TheClown Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Morn folkens. Jeg har i den siste tiden tatt en del "hobby"-bilder med mitt nye kamera. Noen blir dårligere, mens andre er jeg ganske fornøyde med. For et par dager siden tok jeg bilde av et værfenomen ved navn: perlemor-skyer. Slik ser det uredigerte bildet ut: Men jeg vil gjerne senke "lysheten" på bildet litt samt gjøre fargene på skyene litt tydligere (konstrasten). Jeg bruker Photoshop CS3, noen som kan gi meg noen hints i hvilke rettning jeg må se i? Evt. plug-ins o.l? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Layer --> New Adjustment layer. Level og Curves, samt Image --> Adjustments --> Shadow/Highlights kan vere ein stad å byrje. Redigert: Du vil sjå mykje av dei same funksjonane i begge menyane. Forskjellen er at den fyrste legg til eit eige lag - justeringslag - som gjer ein i stand til å endre på innstillingane til og redusere verknaden av effekten i ettertid. Endret 28. januar 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Takk skal du ha. Skal se på det litt seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå