Gå til innhold

Skal kjøpe antivirusprogram, valgets kvaler.

Anbefalte innlegg

Kom med forslag...

Er interesert i full pakke, "alt i ett" - produkt. (virus, spy, spam, brannmur, rootkit + + +)

Er interesert i lisens for flere år fremover, gjerne med lisens for bruk på flere/alle PCer i husstanden...

Jeg har alltid hatt et godt øye til PC-cillin av Trend Micro... 799kr for 2år...

Edit : min største frykt er å få et program som sinker pcn.... Som norton....

Forslagsliten

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte (via web) nylig Trend Micro Antivirus Plus 2008 .

Altså ikke full pakke med brannmur osv . Men produktet med AV 2008 og Antispyware 2008.

Jeg er *MEGET* fornøyd.

Trend kan man stole på at tar det meste også .Er ikke uten grunn at trend housecall web scan blir mye brukt ved virus/trojan infiserte maskiner.

Jeg har i flere år nå brukt Computer Assosiates ( CA ) Antivirus og kjøpte 3lisens utgaven av dems 2007 versjon med full security pakke i sommer.

Ble litt "irritert" etter at jeg la over fra dual-boot XP/VISTA32 til XP/VISTA64 og fant ut at CA ikke har Vista64bits støtte og ikke får det i nærmeste fremtid heller. Så da sitter jeg der med en CA lisens jeg ikke får brukt og måtte ha noe annet på Vista64 installen min.

Valget falt på Trend etter å ha prøvet forskjellige m/64 bit støtte bla. AVG/BitDefender/Trend.

Valget falt på Trend Micro PcCillin 2008 , og jeg har ikke angret på det. Kan trygt anbefale denne . Har dog ikke testet foreldrekontroll, antispam og brannmur da jeg gikk til innkjøp av AV/AntiSpyware pakka.

Trend sier at mitt produkt/serial key kan installeres på inntil 3 maskiner.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du kan jo kjøpe Eset Smart Security som inneholder både antivirus, antispyware, brannmur og spam-filter.

Dette er da altså NOD32 med full pakke.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Kaspersky var noe også ja, har hørt at det er lett på resurser selv med "realtime"...

Men synes prisen begynte å bli litt stiv der.....

Lagt til produkt, å lagt til linker til (nesten) alle...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

kjøpte selv panda og er stor fornøyd.

Har selv brukt Norton før, men som du sier så er ikke norton er godt valg vist man vil at PC-en skal beholde ytelsen sin.

Jeg og 2 andre spleiset på Panda antivirus + firewall, og 3 av 3 er fornøyd og har ikke hatt noe problem med spy/virus eller annet etter panda.

Edit:

Kan vel legge til pris til deg.

siden du vil ha full pakke så legger jeg kun ut prisen på Panda Internet Security.

6 months' services* € 49.95

12 months' services* € 79.95

24 months' services* € 135.95

36 months' services* € 175.95

kan innstaleres på 3 maksiner.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er riktig. Norton 2008 har forbedret seg på hele 40 % fra 2007 versjonen. 2009 versjonen blir enda lettere å kjøre.

Norton er ikke noe tyngre å kjøre enn andre sikkerhetspakker.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ser at ingen har nevnt F-secure Antivirus. Jeg har brukt F-secure siden 1998 og er strålende fornøyd.

Har både F-secure Antivirus 2008 og F-secure Internet Security 2008 lisenser per dags dato. Den siste inneholder alt som du trenger, både Antivirus, brannmur, spyware/adware og rootkit beskyttelse, alt i "real time".

I prinsippet trenger du aldri å skanne diskene dine for virus, for programmet jobber alltid med å sjekke hver fil du starter osv, uten at det gjør PC-en noe spess tregere.

Det smarte her er å kjøpe lisensen fra USA (den internasjonale e-store)... da betaler du c $60 for 12 måneder og 3 PC-er (altså rundt 330 kroner).

http://www.f-secureusa.com/estore/fsis2008.html

Enkelt å bruke er det, med god oversikt, og mulighet til å aktivere/deaktivere hver enkel del...

fsecure1a.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Se hva jeg har å velge i, håper andre kan ha nytte av en slik liste også... ;)

Men kjøp av AV utsettes til neste mnd.

Da jeg i kveld har oppgradert til Photoshop Elements 6.0 og Premier Elements 4.0.. :grin:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...