War Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Kan noen anbefale 19" U1/2 Switch og Router? ( til rack ) Ser man kan få en 8 port for 20k og en 40 port for 2000 , Må være /1000 Skjønner ikke mye av RJ-45 1000BASE-T port og all den infoen Hva trenger man for et hjemmenettverk hvor 10 pcer skal kobbles sammen 5 servere. Alle rom har kabler som ender der serveren står. Kjedelig å bruke mange tusen på noe som blir fullt så det gjør ingen ting om det er noen porter til overs Noen info jeg må passe på å få med? Auto MDI-X som autostiller krysset eller rett kabel osv. Flere kabler fra router så ikke alt går på en kabel? Endret 28. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 "Skjønner ikke mye av RJ-45 1000BASE-T port og all den infoen" Det kommer an på hva du har av behov når det gjelder kapasitet, muligheter for management osv. Hva skal serverne dine gjøre, og hvilke typer brukere har du? Du sier hjemmenett men nevner og 10 klienter og 5 servere? Normalt (hva nå det er) så vil en gigabitswitch (/1000)og en 'enkel' router gjøre deg fornøyd. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dell Powerconnect 2716/2724 tipper jeg burde holde i massevis for deg. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Skal sjekke ut dell. Serverene skal ikke brukes til noen ting enda. Evt fleroppgaveserver. Jeg skal bare lære det og den beste måten er å bygge og sette opp selv. Har da valgt 42U skap 19" og skal fylle denne med servere fra 1u til 4u. Siden huset ellers er full av pcer pga jeg bygger en ny 4-5 ganger i året og i mitt nye hus skal legge opp kablet netverk i alle rom så kommer det til å bli en god del kabler i serverrommet og derfor en r/s med mange porter. Takkr for svar. EDIT: 2748 Så ikke dum ut. Skjønnte ikke det med strømmforskyningen, må man kjøpe dells for mange k? Nah det er bare lureri, den bruker samme kabel som en pc. Finnes det 19" 1U Router eller må man ha speedtoutch boksen liggene å flyte i skapet. Endret 1. februar 2008 av War Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Finnes 1U-routere, men når du snakker om rack-bare routere så snakker man fort et helt annet prissegment (10.000,- og oppover) Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Mener kun 19" Rack festbar , følger med L vinkler for festing så håper det lar seg montere. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Så vidt meg bekjent er det ingen hjemmeroutere som har rack-kit. Det hadde vært nice, men alle jeg har vært borti har pleid å bare sette routern/modemet på en egen hylle. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ser sånn ut så jeg får krysse fingrene og håpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå