Gå til innhold

Mohammad det mest brukte navnet i Oslo

Anbefalte innlegg

Vi kjenner jo til her i landet at folk i tidligere tider satt igjen en kurv med nyfødte på kirketrappen eller dørstokken hos presten, og at fattigfolk overlot barn nærmest som slaver til storbønder rundt omkring.

Vi sendte ikke uønska barn til Somalia! Vi sendte dem ikke engang til Sverige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi kjenner jo til her i landet at folk i tidligere tider satt igjen en kurv med nyfødte på kirketrappen eller dørstokken hos presten, og at fattigfolk overlot barn nærmest som slaver til storbønder rundt omkring.

Vi sendte ikke uønska barn til Somalia! Vi sendte dem ikke engang til Sverige.

Den gangen adopterte vi ikke barn fra Korea heller, for å si det sånn. Dvs. du må ha i mente den tekniske utviklinga som har sjedd, som gjør reise-avstand/tid til et minimalt hinder.

At noen derfor forsøker å sende barnet til en bedre fremtid i Norge, fremfor at de f.eks. skal ende opp i prostitusjon eller slavearbeid, er ikke så merkelig.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur. Om man teller med forskjellige skrivemåter for Mohammad så er det allerede det mest populære navnet på nyfødte gutter i Oslo.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.4654172

Er folk klar over hvordan situasjonen er? Vil Norge gå gjennom den samme utviklingen som man allerede har hatt i rest-jugoslavia? Hvordan kan vi eventuelt hindre det?

¨

Innvandring er bra så lenge det ikke er muslimer som kommer.

Lenke til kommentar

Dette må settes en stopper for. Man kan ikke importere hele verden bare på barmhjertighetsgrunnlag. Se realiteten i øynene - Norge gjør mye for å forsøke å hjelpe i de landene det gjelder. Og vi burde gjøre mer. Det burde være storstilt internasjonalt arbeide på disse områdene så vi får tatt problemet ved roten og hjulpet å bygge opp landene. Slik det er nå lønner det jo seg med kriminalitet, og går utover de som gjør ting riktig og søker opphold på lovlig grunnlag (ca. 4%?). Vi må slutte å være så forbanna naive.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur. Om man teller med forskjellige skrivemåter for Mohammad så er det allerede det mest populære navnet på nyfødte gutter i Oslo.

Er folk klar over hvordan situasjonen er? Vil Norge gå gjennom den samme utviklingen som man allerede har hatt i rest-jugoslavia? Hvordan kan vi eventuelt hindre det?

En annen ting jeg synes er merkeligt er at vi tok imot masse koranenere før og nå er Koreanere rikere en Nordmenn og de har 0 innvandring.

Lenke til kommentar
Den gangen adopterte vi ikke barn fra Korea heller, for å si det sånn. Dvs. du må ha i mente den tekniske utviklinga som har sjedd, som gjør reise-avstand/tid til et minimalt hinder.

Angående det... hvordan henger SVs innvandringspolitikk isammen med miljøpolitikk og CO2 utslipp? Den store, store majoriteten av alle asylsøknader osv. avslås. Tenk alle de tonnene med CO2 som kunne spares om flyselskapene ikke tok ombord folk som sansyneligvis kom for å søke asyl. Forresten... hvordan har stakkarslig fattige folk råd til å fly helt til Norge? Og hvor blir det av passene deres når de lander?

Kort sammenfattet: Kast dem ut, kast dem ut, kast dem ut :)

Lenke til kommentar

Angående det... hvordan henger SVs innvandringspolitikk isammen med miljøpolitikk og CO2 utslipp? Den store, store majoriteten av alle asylsøknader osv. avslås. Tenk alle de tonnene med CO2 som kunne spares om flyselskapene ikke tok ombord folk som sansyneligvis kom for å søke asyl. Forresten... hvordan har stakkarslig fattige folk råd til å fly helt til Norge? Og hvor blir det av passene deres når de lander?

Kort sammenfattet: Kast dem ut, kast dem ut, kast dem ut :)

Er det ikke bedre å prøve å komme på argumenter som faktisk henger logisk på greip og har noe med en eller annen tenkelig virkelighet å gjøre, enn å bare komme med rent vås som ikke stemmer med noe?

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å prøve å komme på argumenter som faktisk henger logisk på greip og har noe med en eller annen tenkelig virkelighet å gjøre, enn å bare komme med rent vås som ikke stemmer med noe?

Jeg bare spør. Er ikke det lov i SV det da eller? Eller må du komme med en totalt unødvendig kommentar, fullstendig blottet for innhold, bare for å påpeke at jeg beveget meg ørlite grann offtopic? Virker ikke helt logisk på greip det heller...

Spørsmål, vet du, er tross alt det som skiller oss ifra sauene i land som Iran og Sverige :!:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvorfor ser du deg nødt til å nærme deg det du vil fram til på en så useriøs måte? Du faller for eget sverd her. Desperasjonen etter å skremme folk skinner veldig gjennom. Legg frem skikkelige statistikker istedenfor dette spekulative mølet.

Edit: Dette er IKKE måten å skape debatt om innvandring på. Mange folk på både høyre og venstre side skygger banen i forakt for slik retorikk. Skal man holde på slik, så blir det bare tull av alt sammen.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Virker sånn, men dette er vel vesentlig i alle "store" byer. Ikke at Oslo er stor i forhold til London, Paris, osv, men hele poenget er at man finner utleninger stort sett over alt.

Men er vel for mange i Oslo, hvorfor ikke spre de(?) Husker når jeg var mindre så hadde jeg aldri sett så mange utlendinger før på en plass i Norge som Oslo :p

Lenke til kommentar
Virker sånn, men dette er vel vesentlig i alle "store" byer. Ikke at Oslo er stor i forhold til London, Paris, osv, men hele poenget er at man finner utleninger stort sett over alt.

Men er vel for mange i Oslo, hvorfor ikke spre de(?) Husker når jeg var mindre så hadde jeg aldri sett så mange utlendinger før på en plass i Norge som Oslo :p

Jeg ikke fan av "kom til Norge alle sammen-politikken". Jeg mener det må være bedre å ha noen land som er høyt siviliserte, som kan lede ann innen forskning(ja, jeg er klar over at Norge ikke har svevetog), i stedet for at vi skal leve sammen å bli ett flerkulturell land PÅ DAGEN!

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...