Schnell Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Feite folk sjølve? Billeg junk food`??? Dyr sund mat? Dårlege gener? Andre ting? Ein kombinasjon av mange ting? Eg meiner folk som har fedme har seg sjølve å takke. At folk liksom skulder på dyr sunn mat og billeg usunn mat får meg til å le hart!!! me bur i norge gutar og jenter, dei fleste bør ta seg råd til å ha råd til ordentleg mat eg har ingen vitenskapeleg kunnskap om dårlege gener kan ha så stor innvirkning på korleis kroppen vert så eg skla ikkje uttale meg om det, men det er mogleg at ein vert feit av å spise normalt så er det jo ikkje deira feil Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Er 2 meget underholdende tråder om dette menet fra før: Om det å mobbe tjukke mennesker og Hva gjør vi med overvektige i samfunnet Disse trådene har hatt en tendens til å skjeie ut (derav underholdende). Så er du ute etter kjøtt (eller skal vi si flesk) på beinet vedrørende dette temaet anbefaler jeg å pløye gjennom disse Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kven har skulda i dagens aukande fedmeproblem? ...folk med fedmeproblem. Men for all del, det kunne vært gjort mer fra Statens side og, med opplysning og subsidiering av rådyr sunnkost. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Fedmeproblemene kommer samtidig som TV slår gjennom i et samfunn. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 de eneste som har skylda i at folk blir feite er dem selv... skyld så ye de vil på gener osv, men det er bare en ting og si og det der, mindre søt man mere trening. Hvis du mener at du har så dårlige gener så er det jo ikke resten av verdens problem eller skyld.. folk må slutte å anklage andre for ens egene feil ( eller genetiske problemer ) man må se fakta i øynene, som feks. " du er feit " og gjøre noe med det Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 De har kun seg selv å skylde på. Noen skylder på TV, billig søppelmat eller "dårlige gener", men det hele koker ned til personlige valg. Ingen tvinger dem til å ligge i godstolen og stappe i seg cola og "grandis" - det er de som har valgt det. Tjukke folk er bare ufattelig flinke til å legge skylden over på andre. Lenke til kommentar
Mester_B Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Folk selv. Men som samfunnsproblem må man se på andre årsaker. Billigere, sunn mat kunne sikkert hjulpet, men for å få buk med problemet må man gjøre folk bevisst på egne matvaner. Har liten tro på holdningskampanjer. Kanskje en sexistisk motebransje og slankepress er eneste håp. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Eller kanskje rett og slett fordi ingenting fenger bedre enn en god kebab? Jeg er kresen av person, og hadde det ikke vært for at jeg trente ofte så hadde jeg nok vært smellfeit, for jeg rører knapt sunn mat, ettersom det stort sett smaker skikkelig grell. Edit: Så det er nok det at den sunne maten ikke smaker like godt som junkfood gjør at vi har ett økende fedmeproblem. Endret 29. januar 2008 av Mixel Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Vi går for lite. Gå til jobb, til butikken, til byen, til venner. selg bilen. Flytt dit det er mulighet for å gå og der du må gå. Gå en time hver dag. Endret 29. januar 2008 av Erigon Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Noen er jo født til å bli digre, mens andre har vanskelig for å legge på seg. Og noen spiser seg selv feite. Så i mine øyne er det er det mye som spiller inn på hvorfor man blir feit. Men folk burde selv få lov til å velge hva de skal ha i seg, så staten burde oppmuntre folk i å spise sunn mat, ikke ved å sette opp prisene på usunn mat, men sette ned prisene på sunn mat. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Eller kanskje rett og slett fordi ingenting fenger bedre enn en god kebab? Fysj, kebab kuttet jeg ut for mange år siden og selv da unngikk jeg kebab med oppmalt kjøtt. Kebab er søppelmat i alle betydninger av ordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå