Gå til innhold

Treningsdagbok for sk1rty

sk1rty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Benken kommer seg fort ser jeg :)

Den kommer skremmende fort :p

Har så lyst til å begynne å kjøre knebøy igjen. Får ikke lov å kjøre a2g, bare såvidt at jeg går ned. Får heller ikke lov å kjøre det noe tungt.

Oppdatert - Kroppsmål 01.03.08

Alle kroppsmål er uten pump eller stramming.

Underarm, høyre - 29 cm (28,5)

Underarm, venstre - 28,5 cm (28)

Biceps/Triceps, høyre - 33 cm (31,5)

Biceps/Triceps, venstre - 32,5 cm (30,5)

Lår - 57,5 cm (57,5)

Legger - 36 cm (36)

Bryst - 94 cm (92)

Midje - 82 cm (83)

Kroppsmål fra 25.01.08 i parantes. Har ikke trent bein så mye og hardt akkurat, det vises :p

Kommer med dagens treningsøkt i morgen, trenger søvn :)

EDIT: Forresten Delavar, leste at du var fysioterpaut i Lambada sin tråd, vet du noe om Patella - chondromalaci? Noen tips eller hint?

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar
Benken kommer seg fort ser jeg :)

EDIT: Forresten Delavar, leste at du var fysioterpaut i Lambada sin tråd, vet du noe om Patella - chondromalaci? Noen tips eller hint?

Her er en bra artikkel om akkurat dette: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=585 Står et stykke ned på siden. Jeg anbefaler deg å kjøre lett i øvelser som utfall og knebøy, gå dypt på begge og pass på at knærne ikke glir inn ala kalvbenthet. Du kan evt prøve å kjøre knebøy med bred fotstilling og tærne pekende litt utover, ca 30 grader på hver side, du får da trent bedre på innsiden av lårene, noe som kan bidra til å øke stabiliteten i knærne og musklene på innsiden. Pass på at du utfører øvelsene riktig fremfor å kjøre med mange kg, gjerne kjør litt høyreps, 15-20 x 3 med vekter du ikke sliter deg ut på eller som fremkaller noe særlig smerte. Lykke til :) Husk at all trening skal være mest mulig smertefri!

Lenke til kommentar

Takk for tipsene Delavar!!

Treningsøkt - tirsdag 04.03

Skuldre - Bein/rehab

Militærpress: 30KG x 10 - 32,5KG x 10 - 35KG x 8

Arnoldpress: 15KG x 10 - 15KG x 10 - 15KG x 10 - 17,5 x 6

Sidehev: 10KG x 10 - 10KG x 10 - 12,5KG x 10

Bak-hodet-press: 25KG x 10 - 30KG x 8 - 30KG x 6

Shrugs: 27,5 x 10 - 30KG x 16

Forbrenning:

20 minutter rolig sykling.

Kommentar:

Treningen var bra og hadde grei økning i nesten alle øvelser, helt kjørt i skuldrene.

På shrugsene ble 27,5KG for lett, så gikk rett over til 30KG manualer.

Var til fysioterapaut tidlig på dagen å trente bein.

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Treningsøkt - Onsdag 05.03

Triceps & Biceps

Sittende dips: 90KG x 10 - 95KG x 10 - 97,5KG x 10 - 100KG x 10

Enarms ext.: 10KG x 13

Franskpress: 27,5KG x 10 - 27,5KG x 10 - 30KG x 8

Pushdown, enarms droppsett: 15KG x MAX + 10KG x MAX + 7,5KG x MAX

Bicepscurl: 12,5KG x 10 - 15KG x 7 - 12,5KG x 10 - 12,5KG x 10

EZ-curl, palm down: 27,5KG x 10 - 27,5KG x 10 (Test)

Bicycle crunches: MAX - MAX

Forbrenning:

Ingen.

Kommentar:

Triceps i dag var helt sinsykt! Aldri opplev en slik pump!

EZ-curl med håndflatene ned var en skikkelig genial øvelse, den skal jeg begynne å ta hver biceps økt. Trenger man å ha med preacher curl? Tok ikke den øvelsen i dag da jeg hadde litt dårlig tid.

Lenke til kommentar

Ang skuldre: synes du fokuserer litt for mye på den fremre og den øvre delen av deltoiden (på fint heter de Anterior og Lateral Deltiod). Den fremre for veldig mye trening når man kjører bryst. Den øvre er det greit å fokusere på, men det er den bakre (Posterior Deltiod) som ofte blir glemt. Jeg mener du burde ta en ekstra øvelse for denne. Skuldrene vil se bedre ut skuldrene dine vil dras bakover.

