Gå til innhold

Merkelig problem med MFT og O&O defrag 10.0

Anbefalte innlegg

Har akkurat bygd ny maskin med en 500GB WD sata disk. Installerte winxp og sp2 og overførte filene fra mitt gamle raid0 array og alt fungerte som det skulle. Da jeg går inn i o&o defrag for å defragmentere disken med complete/name (alfabetisk organisering av filer) legger jeg merke till at MFT (master file table) tar opp ca 25% av disken, men tenker ikke så mye over det. Defragmenterer, og alt fungerer fremdeles som det skal.

Så kjører jeg windows update for de nyeste oppdateringene til xp... Etter dette får jeg bluescreen etter 5-10 min I windows. Kjører chkdsk /f /r ved boot. Denne restarter 3-4 ganger med en noe psykedelisk (les misfarget) versjon av gui, men til slutt kommer jeg inn i windows. MFT i o&o defrag er nå redusert til 1-2% av disken... Kjører defrag igjen og en ny runde av ckdsk som fungerer feilfritt, og kjører wd sitt disk diagnose verktøy som også returnerer 0 feil.

Regner med at disken er utenfor fare, men hva i #%!"*#$ var det egentlig som skjedde? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du ikke nevner noe om er hvordan du overførte filene. Var det noe ála Ghost eller var det filene utenom windows du kopierte med windows utforsker?

La in xp fra cd på den nye disken og kopierte så over filmer, musikk etc. via nettverk fra windows utforsker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...