Onkel Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Trenger en CPU-kjøler til en Athlon 64 X2 5000+. Det er en Windsor, så strømforbruket ligger på 65W. Absolutt første prioritet er stillhet. Jeg er visst veldig kresen her, kjøpte en GoldenOrb II som mange sier er helt lydløs (og står markert med 17 dBA) men det er ikke nok. Den bråker VELDIG mye mer enn de andre viftene i kabinettet (2 stk Silenx kabinettvifter), lyden er virkelig plagsom. Så jeg vil helst unngå vifter helt, hvis jeg kan. Har god luftgjennomstrømning i kabinettet, så det må da gå an å kjøpe noe passivt? Kabinettet er dessverre et barebonekabinett med litt begrenset med plass. Prøvde først en Noctua U12F (eller whatever). Den er 15 cm høy, og det ble AKKURAT for trangt opp mot veggen på andre sida. Hvis vi sier at den ikke kan være mer enn 13 cm høy, har dere noen forslag? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Thermalright U90 Denne er ein heilt ok kjølar, men du må huske på temperaturen med passiv kjøling ved større load av cpu. Den er vel ca 13 cm, så uansett vert det trangt! Uansett, så har du ingen andre alternativ når det gjeld passivkjøling og i det lille kabinettet du har! Så det må nok bli den, med mindre nokon finn andre. Du kan jo evt ta ein titt her:) LINK Lenke til kommentar
anordne Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg bruker schyte ninja mini i mitt.Den er 12 cm høy, følger med 80 mm vifte men tror ikke den skulle være nødvendig om du ikke overklokker. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Va ligger temperaturen din på idle og load då med vifte ? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Va ligger temperaturen din på idle og load då med vifte ? viss det er meg du spør ligger jeg på rundt 50 grader på kjernene i vista med litt programmer, stress test med occt rundt 70 grader. Dette er med Q6600 overklokket til 2,9 ghz så den utvikler jo veldig mye varme. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Takk for tipsene! Jeg bestilte en Ninja Mini i går etter å ha lest en del lovende tester. Nå får vi se, dette kan bli digg! Lenke til kommentar
brendas Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Thermalright U90Denne er ein heilt ok kjølar, men du må huske på temperaturen med passiv kjøling ved større load av cpu. Den er vel ca 13 cm, så uansett vert det trangt! Dette er en veldig god kjøler, hos meg tøffer CPU-vifta av gårde på 450RPM ved idle og på 650RPM ved load på en Q6600. Etter load er CPU temp nede i idle-temp etter få minutter. Den kjøler svært godt, og ilag med en god vifte får man en nærmest lydløs kjøling av CPUen, samtidig som en ikke trenger å ha en gedigen kjøler ala storebroren til U90. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå