Gå til innhold

Gears of War 2-Kafeèn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Styrer unna denne map-packen pga er ikke vitsi å laste ned disse mapsene når det er selve multiplayerdelen som feiler noe stort ;)

Epic har jo sagt at de jobber med en patch og allerede nå, kun innen 5 uker, har vi allerede fåt 2 updates. Skjønner ikke at folk boikotter mappene bare fordi patchen ikke er ute enda. Ting tar tid. Først skal det kodes, testes, kodes, testes, fullføres, sendes til MS for testing i en eller to uker og så vil den bli utgitt.

Det tok visst likevel ikke så lang tid å få utgitt to "splitter nye" maps og et de allerede satt og ruga på fra PC-versjonen av eneren. For å peke tilbake på min kritikk: Dette er ting de har planlagt lenge og som de kun har drøyd med for å tjene mer penger. Angående de tidligere nevnte gratis fem mapsa fra eneren så er disse kun lagt ved som "gratis" dlc ved kjøp av spillet for å gjøre videresalg mindre lønnsomt. Epic har blitt noen pengegriske svin, sånn er det bare. Synd spilla deres er så jævlig bra. Skal lett unnvære meg denne mappacken til den blir gratis.

Lenke til kommentar
Styrer unna denne map-packen pga er ikke vitsi å laste ned disse mapsene når det er selve multiplayerdelen som feiler noe stort ;)

Epic har jo sagt at de jobber med en patch og allerede nå, kun innen 5 uker, har vi allerede fåt 2 updates. Skjønner ikke at folk boikotter mappene bare fordi patchen ikke er ute enda. Ting tar tid. Først skal det kodes, testes, kodes, testes, fullføres, sendes til MS for testing i en eller to uker og så vil den bli utgitt.

Epic snakker selvfølgelig ikke så veødig høyt ut om patchen da det ville vært som å si at deres produkt har en feil og det er ikke lurt å si om du er spillprodusent. En annen ting er jo også det at programmererne som jobber med patching og fiksing, ikke med maps, og de som jobber med maps jobber ikke med pathing og fiksing. Det vil jo da si at maps kommer ut da de er ferdige og patcher kommer ut da de er ferdige.

Uansett så er jo spillet 100% spillbart om du spiller private matches med norske spillere. Om du absolutt må spille "Ranked" så er jo det synd.

Epic har jo også uttalt at de i alle tilfeller vil helst gi ut maps, updates osv gratis, men det er ikke de som styrer et. Det er Microsoft som styrer pris osv på dette, men som vi alle ser koster denne map-packen mindre enn de andre med sine små 600 Poeng. Kan det være at Epic faktisk ikke vil ha en pris på 800-1000?

Jeg lasta ned de nye mapsa i går, men fikk aldri spilt de; ettersom nesten ingen andre har de så blir de aldri tilgjengelige å stemme frem i matchlobbyen :(

Private Matches? :innocent:

Helt enig i at de burde bruke tida si på å forbedre spillet i stedet for å gi ut dlc. Grådig kaller jeg dette.

See mah post above.

NIrD: Matchmakingen 'funker' ikke. Når man får spilt én match på tre kvarter så fungerer det ikke IMHO.. Har du eller noen andre lest noe som tilsier at de jobber med en løsning?

Funker ikke nei... derfor jeg kan spille så mange kamper som fysisk mulig på samme tid som deg da eller? Mend et er klart at den er usedvanlig treg i forhold til andre spill om man er 1 eller 3 på ett lag og søker etter andre.

Jeg kan spille private nå som jeg og Thomas har fått alle public-achievementene. Problemet er bare at det ikke er en kjeft som spiller (hmm, hvorfor det, tro?), kanskje tre-fire av gangen til enhver tid og det holder dårlig til en skikkelig runde.. Dermed MÅ jeg spille public enda, og det er jo 'synd' ettersom den er så inni gamperæva elendig..

