tar rattet mot høyre. Jeg inbiller meg at det kan være hjullagret som har gått,men syntes det er rart at det bare merkes så fort rattet holdes mot høyre.Det blir stille når jeg svinger mot venstre. Leste i et annet innlegg at piggdekk kan skape en resonans i hjulhuset men da er det vel konstant? Har jekket opp bilen men kjenner ingen slakk ved bruk av muskelkraft? Noen som kan sette meg på sporet? wiggoa Endret 28. januar 2008 av wiggoa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg antar den lyden kommer kun under kjøring og med rattet mot høyre? Da er det eneten hjullager, eller at det er noe som gjør at bremseklossene presser mer på skiva. Om den kommer når den står stille også mot høyre er det noe med servoen. Lenke til kommentar
wiggoa Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg antar den lyden kommer kun under kjøring og med rattet mot høyre? Da er det eneten hjullager, eller at det er noe som gjør at bremseklossene presser mer på skiva. Om den kommer når den står stille også mot høyre er det noe med servoen. Ja den kommer ved den minste vridning av rattet mot høyre. Men man må oppi over 60 kmt for og høre den. Kan minne om lyden tilsvarende og kjøre på stiplet veimerking,men endel lavere. wiggo Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Er du hard mot bilen din siden hjullageret alerede har begynt å vise symptomer, eller kjører du rett og slett mye? Endret 29. januar 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Tror jeg ville levert inn til et bilverksted. Eller viss du har en kompis som driver med bil, få han til å sjekke hjullager. Kjenner du noen "humping" ved kjøring? Lenke til kommentar
wiggoa Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Er du hard mot bilen din siden hjullageret alerede har begynt å vise symptomer, eller kjører du rett og slett mye? Neida jeg kjører pent,men bilen nermer seg 200000 km så det er vel ikke annet og vente. Tror jeg ville levert inn til et bilverksted. Eller viss du har en kompis som driver med bil, få han til å sjekke hjullager. Kjenner du noen "humping" ved kjøring? Nei ingen humping i det hele tatt. Har sjekket med volvo og jeg må bytte hele navet og det koster 2100 kr........På toppen ev det hele så må det presses på. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Nei ingen humping i det hele tatt.Har sjekket med volvo og jeg må bytte hele navet og det koster 2100 kr........På toppen ev det hele så må det presses på. Det kan ikke være felgen som er ute av senter? Lenke til kommentar
wiggoa Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nei ingen humping i det hele tatt.Har sjekket med volvo og jeg må bytte hele navet og det koster 2100 kr........På toppen ev det hele så må det presses på. Det kan ikke være felgen som er ute av senter? Jeg skal ta en ekstra test før jeg kjøper lager. Jeg skal sette på sommerdekk foran og høre om lyden forsvinner,kan jo være noe i det du sier selv om jeg tror at jeg ville hatt endel vibrasjoner i rattet om det skyldtes felgen. wiggoa Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg vil tippe på lager eller knuta. Jekk opp bilen og ta et godt tak i dekket, merker du slakk da så er det lager/ knute som er dårlig. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Sjekk at hjulboltene er strammet til. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Da hadde det ristet i bilen hvis det hadde vært løse bolter, men for all del det koster ikke noe å eliminere den feilen der. Lenke til kommentar
wiggoa Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Da hadde det ristet i bilen hvis det hadde vært løse bolter, men for all del det koster ikke noe å eliminere den feilen der. Jeg har jekket opp men finner ingen slakk,Volvo sier at det ikke behøver og være det selv om lageret er slitt. I dag var jeg på Ford og sammelignet et nav til Focus med volvo sitt. Hadde hørt at de skulle være like,med untak av litt kortete bolter og en gummiforing øverst på lageret så var de identiske. Jeg turte ikke og gå for Focus lageret alikevel,synd egentlig for det kostet halvparten så mye!!! Wiggoa Endret 30. januar 2008 av wiggoa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Når du sjekka, tok du tak i på "topp" og "bunn" av dekket og prøvde å vrikke på det? Altså ikke sideveis som hjulet gjør når du svinger. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du trenger jo ikke orginalt volvo lager. Kjøper du et nytt lager fra Romnes, Mekonomen, Bilxtra osv. så får du like bra lager som du får hos volvo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå