Medisinmannen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg skal begynne på helsestudio. Grunnen til dette er hovedsaklig en 3`er i gym og mye fritid. Siden denne terminenen er den gjeldene, vil jeg gjerne gå opp en karakter eller kansje to? I gymmen er det hovedsaklig spenst denne terminen. Jeg suger i spenst. Hoppet 105 eller 115 i stille. Jeg er da 182 høy og veier ca. 80. I en benktest på skolen skulle en løfte 40kg så mange ganger en klarte. Jeg kom meg til 8 De tingene jeg vil trene mest på er spenst og styrke i bryst, triceps og kansje rygg. Jeg har ingen anelse på hvordan en burde trene eller noe slikt, så tips vil jeg gjerne ha. Har lest mye på iform.no, men det er utrolig mye å lese på! Har kreatin, proteinpulver og karbohydrater liggende. Har noen småe spørsmål; - Hvor ofte kan jeg trene? 5 dager i uken? - Når burde jeg spise/drikke proteinpulver og karbohydratpulver? - Hva kan jeg gjøre for å øke spenst? Tenker ikke teknikk ... - Kan jeg ta benk når jeg er alene? Trenger jeg noen til å stå å passe på meg? - Hvordan kan jeg gå ned i vekt? Tenker på spinning/løping på ettermiddag/kveld? Om dere har noen tips hadde det vært fint om du kunne dele de! Takker for alt av svar! Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 - Hvor ofte kan jeg trene? 5 dager i uken? hvis du tenker på treningssenter, så trur jeg du ikke bør trene mer enn 3 ganger i uka... vet ikke, bare trur. - Når burde jeg spise/drikke proteinpulver og karbohydratpulver? når? innen en time etter trening? - Hva kan jeg gjøre for å øke spenst? Tenker ikke teknikk ... ettersom hva jeg vet selv, så trur jeg ikke du trenger å gå på treningssenter for å øke spenst, men har ikke no peil på spenst, zry... - Kan jeg ta benk når jeg er alene? Trenger jeg noen til å stå å passe på meg? ja, men vær forsiktig. trur jeg pleier å ta litt mindre i benk når jeg gjør det alene. - Hvordan kan jeg gå ned i vekt? Tenker på spinning/løping på ettermiddag/kveld? jada, bare hold deg aktiv, gjør en form for trening en gang om dagen, og prøv å spis mindre usunt Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ok. Takker for svar Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Havard_92: hvorfor svarer du når du bare kommer med synsing og svarer med spm, på ALT?? til topic: Har noen småe spørsmål; - Hvor ofte kan jeg trene? 5 dager i uken? - Når burde jeg spise/drikke proteinpulver og karbohydratpulver? - Hva kan jeg gjøre for å øke spenst? Tenker ikke teknikk ... - Kan jeg ta benk når jeg er alene? Trenger jeg noen til å stå å passe på meg? tongue.gif - Hvordan kan jeg gå ned i vekt? Tenker på spinning/løping på ettermiddag/kveld? Svar: - Jeg trener 3 ganger i uken, da kjører jeg en såkalt 3 split, dette er styrkeløft program. går fint og kjøre en 4 split også, men 5 split kan fort bli slitsomt, husk at restitusjon er viktig, minst like viktig som trening. -Shaken bør somregel tas rett etter trening, i garderoben - på vei hjem o.l -For å øke spensten, finner noen gode øvelser på google, Vil tro at knebøy kan hjelpe deg litt, -Pleier aldri ta benk alene, men skal jeg først gjøre det så passer jeg på at jeg ikke er altfor sliten på den siste repetisjonen, heller ta en mindre enn og drite meg ut ved og rulle stanga ned på magen -Ned i vekt, ja.."Din BMI er 24.2 Dette regnes som normal vekt, overvekt starter på 25, men vet ikke åssen kroppen din er, BMI kan være meget misvisende, spinning syns jeg er en god øvelse, når jeg skulle ha kondisen min opp litt tok jeg spinning 2-3 ganger i uken, hjalp betrakelig, all cardio hjelper når man skal ned i vekt, samt ligge i KCL, underskudd, men synts nok ikke du trenger å gå no særlig ned i vekt Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takker for bedre svar OZ-Racing Har ikke særlig med muskler, så meste parten av vekten er fett Men kan jeg trene styrke en dag også neste dag kondis? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg gjør det, men betyr ikke at det er best fordet men har funka fint for meg, har du en del fett.. du har antakeligvis "valpefettet" ditt enda.. kommer nok til å gå bort med tiden, men du er jo såpass høy så du kommer kanskje ikke til å vokse så mye mer i høyden somsagt kjører jeg en 3 split, når jeg har gått inn for å bedre meg litt med tanke på badesesongen og sånt, har jeg kjørt spinning ett par dager i uken, gjerne etter styrketreningen (vet ikke åssen invirkning dette har på styrketreningen, men er nok ikke positivt), edit: hva er alderen din? Endret 29. januar 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg er 16år. Født i slutten av april. Var å kjøpe medlemskap i dag Eneste jeg gjorde var å løpe en 5-6km. 500kcal stod der på displayet ... 10km/t gjenomsnitts fart Skal ned igjen i morra med en venn. Han har litt peiling på sann treningsgreier og sann Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 16, ja da begynner det å komme seg med aldren, trodde av en eller annen grunn at du var 14 år XD hehe... må ha blanda 2 tråder de derre kcl greiene på den tredemølla er ikke nøyaktig om man ikke har pulsbeltet koblet til, men de kan gi en pekepinn fint at du har fått kommet deg igang da;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå