Gå til innhold

Mohammad det mest brukte navnet i Oslo

Anbefalte innlegg

Har du noe grunnlag du baserer dette på? Eller er det antakelser? Det hadde vært interessant med faktiske opplysninger på hvor de best utdannede ender opp.

Norge må bli strengere overfor identitetsløse innvandrere. Selv om det muligens kan føre til at et større antall innvandrere oppholder seg i landet ulovlig istedenfor.

Her har USA et mye større problem enn Norge. Det regnes at rundt 11 millioner (noen mener opptil dobbelt så mye), primært fra Mexico oppholder seg ulovlig i USA. Det er 3.5% av USAs totale befolkning. Norges andel er på sin side ca. ti ganger så lav. Med forbehold om korrekt prosentregning, så har vi ca. 18000 ulovlige innvandrere, noe som vil si rundt 0.35% av Norges totale befolkning.

Samtidig kan det nevnes at det har blitt dannet en solid kultur på grensekriminalitet mellom USA og Mexico. Blant annet slites det kraftig med kriminelle meksikanske narkogjenger som tar seg ulovlig inn i USA og opererer med ekstremt brutale metoder som får A og B gjengen til å virke som små pusekatter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Illegal_immig...e_United_States

http://www.ssb.no/02/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har USA et mye større problem enn Norge. Det regnes at rundt 11 millioner (noen mener opptil dobbelt så mye), primært fra Mexico oppholder seg ulovlig i USA. Det er 3.5% av USAs totale befolkning. Norges andel er på sin side ca. ti ganger så lav. Med forbehold om korrekt prosentregning, så har vi ca. 18000 ulovlige innvandrere, noe som vil si rundt 0.35% av Norges totale befolkning.

Samtidig kan det nevnes at det har blitt dannet en solid kultur på grensekriminalitet mellom USA og Mexico.

Bare en liten saksopplysning: Norge har grense mot Sverige, ikke Somalia. :whistle:

Lenke til kommentar

Samtidig kan det nevnes at det har blitt dannet en solid kultur på grensekriminalitet mellom USA og Mexico.

Bare en liten saksopplysning: Norge har grense mot Sverige, ikke Somalia. :whistle:

Nei. Det blir mer hensiktsmessig å sammenligne mexicanere med innvandrere fra østblokkland.

Lenke til kommentar
Denne tråden er opprettet for å skape fremmedfrykt.

Det er altså den eneste grunnen du kan tenke deg at noen vil kritisere en fullstendig feilet immigrasjons- og integrasjonspolitikk og sosialisers benektelse rundt hvilken situasjon vi faktisk befinner oss i?

Vi skal altså bare holde kjeft og åpne pengeboka på vid gap til vi får tredd burkaen ned over hodet?

Lenke til kommentar

Hva folk heter har ingenting med integrering å gjøre. Du kan fortsatt spise grandiosa og drikke deg drita på julebord mens du glefser i deg svinekjøtt selv om du heter Muhammed. Det er bra du refser innvandringspolitikken, men vinklinga kunne kanskje vært en annen?

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar

Mange er ikke klar over hvor fort Oslo endrer seg nå, jeg synes navnebruk er en grei indikator å ta med for at folk skal åpne øynene. Vi har nå passert en milepæl som få for noen år siden ville trodd de skulle oppleve i sin egen levetid.

Og jeg tror andelen muhammeder som "glefser i seg svinekjøtt" er relativt lav.

Lenke til kommentar
Tro fører sjelden til noe godt.
Riktig, deres tro har ført til mye lidelse og sosialistene i Norge har vist fullstendig knefall for Islam.

Siden du ikke har tall på det vil du faktisk anta at det er vanlig at personer ved navn Muhammed "glefser i seg svinekjøtt"? Husk at det er du som har fremsatt denne påstanden.

Lenke til kommentar
Siden du ikke har tall på det vil du faktisk anta at det er vanlig at personer ved navn Muhammed "glefser i seg svinekjøtt"? Husk at det er du som har fremsatt denne påstanden.

alle kan hete mohammad. jeg er like norsk selv om jeg heter det. Heldigvis har vi religionsfrihet i Norge.

