Gå til innhold

Snarlig slipp av Nikon D60?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er vel for å holde tritt med Canon 450D tenker jeg,(en D40x erstatter)personelig hadde jeg håpet på en oppdatering av D80, kommer ikke det så blir det nok en 450D på meg.

 

Rykter sier at D60 kommer den 31 jan,dessverre tror jeg det betyr at det ikke vil komme noen D80 erstatter nå,men at den kommer til høsten .

 

http://www.kenrockwell.com/nikon/d60.htm

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Se her ja, Nikon norge har allerede publisert kameraet... Godt observert!

Legger seg vel rimelig tett mellom D40x og D80?

D40x med fokusmotor og litt til?...

Da blir det jo spennende å se på D80-etterfølgeren...

Men flott med større utvalg til begynnerfotografer, i forhold til D40 har man større objektivutvalg med AF.

Lenke til kommentar

Se her ja, Nikon norge har allerede publisert kameraet... Godt observert!

Legger seg vel rimelig tett mellom D40x og D80?

D40x med fokusmotor og litt til?...

Da blir det jo spennende å se på D80-etterfølgeren...

Men flott med større utvalg til begynnerfotografer, i forhold til D40 har man større objektivutvalg med AF.

Er ikke noe fokusmotor på D60 heller. Det ser du på bildene.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vil ikke kalle det en tragedie, men er litt overrasket over at Nikon ikke la til LiveView, D300 og D3 har det tross alt.

 

Ja, ikke sant. Særlig på entry-level hvor potensielle kunder er vant til kompaktkamera, så tror jeg dette blir et skikkelig drawback. Dette er en gavepakke til Canon (og alle andre med LiveView).

Lenke til kommentar

Fortsatt kun AF-S-objektiver, og få tilbud i billig-segmentet. Null LiveView. 60mm f/2.8 til 4000-5000 kroner? Det eneste nye her er vel støvreduksjon.

 

Har Nikon gitt opp i den lave enden av markedet?

 

Canon EOS450D, Olympus E-410, Sony Alpha 200 og Pentax K200D spiser dette kameraet til frokost. Kun massiv reklame kan redde denne kalkunen.

Lenke til kommentar
Canon EOS450D, Olympus E-410, Sony Alpha 200 og Pentax K200D spiser dette kameraet til frokost. Kun massiv reklame kan redde denne kalkunen.
Eller en gunstig pris... Villedende pris på D60 er satt til 5990,- med 18-55VR, hvilket nok betyr priser ned mot 5000 kr ganske raskt. Det blir med andre ord rimeligere enn D40x...
Lenke til kommentar
Canon EOS450D, Olympus E-410, Sony Alpha 200 og Pentax K200D spiser dette kameraet til frokost. Kun massiv reklame kan redde denne kalkunen.
Eller en gunstig pris... Villedende pris på D60 er satt til 5990,- med 18-55VR, hvilket nok betyr priser ned mot 5000 kr ganske raskt. Det blir med andre ord rimeligere enn D40x...

 

Tyder nok på at dette blir et skikkelig lavpris-kamera. Men jeg tror det er en gedigen tabbe å droppe LiveView. I dette segmentet så forstår ikke folk bitrater og kromatisk abbervasjon (har sikkert skrevet det feil), men de er vant til å se på skjermen på kompaktkameraet.

 

Håper og tror at Nikon har et ess i ermet og lanserer D90 som en skikkelig entusiast-modell på PMA.

Lenke til kommentar
Eller en gunstig pris... Villedende pris på D60 er satt til 5990,- med 18-55VR, hvilket nok betyr priser ned mot 5000 kr ganske raskt. Det blir med andre ord rimeligere enn D40x...

 

Pentax K200D stiller med innebygget stabilisator, liveview og værbestandighet. Pris 6000-7000, som altså betyr at det ligger nesten en tusenlapp over D60, men tilbyr altså to gode features som folk flest forstår: Liveview og værbestandighet.

 

Canon 450D blir nok litt for dyr i billigste-segmentet, ja. 8200 kroner er nesten oppe i entusiast-klassen. Og uten innebygget bildestabilisering.

 

Sony A200 koster 5500 kroner i dag, og tilbyr bildestabilisering og liveview.

 

Jeg er rett og slett lite imponert over hvordan CaNikon utnytter merkenavnet sitt til å selge halvveis-produkter til folk.

Lenke til kommentar
Pentax K200D stiller med innebygget stabilisator, liveview og værbestandighet. Pris 6000-7000, som altså betyr at det ligger nesten en tusenlapp over D60, men tilbyr altså to gode features som folk flest forstår: Liveview og værbestandighet.
Den innebygde stabilisatoren får mindre betydning når kit-objektivene til konkurrentene har stabilisering, noe både Canon og Nikon har nå...

 

Sony A200 koster 5500 kroner i dag, og tilbyr bildestabilisering og liveview.
Ikke liveview, nei. Mange var litt overrasket over at det ikke kom i A700, og det kom heller ikke i A200...

 

Jeg er rett og slett lite imponert over hvordan CaNikon utnytter merkenavnet sitt til å selge halvveis-produkter til folk.
Det er vel å overdrive å kalle det halvveis-produkter, bare fordi de ikke har implementert de samme funksjonene som konkurrentene. D40x er et meget kompetent kamera, og jeg er sikker på at det blir D60 også. Det vil ha sine svakheter, men samtidig vil de nok ha sine styrker også, sammenliknet med andre merker. Bla. har Canon og Nikon god tradisjon for fremragende signalbehandling, noe begge har vist tydelig i sine siste modeller. Ingen grunn til at de ikke skulle ha tatt med seg det videre.

 

Når det gjelder K200D, er jeg enig i at det er et kupp, og det vil mest sannsynlig øke markedsandelene til Pentax betydelig. Veil. pris er forøvrig satt fra Fovi, til kr 6500,- (kit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...