aplus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hei Har laget en tabell i en database som jeg skal koble opp mot ett skjema laget i Dreamweaver. Når jeg skal lage en MySQL tilkobling i Dreamweaver får jeg opp disse feltene: Connection name: MySQL server: User name: Password: Database: Hva skal f.eks stå i Connection name? I WinMySQLadmin får jeg vite følgende: localhostname, localusername og localipadress under fanen "Envirionment". Dreamweaver finner aldri tabellen, sannsynligvis pga feil info i feltene over EDIT: Har sjekket på sindrem.com osv osv osv osv og finner heller ikke ut hvordan man gir f.eks SELECT og INSERT rettigheter til en bruker. Dette er en skoleoppgave i Dreamweaver, og vi har ikke fått noen opplæring i MySQL, PHP osv Endret 28. januar 2008 av aplus Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Connectionname er vell bare noko du kaller tilkoblinga, kall den Truls du! Lenke til kommentar
aplus Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hehe, oki Noen som har noe mer å tilføye? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis du har en lokal installasjon av mysql er host 'localhost' iallfall. Brukernavn og passord; tja. Når jeg installerte mysql for noen dager siden fikk jeg beskjed om å skrive inn et passord. Brukernavn er da 'root'. Lenke til kommentar
aplus Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis du har en lokal installasjon av mysql er host 'localhost' iallfall. Brukernavn og passord; tja. Når jeg installerte mysql for noen dager siden fikk jeg beskjed om å skrive inn et passord. Brukernavn er da 'root'. Er en lokal installasjon, ja. Problemet er at Dreamweaver nekter å samarbeide med databasen (med tabell) jeg har laget. Som du sier så fikk jeg beskjed om å skrive inn et passord under installasjonsprosessen, og det er gjort. Som du ser på bildet får jeg "HTTP ERROR 405" Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Blander du "database" og "tabell" nå? Tabellen ligger inni databasen. Det er databasenavnet du skal ha. Er skjema navn på databasen eller en tabell i en database? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 HeiEDIT: Har sjekket på sindrem.com osv osv osv osv og finner heller ikke ut hvordan man gir f.eks SELECT og INSERT rettigheter til en bruker. Dette er en skoleoppgave i Dreamweaver, og vi har ikke fått noen opplæring i MySQL, PHP osv Aller enkleste måten å gjøre dette på er å bruke et kommandogrensesnitt mot mysql (under forutsetning at du kjenner brukernavn og passord til en bruker med full administratorettigheter. Altså; åpne et kommandovindu mot mysql, logge inn, velg riktig database osv. Skriv grant select, insert, update, delete on databasensnavn.* to 'brukernavnetduvilgiut'@'localhost' identified by 'passordetduvilgibrukeren' Lenke til kommentar
aplus Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Blander du "database" og "tabell" nå? Tabellen ligger inni databasen. Det er databasenavnet du skal ha. Er skjema navn på databasen eller en tabell i en database? Blander ikke nei, "skjema" er navn på databasen HeiEDIT: Har sjekket på sindrem.com osv osv osv osv og finner heller ikke ut hvordan man gir f.eks SELECT og INSERT rettigheter til en bruker. Dette er en skoleoppgave i Dreamweaver, og vi har ikke fått noen opplæring i MySQL, PHP osv Aller enkleste måten å gjøre dette på er å bruke et kommandogrensesnitt mot mysql (under forutsetning at du kjenner brukernavn og passord til en bruker med full administratorettigheter. Altså; åpne et kommandovindu mot mysql, logge inn, velg riktig database osv. Skriv grant select, insert, update, delete on databasensnavn.* to 'brukernavnetduvilgiut'@'localhost' identified by 'passordetduvilgibrukeren' Takker, skal prøve meg fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå