Gå til innhold

Valgfritt navn hos operatør?

Anbefalte innlegg

jeg blir så mobbet for fornavnet mitt at jeg bruker det aldri. Saken er den at jeg kaller meg for Tea til fornavn også bruker jeg bare fornavnet mitt som et slags mellomnavn. Er det mulig å registrere seg som Tea Ragnhild? Eller Tea R.? Jeg heter liksom navnet mitt, men jeg har liksom plusset på et ekstra navn. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juridisk eier og fakturamottaker på abonnementet må være på et navn registrert i folkeregisteret, men det er bruker av abonnementet som står oppført i registrene, 1881 osv, og det kan du velge helt selv. Er bare å ringe operatøren å få det endret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hva med å skifte navn?

Veldig enkelt og ukomplisert.

Veldig enkelt + pluss kostnader med nytt førerkort og pass. I tillegg må du melde navneendring til banken, og det er f..n ikke lett med dagens krav til legitimasjon ved kontoåpning. Pluss all tiden som gikk med til å lære halve Norge hvordan du skriver "ä" på et norsk tastatur. ;)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Problemet ditt er vel at du har netcom... der står alle kontantkort med "Netcom Kontant" som eier, mens reell eier står oppført som bruker. Det blir dermed ikke mulig å skille mellom eier og bruker slik som ved abonnement. Hos telenor er derimot dette mulig.

Lenke til kommentar

Er vel alltids mulig å be Netcom sette et annet navn enn ditt eget som bruker så lenge du er eier kan det jo spores til deg, men "Ole Brumm" skal det nok litt til at slipper gjennom kontrollrutinene... For et par år siden var det vel en 7-8 tlfnr som var registrert på "Ole Brum" med adresse "Drammensveien 1". Men med de nye reglene må også kontantkort stå registrert på en reell person. Tegneseriefigurer bosatt på slottet får vi forhåpentligvis ikke flere av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...