Gå til innhold

Oppgitt over SHG's kundeservice


Anbefalte innlegg

Dette er siste gang jeg handler fra denne butikken. De har lave priser og rask utsending av lagervarer, men når det kommer til kundeservice er de elendige.

 

Like etter nyttår bestilte jeg et høytalersett. Frakten gikk meget raskt og jeg fikk det etter få dager. Ferdig oppkoblet viser det seg at det er defekt. Etter å ha opprettet et RMA-nummer, sender jeg høytalerne i retur dagen etter. Så langt er alt vel.

 

10. januar ankommer RMA-pakken postkontoret i Oslo. Der blir den liggende i seks dager før SHG endelig henter den på kvelden 16. januar.

 

Uka etter logger jeg meg på kundesidene min på SHG for å sjekke RMA status.

Der står det: 'Ikke motatt'

 

Mandag 21. januar sender jeg e-post til både [email protected] og [email protected] for å høre hva som skjer. Får ikke noe svar. Forsøker også å ringe, men kommer ikke igjennom på telefon.

 

Nå har det gått nok en uke og fortsatt er det ingen forandring i RMA status. Har prøvd å sende et par nye e-poster merket med både 'High Priority' og 'Request Read Receipt'. Ikke en lyd fra de nå heller. Forsøkte og ringe igjen i dag fire-fem ganger i løpet av dagen. Hver gang får jeg beskjed om at det ikke er noen kundebehandlere ledig (eller noe lignende. Er ikke 100% stødig i dansk).

 

Nå sitter jeg her uten høytalere og er meget frustrert over hele situasjonen. Det er jo null framgang og det er nå tre uker siden jeg postet RMA-pakken :no:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt i samme båt. Fikk en pakke på Onsdag med en E8400 og en E2180 hvor innholdet var så maltraktert at begge stock viftene var knekt. Har ringt uten å komme igjennom, sendt 2 support mail med bilder og har ikke fått noe svar.

 

Så da er Komplett og SHG på shitlita mi.

Lenke til kommentar

Shg begynner oxo å komme på min liste. Har en forbrukersak gående mot de (egentlig ITButikken) der de fraskriver seg ansvaret etter å ha kjøpt ITButikken.

 

De anerkjenner ikke 5 års reklamasjonsrett. Så dyre ting som burde vare vesentlig lengre enn 2 år blir ikke kjøpt derfra uansett hvor mye man sparer.

Lenke til kommentar

Har det gått tre uker, har de brukt urimelig lang tid på å hjelpe deg. Det du gjør er å sende dem et krav om heving av kjøpet, og begrunner dette med de relevante paragrafene. (Les loven på lovdata.no, eller spør i jus-forumet). Pass samtidig på å få med at du har krav på renter fra hevingstidspunktet, så de får en grunn til å kjappe seg. Om de ikke svarer på mail, kan det være en idé å sende dette som et rekommandert brev.

Lenke til kommentar

Takk for godt svar NgZ. Har nå sendt nok en mail der det står 'hvis jeg ikke hører fra dere inne fredag blir jeg nødt til å gå videre med denne saken'. Skal nok få løst dette til slutt, frykter bare for at det kommer til å ta lang, lang tid :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sitter i samme klemma ...ALDRi Mer SHG

 

Bestilte kabinett + PSU fra dem ,og i ettertid så viste det seg at dem hadde ikke varen inne til tross for at det sto 35 på lager. Det gikk 2 uker før jeg fikk varen, og i mellomtiden bestemte jeg meg for å drite i å vente på dem og kjøpe heller fra netshop ..

 

Helvete starter med å få pengene mine tilbake ,vi snakket om 2000 kr her .Har gjort følgende så langt :

 

1- Ring daglig i 2 uker uten å få svar

 

Får følgende beskjed ; Vi har dessverre ingen ledie kundekonsulenter , legg igjen kundenr og gjerne telefonnr så kontakter vi deg så fort vi kan. Dette har nå pågått i over 2 uker.

 

2- Sendt dem 3-4 mail men heller der er det ikke noe svar

 

Er nå jævlig frustrert ,siden dette her har pågått i snart 4 uker . En gedigen drittbutikk

 

 

Betalte heldigvis med kredittkort og har dermed litt flere rettigheter .. Siste utvei blir å klage og få tvangløst de pengene .

