Tullballj Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 jeg blir så mobbet for fornavnet mitt at jeg bruker det aldri. Saken er den at jeg kaller meg for Tea til fornavn også bruker jeg bare fornavnet mitt som et slags mellomnavn. Er det mulig å registrere seg som Tea Ragnhild? Eller Tea R.? Jeg heter liksom navnet mitt, men jeg har liksom plusset på et ekstra navn. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Eieren av abonnementet ditt må være ditt riktige navn, mens brukeren kan være hvem/hva som helst Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Juridisk eier og fakturamottaker på abonnementet må være på et navn registrert i folkeregisteret, men det er bruker av abonnementet som står oppført i registrene, 1881 osv, og det kan du velge helt selv. Er bare å ringe operatøren å få det endret. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Nå tenkte jeg for eksempel på et kontankort... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Nå tenkte jeg for eksempel på et kontankort... Akkurat samme reglene, du har et navn som står registrert som eier med navn og adresse fra folkeregisteret, mens du utad kan ha en bruker som står registrert i 1881.no, Telefonkatalogen.no osv. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 men jeg har snakket med netcom, og de ville ikke endre det... Bare adressen, men det hjelper ikke meg. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hva med å skifte navn? Veldig enkelt og ukomplisert. Du bare fyller inn et skjema for navneendring og leverer det på ditt lokale likningskontor. Hvis du ikke har printer har de selvfølgelig sjemaet på likningskontoret også Håper alt ordner seg:) Endret 28. januar 2008 av Huni Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Æsj, det er bare å ringe inn og be de legge deg inn som bruker, voila! De kan ikke nekte deg å sette deg selv opp som egen bruker med ønsket navn så lenge dette er reelt (feks fjerne fornavn/mellomnavn) //Hit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hva med å skifte navn? Veldig enkelt og ukomplisert. Veldig enkelt + pluss kostnader med nytt førerkort og pass. I tillegg må du melde navneendring til banken, og det er f..n ikke lett med dagens krav til legitimasjon ved kontoåpning. Pluss all tiden som gikk med til å lære halve Norge hvordan du skriver "ä" på et norsk tastatur. Endret 31. januar 2008 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Problemet ditt er vel at du har netcom... der står alle kontantkort med "Netcom Kontant" som eier, mens reell eier står oppført som bruker. Det blir dermed ikke mulig å skille mellom eier og bruker slik som ved abonnement. Hos telenor er derimot dette mulig. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei _troffen_! Betyr det at brukernamnet ikkje trenger være eit reelt namn?Kan eg stå oppført som bruker "Ole Brumm" eller lignande? Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Før kunne du det, men siden det nå er krav om at en reell person skal være eier av kontantkort må du selv stå som bruker med ditt folkeregistrerte navn. Netcom står nemlig selv som eier. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 ... men dersom ein har fakturaabonnement er dette mogeleg? Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er vel alltids mulig å be Netcom sette et annet navn enn ditt eget som bruker så lenge du er eier kan det jo spores til deg, men "Ole Brumm" skal det nok litt til at slipper gjennom kontrollrutinene... For et par år siden var det vel en 7-8 tlfnr som var registrert på "Ole Brum" med adresse "Drammensveien 1". Men med de nye reglene må også kontantkort stå registrert på en reell person. Tegneseriefigurer bosatt på slottet får vi forhåpentligvis ikke flere av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå