Gå til innhold

Snarlig slipp av Nikon D60?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

D60 er vel absolutt ingen stor oppgradering fra D40x. At Nikon har vekkprioritert LiveView, fokusmotor i huset, hastighet og AF (samt mye mer) går bare ut over dem selv.

 

Slik jeg ser det er den eneste klare fordelen (om det i det hele tatt hjelper noe) er støvreduksjonen.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

D60 er vel absolutt ingen stor oppgradering fra D40x. At Nikon har vekkprioritert LiveView, fokusmotor i huset, hastighet og AF (samt mye mer) går bare ut over dem selv.

 

Slik jeg ser det er den eneste klare fordelen (om det i det hele tatt hjelper noe) er støvreduksjonen.

Jeg vil mene at den forbedrede blitshåndteringen er viktigere.

 

Tom

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

 

Er tilbøyeløig til å være enig. Var ingenting her som gir meg noe "løp og kjøp"-følelse. Om de ikke har noe mere spennende i ermet til PMA, så sliter de. Særlig mangelen på liveView er totalt uforståelig.

Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?

 

Er det noen som har gamle Nikon-objektiver fra før, joda, kanskje de vil fortsette med Nikon, men kun på basis av at de liker systemet. Objektivene vil jo aldri fungere uansett.. :whistle:

 

Latterlig av Nikon.

Lenke til kommentar
Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?
Tja, kanskje fordi D60 koster ca. 30% mindre enn 450D?

 

Er det noen som har gamle Nikon-objektiver fra før, joda, kanskje de vil fortsette med Nikon, men kun på basis av at de liker systemet. Objektivene vil jo aldri fungere uansett.. :whistle:

 

Latterlig av Nikon.

Har du gamle Nikkorer fra før av så er du neppe i kundegruppen for D40 og nå D60. Dette er intromodeller for folk som ikke har speilreflekskamera fra før av. Klart, du kommer nok til å få noen som oppdager at de egentlig burde gått for en kraftigere modell. Men jeg tror nok de utgjør en svært liten prosentandel av den totale kjøpermengden. De fleste som kjøper kameraer som D40 skaffer seg kameraet med kitobjektiv og kanskje en telezoom i tillegg og er antageligvis storfornøyde.
Lenke til kommentar
Jeg vil mene at den forbedrede blitshåndteringen er viktigere.

Hva skal man med knall blitz-funksjon når utvalget på optikk er så elendig?

Jeg er ikke enig at tilbudet på knall optikk er dårlig. Man ikke ha 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.4 for å få gode resultater.

 

Jeg er rimelig sikker på at under 1% av de som kjøper en D40/D4x/D60 er plaget av det ikke er autofokus-motor i huset (og 95% av de brukerene er på dette forumet).

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg vil mene at den forbedrede blitshåndteringen er viktigere.

Hva skal man med knall blitz-funksjon når utvalget på optikk er så elendig?

Jeg er rimelig sikker på at under 1% av de som kjøper en D40/D4x/D60 er plaget av det ikke er autofokus-motor i huset (og 95% av de brukerene er på dette forumet).

Jeg er rimelig sikker på at du tar feil. Jeg vil tro det er mer enn 1% som en eller annen gang ønsker mer brennvidde, og støter på problemet med manglende fokusmotor i huset.

Lenke til kommentar
Jeg vil mene at den forbedrede blitshåndteringen er viktigere.

Hva skal man med knall blitz-funksjon når utvalget på optikk er så elendig?

Jeg er ikke enig at tilbudet på knall optikk er dårlig. Man ikke ha 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.4 for å få gode resultater.

 

Jeg er rimelig sikker på at under 1% av de som kjøper en D40/D4x/D60 er plaget av det ikke er autofokus-motor i huset (og 95% av de brukerene er på dette forumet).

 

Tom

 

Er jo litt pussig at de har prioritert trådløs blitz-styring. Som det helt riktig blir påpekt, så er det et nybegynner-kamera, og nybegynnere driver ikke med eksterne blitzer og greier. Men det er kanskje en salgsmessig WOW-greie.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

 

Er tilbøyeløig til å være enig. Var ingenting her som gir meg noe "løp og kjøp"-følelse. Om de ikke har noe mere spennende i ermet til PMA, så sliter de. Særlig mangelen på liveView er totalt uforståelig.

Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?

 

Er det noen som har gamle Nikon-objektiver fra før, joda, kanskje de vil fortsette med Nikon, men kun på basis av at de liker systemet. Objektivene vil jo aldri fungere uansett.. :whistle:

 

Latterlig av Nikon.

Man velger D60 fordi det er Nikon, enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

 

Er tilbøyeløig til å være enig. Var ingenting her som gir meg noe "løp og kjøp"-følelse. Om de ikke har noe mere spennende i ermet til PMA, så sliter de. Særlig mangelen på liveView er totalt uforståelig.

Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?

 

Er det noen som har gamle Nikon-objektiver fra før, joda, kanskje de vil fortsette med Nikon, men kun på basis av at de liker systemet. Objektivene vil jo aldri fungere uansett.. :whistle:

 

Latterlig av Nikon.

Man velger D60 fordi det er Nikon, enkelt og greit :)

Hvor tåpelig går det ann å bli? Dette er absolutt ingen Canon vs. Nikon-tråd, ei heller sammenlignet vi D60 direkte med 450D.

 

Useriøst.

Lenke til kommentar
Hvor tåpelig går det ann å bli? Dette er absolutt ingen Canon vs. Nikon-tråd, ei heller sammenlignet vi D60 direkte med 450D.

 

Useriøst.

 

Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?

:huh:

Jeg har ikke sammenlignet de direkte. At D60 er et bedre kamera enn 450D til enkelte er ikke å legge skjul på, men at 450D er et gjennomsnittlig bedre kamera som gir mer for pengene er min mening.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er dette tidenes fotoflopp?

 

Er tilbøyeløig til å være enig. Var ingenting her som gir meg noe "løp og kjøp"-følelse. Om de ikke har noe mere spennende i ermet til PMA, så sliter de. Særlig mangelen på liveView er totalt uforståelig.

Nettopp.. 450D knuser "livsjiten" av D60. Hvorfor ville noen velge D60 fremfor 450D?

 

Er det noen som har gamle Nikon-objektiver fra før, joda, kanskje de vil fortsette med Nikon, men kun på basis av at de liker systemet. Objektivene vil jo aldri fungere uansett.. :whistle:

 

Latterlig av Nikon.

 

Enig,kan overhode ikke se noen grunn til å oppdatere fra feks D40x og til denne,jeg ble faktisk skuffet da jeg så dette, eneste som kan få meg til å kjøpe Nikon fremfor Canon 450D nå er at de kommer med en D90, for dette var for dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har en sliten D70 og gammel manuell nikkor optikk såvel som nyere AF-D optikk... Og jeg har ikke lyst til å bruke 15.000 på D300.

 

Nikon burde virkelig komme med en konkurrent til 40D, som er 5-6 tusen billigere enn D300.

 

Jeg kan selvfølgelig kjøpe meg en D80/D200 som er ypperlige kameraer, men de burde oppdateres snart! Dersom Nikon ikke kommer med en modell mellom D60 og D300 blir jeg skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...