Lenke til kommentar

Flere i samme båt ja :cry: For min del er det snakk om 1.356,00 kr. Eneste grunnen til at jeg bestilte fra SHG var at ingen norske webshop'er fører disse høytalerne.

 

En liten status oppdatering; I ettermiddag sendte jeg på nytt mail til både [email protected] og [email protected] der jeg skriver følgende:

 

"

Jeg har sendt tilbake en pakke med RMA nr. xxxxxx. Denne pakken ble utlevert til dere for 2 uker siden.

Pakkenummer: xxxxxxxxxxxxx

 

RMA status står fortsatt som 'Ikke Mottatt'. Kan dere fortelle meg hva skjer med denne RMA-saken?

 

Mvh

xxxxxx xxxxxx (kundenummer xxxxxxxx)

"

 

Denne gangen får jeg faktisk to forskjellige svar, uten at jeg føler saken kommer noe videre

 

Svar 1:

""

Våran adress i oslo är en ompacknings central där vi skickar våra varur för vidare transport till kunder samt tar emot reklamations produkter för vidare transport till våra lokaler i århus, danmark. Ditt packet befinner sig just nu någonstans mellan oslo och århus.

 

Med venlig hilsen / Best Regards

xxxxx xxxxxx

""

 

Svar 2:

""

Hej xxxxxx

 

I så fald bedes du få efterlyst din pakke.

 

Med venlig hilsen / Best Regards

xxxxx xxxxxx

""

 

 

Svar nummer 2 skjønner tydligvis ikke at jeg sendte mail til support nettopp for å etterlyse hvor pakken er blitt av :roll:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Minner meg veldig mye om Amentio, Veldig dårlig kunderservice og nesten umulig å få tak i folk, fekk faktisk svar på mail når eg avbestilte (eigen Avbestiling addresse) der dei beklage så mye og etter dit ønske er kjøpet hevet.....

 

Einaste e-mail eg fekk svar på :S hehe sån er da litt men såne selskap men eg vill nokk anbefalt at du skriv så fin bokmål og rett på sak når man skal sende epost til SHG

 

Siden det er litt lett og misfårstå + når det står mye snadder er det ofte dei bytte litt på meininga en når det står konkret og rett på sak

 

Men Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Endelig noen som har forstått hvorfor det kanskje er litt dyrere å handle fysisk i butikk eller hos de mer seriøse nettbutikkene. De rimligste nettbutikkene er gjerne underdimensjonert på supportsiden i forhold til hva de omsetter for. Dette fordi ved å ha færrest mulige ansatte også har lavest mulige kostnader. Dette er noe som går hånd i hånd. Jobber selv i butikk, og det er ikke alle som forstår dette. Det er en grunn til at vi kanskje tar 200 kroner mer for et kabinett enn SHG.

Lenke til kommentar

Har i løpet av fjoråret skaffet meg mye god erfaring med SHG (mitt totale inntrykk er en meget god og særiøs butikk), men i de siste ukene så virker det som de har slitt veldig med kundesupporten. Vet ikke hva som har skjedd, men det virker ivhertfall som noe er galt.

 

Før gikk det uten noen som helst komplikasjoner. Nå tar alt evig langt tid osv..

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid de bruker på RMA-saker?

Har sendt inn en del jeg venter å få kreditert. De anbefalte meg bare å bestille ny selv, så fikk jeg den med en gang. "Lurt", tenkte jeg og gjorde nettopp det.

 

Regner egentlig med at det går greit, snakket med en dame på telefonen. Hun "hørtes" sexy ut, og da er alt vel.

Lenke til kommentar

Har enda ikke hørt et kvekk fra dem. Makan til useriøs sjappe. I dag kjøpte jeg rett og slett de viftene jeg trengte utenom fordi jeg ikke kan vente lengre.

 

Takk for at dere ødela en 30 års gave, til gjengjeld sperrer jeg alt kjøp fra SHG der jeg jobber.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men med dansk support som ikke skjønner norsk sendte vi en defekt Samsung 40" LCD på RMA til

shg.no AS

Godssenteret

c/o Kundetjenester

0060 Oslo

 

den 22. januar 2007

 

I dag den 6. februar sier shg.dk at de ikke har mottat skjermen?

 

Ringer posten som sjekker med godssenteret som sier at shg er veldig trege med papirarbeidet ifm fortolling ut av landet slik at varer blir liggende veldig lenge på godssenteret!

