Gå til innhold

PS3 finner ikke spill jeg setter i

RobertSo

Anbefalte innlegg

De siste to dagene har konsollen min gått fra iorden og sakte men sikkert mot voldtatt. Det startet med at den stoppet mitt i loadingen i ett spill og ga meg etter en stund beskjed om at disken var unrecognised. Nå kjenner den ikke igjen diskene i det hele tatt når de blir satt i, den jobber med det samme den settes i, men finner ingenting.

Noen som har samme problem? Er den klar for begravelse, og jeg klar for tre mnd venting på at support skal komme fram til at jeg fortjener en ny maskin på garanti?

PS!! Hver gang jeg ringer playstation hotline som sony så fint kaller det så får jeg beskjed om at jeg må ringe i deres åpningstid som er mandag til søndag mellom ett eller annet og kl. 21. Det er bare det at klokken er 20.00 akkurat nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De siste to dagene har konsollen min gått fra iorden og sakte men sikkert mot voldtatt. Det startet med at den stoppet mitt i loadingen i ett spill og ga meg etter en stund beskjed om at disken var unrecognised. Nå kjenner den ikke igjen diskene i det hele tatt når de blir satt i, den jobber med det samme den settes i, men finner ingenting.

Noen som har samme problem? Er den klar for begravelse, og jeg klar for tre mnd venting på at support skal komme fram til at jeg fortjener en ny maskin på garanti?

PS!! Hver gang jeg ringer playstation hotline som sony så fint kaller det så får jeg beskjed om at jeg må ringe i deres åpningstid som er mandag til søndag mellom ett eller annet og kl. 21. Det er bare det at klokken er 20.00 akkurat nå :(

Har hatt akkurat det samme problemet. Hos meg startet det med at det stoppet midt i en loading i Uncharted. Maskina fant ingen disk etter dette uansett om jeg prøvde ps3 spill, Blu-ray film eller DVD. Jeg prøvde å restarte mange ganger og å ta ut kontakten til ingen nytte. Det hele endte med at jeg skrudde den av, frustrert, og tok ut kontakten. Slik sto den i ca 10min. Jeg bestemte meg så for å prøve litt mer og da fungerte det plutselig perfekt. Jeg har siden dette spilt kjempemange timer uten noen problemer.

Det kan hende det var tilfeldig at det begynte å fungere igjen når maskinen stod litt uten strøm, men du kan jo prøve. Håper du er like heldig som jeg var! :)

EDIT: Tråden min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=894236&hl=

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Den har vært slått av over en lang periode, og det nærmeste jeg har kommet din "flaks" er at spill-symbolet kommer fram, men det er fortsatt ubrukelig for med engang jeg prøver å starte det så svartner skjermen og jeg får en feilmelding etterpå (80010514). Etter en rask titt i det offisielle forumet til playstation så er denne feilmeldingen Blu-ray relatert (ikke bekr. av sony, kun av andre forum deltakere).

Lenke til kommentar

60 GB sliter Nordisk Film med å få tak i bytteenheter på.

Snakker med de for litt siden og vi har en kunde som har ventet i 3 uker og enda så vet de ikke når de får til han. De håpet på 1-2 uker.

Er den importert kan du jo høre med Nordisk Film om de har noen avtale med Sony for importerte PS3'er, men tviler egentlig på det ettersom Sony ikke liker at folk kjøper fra andre verdensdeler. Du må nok i værste fall koste på deg en ny en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...