Lenke til kommentar

alle kan hete mohammad. jeg er like norsk selv om jeg heter det. Heldigvis har vi religionsfrihet i Norge.

Jeg tolker "Mohammad det mest brukte navnet i Oslo" som: "jeez, det er mange muslimer i Oslo nå, er dette en bra eller dårlig utvikling".

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar

Det kommer vel ann på øynene som ser.

Det merkelige er at om ikke det skjer noen drastiske endringer så vil det bli muslimsk flertall i Oslo i vår levealder. Det vil være en meget stor forandring, men likevel er det nesten ingen debatt rundt dette. Prøver noen ta opp temaet blir de bare stemplet som rasister med en gang.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Det merkelige er at om ikke det skjer noen drastiske endringer så vil det bli muslimsk flertall i Oslo i vår levealder. Det vil være en meget stor forandring, men likevel er det nesten ingen debatt rundt dette. Prøver noen ta opp temaet blir de bare stemplet som rasister med en gang.

Er jo bare å ta idiotene som stempler, da. Ta fra dem stemplet. Fortell dem hvor landet ligger. Ikkeno problem.

En stempler heter Andreas Malm.

http://www.dagbladet.no/2009/04/22/nyheter...ligion/5853481/

Se på svarene han gir, de er helt unnvikende.

Og "Jag lever själv med en kvinna från ett muslimskt land". Gjett hvem som har blitt whipped.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur. Om man teller med forskjellige skrivemåter for Mohammad så er det allerede det mest populære navnet på nyfødte gutter i Oslo.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.4654172

Er folk klar over hvordan situasjonen er? Vil Norge gå gjennom den samme utviklingen som man allerede har hatt i rest-jugoslavia? Hvordan kan vi eventuelt hindre det?

Det eneste dette viser er at valg av navn blant innvandrere fra persia/arabia er mer homogent enn blant etniske nordmenn... For deretter å tolke dette som at den norske kulturen står i fare er ganske søkt.

Ja, den ikke-vestlig innvandrerandelen i Oslo er veldig høy i forhold til resten av landet, og spesielt høy på "østkanten". Dette tror jeg har en negativ effekt på integreringsspørsmålet, men man kan ikke bruke navnestatistikk til å underbygge at "Norge er på vei i avgrunnen". Jeg lurer virkelig på hvor lav (evt. høy) korrelasjonen er mellom muslimske navn og anti-norske holdninger. Er muslimsk navne egentlig en god prediktor på uønskede holdninger/kultur?

Lenke til kommentar

Er jo bare å ta idiotene som stempler, da. Ta fra dem stemplet. Fortell dem hvor landet ligger. Ikkeno problem.

En stempler heter Andreas Malm.

http://www.dagbladet.no/2009/04/22/nyheter...ligion/5853481/

Se på svarene han gir, de er helt unnvikende.

Og "Jag lever själv med en kvinna från ett muslimskt land". Gjett hvem som har blitt whipped.

Jeg må innrømme at jeg finner Malms argumentasjon interessant. Som med det meste annet er nok sannheten noe midt mellom det de verste islamofobene og det denne karen sier, men han har interessante poenget.

Jeg er nok ganske uenig i ideen om at dette er forberedelse for folkemord, men jeg ser visse paralleller til antisemittisme (en ser på islam som en stor masse, en tillegger islam konspiratoriske planer, man gjør omentrent muslimske (egentlig i stor grad arabiske) mannsnavn til skjellsord med mere), og det er på sett og vis skremmende.

Jeg er i stor grad enig i at folk som kaller alle andre rasister er like produktivt som feminister som kaller alle menn overgripere, men det er en ting enkelte ser ut til å glemme. Det er ikke islam-kritikk som i størst grad angripes som rasisme/whatnot for tiden. Det er det faktisk antisemittisme som gjør. Om en ledende norsk politiker uttalte seg som Siv Jensen om jødene ville han eller hun vært en skandale og ferdig i norsk politikk.

Reflekter over det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...