Hvis du vil kan du også trene indre muskulatur i skulderen. Dette er genialt i forhold til å forbygge skader i skulderen (skulderen er utsatt siden man bruker den i svært så mange øvelser)

Lenke til kommentar
Ang skuldre: synes du fokuserer litt for mye på den fremre og den øvre delen av deltoiden (på fint heter de Anterior og Lateral Deltiod). Den fremre for veldig mye trening når man kjører bryst. Den øvre er det greit å fokusere på, men det er den bakre (Posterior Deltiod) som ofte blir glemt. Jeg mener du burde ta en ekstra øvelse for denne. Skuldrene vil se bedre ut skuldrene dine vil dras bakover.

Hvis du vil kan du også trene indre muskulatur i skulderen. Dette er genialt i forhold til å forbygge skader i skulderen (skulderen er utsatt siden man bruker den i svært så mange øvelser)

Forslag til øvelser? :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror snusi mener (med forbehold om at jeg tar feil) er at du med fordel kan trene den såkalte rotatorcuffen (4 muskler som har mye å si for stabiliteten i skuldra). Noen måter å trene de på er: http://familydoctor.org/online/famdocen/ho...juries/265.html kan være lurt å ta med et par av disse, jeg bruker noen av dem selv med jevne mellomrom da skudlrene ofte blir litt såre etter tunge benkøkter etc.

Lenke til kommentar

Treningsøkt - Fredag 07.03

Bryst & Rygg

Benkpress: 57,5KG x 10 - 60KG x 9 - 60KG x 9

Skrå hantelpress: 17,5KG x 10 - 20KG x 10 - 20KG x 10 - 22,5KG x 9

Kabelkross: 12,5KG x 14 - 15KG x 10 - 10KG x 18

Markløft: 70KG x 10 - 70KG x 10 - 75KG x 10

Smalt nedtrekk, foran: 45KG x 10 - 47,5KG x 10 - 50KG x 8

Enhåndsroing: 27,5KG x 10 - 30KG x 10

Bicycle crunches: MAX - MAX - MAX

Forbrenning:

Ingen.

Kommentar:

Skråbenken var genial og satte ny rekord. Markløft kjente jeg utrulig godt, men nå er det bare jeg 3% batteri igjen på laptopen.

Noen som kan hjelpe meg å sette opp en skulder-dag? Skal trene skuldre i morgen og har lyst til å forandre på dagen.

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Treningsøkt - Lørdag 08.03

Skuldre

Militærpress: 30KG x 10 - 32,5KG x 10 - 35KG x 10

Sidehev og Rear flyes, Supersett: S:8KG x 10 - R:6KG x 10 - S:8KG x 10 - R: 6KG x 10 - S:6KG x 9 - R:8KG x 7

Upright row: 30KG x 12 - 35KG x 8

Bak-hodet-press: 25KG x 10 - 30KG x 6

Så gjorde jeg denne med kabel. 10KG og 12 reps.

Forbrenning:

Ingen.

Kommentar:

Fikk utrulig god kontakt med skuldrene i dag! Treningen ble litt preget av dårlig tid, men det økte vell egentlig bare eksplosiviteten så det var egentlig bare konge hele treninga!

Føler at det er fremgang over alt på kroppen. Kanskje biceps jeg føler at det går tregest på akkurat nå!

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Treningsøkt - Søndag 10.03

Triceps og biceps

Sittende dips:

95KG x 10

100KG x 10

102,5KG x 10

Dips:

8 x kroppsvekt

7 x kroppsvekt

Franskpress:

27,5KG x 10

32,5KG x 10

32,5KG x 10

Pushdowns droppsett:

30KG x 8 > 25KG x 8 > 20KG x 6 > 15KG x 10 > 10KG x EVIG

Bicpscurl:

12,5KG x 10

15KG x 7

12,5KG x 10

12,5KG x 7

EZ-curl:

27,5KG x 8

Kommentar:

Fikk en helt sinnsyk pump i triceps! Tror det er den musklen jeg har merket mest fremgang på i det siste. Når jeg tok droppsett i pushdowns rett etter siste settet med franskpress anstrengte jeg meg så mye på 25KG at jeg fikk en slags kink i nakken, så hodet er litt skjevt nå :p Håper det løser seg opp snart.

Har kjøpt meg Wrist Wraps for å få litt bedre stødighet i håndleddene.

Skal trene med dette programmet ut uke 16. Så skal jeg hive meg på en liten deff fram til begynnelsen av juni.

Lenke til kommentar

Treningsøkt - mandag 10.03

Bryst og rygg

Benkpress:

60KG x 10

60KG x 10

62,5KG x 8

Skråbenk:

20KG x 10

22,5KG x 9

22,5KG x 9

17,5KG x 12

Kabelkross:

12,5KG x 10

12,5KG x 10

15KG x 7

10KG x 20

Markløft:

70KG x 10

75KG x 10

Kommentar:

Fikk en utrulig sterk hodepine rett etter kabelkross.. Så jeg fikk ikke tatt så mye rygg. Regner med at jeg tar rygg først så bryst etterpå på torsdag. Prøvde meg forresten på chins helt i begynnelsen av treningen, fikk til to... Skal begynne å prøve hver ryggtrening framover. Virker som det at det er en genial øvelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...