Gå til innhold

Ødelagte teksturer i cs med ATI-kort.

Ksungam

Anbefalte innlegg

Har en bærbar pc med integrert ATI x1270-grafikkort. Har nettop lagt inn cs, og sliter med et problem. Pc-en kjører ws-oppløsningen 1280*800, mens i cs kjører jeg standard 800*600. Jeg får alltid en advarsel om noe tull med oppløsningen, som var problematisk å fjerne. Men jeg fikk det til slutt til. Pga. denne feilmeldingen pleide cs å hoppe litt opp og ned fra å være minimert når jeg gikk inn på det. Pga. dette tror jeg at teksturene i cs ble ødelagt, slik som dere ser på bildene. Men nå som jeg har fikset det slik at meldingen ikke kommer opp mer, så har teksturene fortsatt å forbli slik. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Har nettop byttet disken, da den gamle var defekt, og hadde det samme problemet i starten med cs på den. Det fikset seg på en eller annen måte plutselig, men jeg aner/husker ikke hvordan.

Det er ikke bare estetisk stygt, men også hemmende når jeg spiller. Ofte blir veggene helt svarte, noe som resulterer i at jeg ikke kan se motstanderne når de står foran en slik vegg. Eller så kan veggene ofte ligne en motstander og lure meg. Så om noen vet råd, hadde det vært glimrende!

post-49099-1201550411_thumb.jpg

post-49099-1201550417_thumb.jpg

post-49099-1201550425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det står i meldingen...

Kjør heller programmet i skjermens native oppløsning. Altså 1280*800 (eller så høyt og tilnærmet som mulig).

Slik jeg har forstått det er det PC produsenten som er ansvarlig for drivere til bærbare. dvs. ati sannsnligvis har utviklet en driver for skjermkortet, men den opptateres ikke. (pc produsenten leier ikke inn ati-team for videreutvikling så lenge den fungerer med maskinen slik de leverer den)

Er det driverproblemer så sitter du nok fint i det. Med mindre noen entusiaster har videreutviklet noe tror jeg ikke det noengang vil komme nye skjermkort drivere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...