 

Det sitter for tiden ingen på SHG sin norske support telefon og den danske telefonen er ikke særlig flink til å følge opp når man endelig kommer igjennom.

 

Traff en hyggelig svenske på 46 40303361 som lovte at han skulle følge opp og sjekke om pakken hadde kommet enda.

 

Ser også at shg søker etter nyansatte til sine supportlinjer:

 

shg.dk A/S søger supportere til vores norske og svenske support

Er du til udfordringer og konstant udvikling, hvor hver dag byder på nye muligheder – så er du måske vores nye supporter. Vi søger engagerede, selvstændige og udadvendte medarbejdere til vores udlandske supportteam i Højbjerg ved Århus, Danmark. Du skal have lysten og være villig til at indgå i et team af engagerede medarbejdere.

shg.dk er Danmarks førende e-handelsvirksomhed indenfor it hardware og nu har vi brug for dig til at hjælpe os med, at blive Nordens foretrukne it-leverandør

Hvem er vi?

Vores udenlandske support består pt. af et team på 4 personer, alle med selvstændige

ansvarsområder. Du vil i stor udstrækning få tildelt eget ansvarsområde, hvor din faglige og

personlige udvikling følges ad med dit engagement. I supporten beskæftiger vi os blandt andet

med:

- Direkte kundekontakt i forbindelse med salg og vejledning.

- Varetagelse af reklamationer

- Support til både vores butikskunder og onlinekunder.

- Bogføring og samarbejde med vores bogholderi

- Salgsfremstød i samarbejde med vores marketingafdeling.

 

Tror nok at man må regne med minst 1-2 måneder ventetid på reklamasjoner hos SHG dessverre!

Endret av thaugen
Lenke til kommentar

Nå har det gått ca 1 mnd, og jeg har vært i kontakt med SHG danmark 4 ganger. Og saken har fortsatt ikke løst seg.

 

Saken er veldig enkel ; Jeg kjøpte en vare,og pga for lang leveringstids så angret jeg. Varen ble nektet mottatt og de ble sendt tilbake. SHG skal da overføre 2000 kr tilbake til kontoen .

 

Men det har gått 3 uker siden de fikk varen tilbake og jeg har sendt 4 mail,og ringt og ringt. Supportmedarbeiderne er noen uduglige geiter ,antagligvis er de underbetalte så de gir pur-faen. Har blitt kasteball mellom support og bokholderiet og ingen av avdelingene tar ansvar.

 

Er vel noen jævlig frustrert .

 

ALDRI mer SHG ..Og dette er ikke første gangen de gjør feil .

Lenke til kommentar

Har enda ikke hørt en pøkk jeg heller. Har kjøpt meg de viftene jeg trenger så da er jeg oppe å kjører selv om 30 års gaven ble levert etter bursdagen.

 

Hadde nesten glemt hele greia bortsett fra at jeg hadde huket av for e-post oppdatering på dette emnet :)

 

Håper inderlig at SHG blir angrepet av Trogdor.

Lenke til kommentar

Jeg tar meg frihet til og låne denne tråden litt.

Det har seg slik at jeg bestilte et Silverstone kabinett derfra, grunnet prisen. Det sto de kunne skaffe det innen 3-5 dager, og jeg heiv meg på. Men så, dagen etter, fikk jeg en mail om at det var utsatt til Februar en gang, og jeg skrev tilbake at jeg ønsket og avbestille pakken. Fikk ingen svar på det, og gikk ut ifra at det gikk i orden (:roll:). Og nå står det en over middels stor pakke og venter på meg på posten, og jeg gruer meg til regningen med returoppgjør kommer tilbake.

De svarer hverken på mail eller telefon, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Et lite under har skjedd! Over flere uker har jeg har kontaktet både Posten, Pan Nordic Logistics (PNL) og SHG angående den forsvunne pakken. Ingen har kunnet si hvor den har blitt av. Nå i ettermiddag fikk jeg e-post fra SHG om at de mottatt RMA-pakken min.

 

Det har nå gått 5 uker siden jeg sendte pakken i retur. Hvor den har befunnet seg disse ukene skulle jeg gjerne visst. Uansett, denne RMA-saken er ikke over enda. Spørs hvor lang tid det tar før de får testet høytalerne og sendt meg et nytt sett :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...