Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har laget en tabell i en database som jeg skal koble opp mot ett skjema laget i Dreamweaver. Når jeg skal lage en MySQL tilkobling i Dreamweaver får jeg opp disse feltene:

Connection name:

MySQL server:

User name:

Password:

Database:

Hva skal f.eks stå i Connection name? I WinMySQLadmin får jeg vite følgende: localhostname, localusername og localipadress under fanen "Envirionment".

Dreamweaver finner aldri tabellen, sannsynligvis pga feil info i feltene over :dontgetit:

EDIT: Har sjekket på sindrem.com osv osv osv osv og finner heller ikke ut hvordan man gir f.eks SELECT og INSERT rettigheter til en bruker. Dette er en skoleoppgave i Dreamweaver, og vi har ikke fått noen opplæring i MySQL, PHP osv :dontgetit:

Endret av aplus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har en lokal installasjon av mysql er host 'localhost' iallfall. Brukernavn og passord; tja. Når jeg installerte mysql for noen dager siden fikk jeg beskjed om å skrive inn et passord. Brukernavn er da 'root'.

Er en lokal installasjon, ja. Problemet er at Dreamweaver nekter å samarbeide med databasen (med tabell) jeg har laget. Som du sier så fikk jeg beskjed om å skrive inn et passord under installasjonsprosessen, og det er gjort. Som du ser på bildet får jeg "HTTP ERROR 405"

post-115461-1201631243_thumb.jpg

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei

EDIT: Har sjekket på sindrem.com osv osv osv osv og finner heller ikke ut hvordan man gir f.eks SELECT og INSERT rettigheter til en bruker. Dette er en skoleoppgave i Dreamweaver, og vi har ikke fått noen opplæring i MySQL, PHP osv :dontgetit:

Aller enkleste måten å gjøre dette på er å bruke et kommandogrensesnitt mot mysql (under forutsetning at du kjenner brukernavn og passord til en bruker med full administratorettigheter. Altså; åpne et kommandovindu mot mysql, logge inn, velg riktig database osv. Skriv

grant select, insert, update, delete on databasensnavn.* to 'brukernavnetduvilgiut'@'localhost' identified by 'passordetduvilgibrukeren'

Lenke til kommentar
Blander du "database" og "tabell" nå? Tabellen ligger inni databasen. Det er databasenavnet du skal ha. Er skjema navn på databasen eller en tabell i en database?

Blander ikke nei, "skjema" er navn på databasen :)

Hei

Aller enkleste måten å gjøre dette på er å bruke et kommandogrensesnitt mot mysql (under forutsetning at du kjenner brukernavn og passord til en bruker med full administratorettigheter. Altså; åpne et kommandovindu mot mysql, logge inn, velg riktig database osv. Skriv

grant select, insert, update, delete on databasensnavn.* to 'brukernavnetduvilgiut'@'localhost' identified by 'passordetduvilgibrukeren'

Takker, skal prøve meg fram :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...