Hva definerer du 'fysisk mulig' som da? Hvor mange matcher rekker du på tre kvarter? Spiller du public eller private da?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Nå lurer jeg på hva som er galt med shotgunnen min. Var sudden death med meg og en annen fyr ista, jeg var up'n'close med han "bom bom bom bom" med halga, så dævvan ikke!? fikk 4 kills i den matchen, var up'nclose med flere andre også.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller Public spiller jeg alltid med ett fullt lag bestående av kun norske spillere. Liker ikke å spille med andre folk (Min engelskuttale er idioti). Da finner vi som regel andre å spille med på under 10-20 sekunder. Lag i selve spillet skjer ikke så ofte om du er fem norske.

Grunnen til at ganske få faktisk spiller Gears 2 er som du sier at matchmakinga er veldig svak om man ikke har vært helt heldig med nettverk, firewall osv. Men også fordi mange føler at Gears 2 er "bare" mer av Gears 1, og derfor er blitt litt lei i løpet av de siste to årene.

Og sist men ikke minst: Om noen skulle klage på hagla, motorsag som ikke går ned osv. Spill en offline runde mot botter og dere ser fort at våpenbalansen og presisjonen er mer eller mindre perfekt, men det er matchmakingens elendige matching av linjer og hastigheter som ødelegger i Public. Jeg klager spesielt på motorsaga i Public matcher selv, men i Private har jeg sjeldent problemer.

I Private er det som regel minimalt med lagg så lenge spillerne er smarte nok til å la den med den bredeste og mest stabile linja ta seg av hostingen. For å gå litt of topic så må jeg si at jeg savner de gamle Private Matchene hvor du kunne stille inn slik at ingen kunne joine. Slik som det er nå er man ofte 10 stk, men en skal bare spise mat eller noe og i mellomtiden kommer det en hyggelig fyr inn som da må kastes ut igjen senere -som resulterer i sure miner.

Lenke til kommentar

Å si at man skal spille private istedenfor public blir jo helt feil. Public er jo der, og når det er der som et valg bør det jammen meg virke ordentlig også. Dermed blir det private-greiene et dårlig argument. Matchmaking funker mye bedre i andre spill, så hvorfor ikke her? Det bør heller ikke avhenge av hvor mange spillere man er i et public party heller. Hvis de ikke klarer å få til matchmakinga, så kan dem bare forkaste hele greia og gjøre som på 1'ern.

Lenke til kommentar

Enig med at Matchmakingen er dårlig og at når den først er der burde den fungere skikkelig, men vi spilte tross alt "Praivat" i Gears i to år. Og nå har det plutselig blitt tullete? Jeg koser meg like mye, om ikke mer, i Private enn i Public.

Det er ikke bare Gears 2 som bruker lengre tid på å søke om du er alene eller er et spesielt tall med spillere på ett lag. Husker blant annet Halo 3 slet veldig i begynnelsen, og det er strålende sånn sett nå. Men når man ser på historien til Gears of War så er det kanskje litt mindre håp om en lagg-free Public Matchmaking. Men da har vi jo den tullete Private avdelingen.

Lenke til kommentar
Men også fordi mange føler at Gears 2 er "bare" mer av Gears 1, og derfor er blitt litt lei i løpet av de siste to årene.

Hadde det enda vært så bra at gears 2 var bare mer av gears 1 :love: Hadde heller betalt for 10 nye maps til gears 1 enn og spille gears 2 i den dårlige formen det er nå :hrm:

Du kunne kalt meg største gears fanboy'en før 2'ern kom ut. Gears 1 grodde fast i konsollen min og jeg sleit ut en kontroller med det. Nå som 2'ern er ute... Jeg har ikke giddi og lasta ned kartene engang :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

nei, iforhold til release av 2ern. dør 70% av gangene jeg kommer 1v1 med hagle nå, før tok jeg alle.

kanskje jeg har gått opp i no trueskillgreier..?

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...