Moppskaft Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hei, Jeg har ei venninnne som sliter litt med WLANet sitt. Jeg fikk oppgaven i å fikse det, men klarte det ikke. Derfor håper jeg noen her kunne hjulpet meg. Den eneste informasjonen jeg har, som dessverre er veldig lite, er at hun klarer å koble seg til det trådløse nettverket, men hun klarer ikke å komme seg på internett. Etter å ha sett litt på det fortalte Windows Vista at "det kan være et problem med konfigurasjonen av domenenavnsserveren". Dette syntes jeg var ganske rart da at ifølge henne klarer andre fint å bruke det samme trådløse nettverket. Kan det være noe galt med PCen hennes? Hun har foresten en Linksys router (Har dessverre ikke mer informasjon for øyeblikket) og en Acer Acer Aspire 5720ZG laptop. Den funker fint med andre nettverk. Håper noen har noen lure svar tross mangelen på god informasjon. Bare i hva dere trenger av informasjon så skal jeg prøve å finne det ut. Hadde satt pris på om noen hjalp. På forhånd takk! - - Moppskaft Edit: Skrivefeil. Jeg må lære meg norsk.. Endret 28. januar 2008 av Moppskaft Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg vet det er elendig informasjon, men er det noen som har noen råd? Vet ikke om denne er postet på feil sted, eller om den kanskje burde vært på "Bærbar PC" forumet? Noe form for svar hadde blitt satt stor pris på! Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hun er tilkoblet routeren, men kommer seg ikke på nettet. Men andre som prøver, med andre PC-er, kommer rett på nett uten problemer?! Har disse PC'ene Vista også, eller bruker de XP? Har selv denne PC-en (Aspire 5720ZG) og opplevde ikke no problemer med nettet da jeg brukte Vista, den lille tiden jeg orket det OS'et! Byttet raskt til XP, og mange små-problemer ble løst enkelt ved å bytte! Selv om jeg ikke tror problemet ligger i Vista, kan jeg ikke annet enn å anbefaler XP på denne maskinen. Det er forresten en diger tråd på dette forumet om den maskinen det er snakk om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=825207 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå