13375k1133z Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men siden dette omhandler i alle fall liten grad php så poster jeg det her: Hvordan intregrere forum til egen hjemmeside ? Tenkte litt på iframe, men tipper på at det blir bare dumt, hadde vært mye greiere å få det inn på hjemmesiden, om det lar seg gjøre. så jeg lurte på om det er mulig å intregrere ett phpbb3 forum til hjemmesiden min? Såfall er dette en stor sak, og hvordan gjøres dette? Alt på hjemmesiden er skrevet i HTML og CSS. Skrev litt feil, det er vel en guildside. ADRESSEN Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Tja. Er vel ingen direkte kobling til PHP her selvom det riktignok er mange forumløsninger skrevet i PHP. Med mindre du tenkte å skrive det selv i PHP vil jeg vel kalle det indirekte at best. Uansett.... Regner med folk her har en del tips angående slikt. Er det mulig å bruke phpBB til ditt formål. Det er det nok helt klart. Til hvilken grad det er mulig å 'sy inn' i layouten er jeg ikke spesielt kjent med (har ikke satt opp phpBB med serlig custom instillinger før). (jeg er ferdig å kverulere nå) http://www.phpbb.com/ Endret 28. januar 2008 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Programvare -> Webprogramvare vil jeg tro det skulle bli postet i Men hvis du skal bruke f. eks phpBB, så går du til templates/subSilver (hvis det er subSilver den templaten som er med heter i v3...) og så redigerer du overall_header.tpl og egentlig de fleste filene der (har ikke kommet så langt med akkurat det der selv, så jeg er ikke helt sikker på hvilke filer som må redigeres ennå...) Håper det hjalp noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå