Gå til innhold

Gears of War 2-Kafeèn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, done. Heftig nick i hvertfall.

Vet forresten at det er en egen tråd for Gears-venner. :)

Selve dette "xXZorXx" det er klanen min btw!

Jeg hadde flere nick i hode men synes KaiN var bra ;)

Men nok om det ja

Har vel lagt av over 30 timer spilling siden torsdag med Gears Of War 2, det er fryktelig mye til å være meg altså :D

Lenke til kommentar

Hva du mener med at du ikke fant noen? Sitter sikkert 200000 og spiller nå.

Men matchmakinga er treg som sirup da, og gir ingen indikasjon på hva den gjør og hvor langt den har kommet.

En annen ting som irriterer meg grenseløst med public online er at man ikke kan leave games. Fatter ikke tankegangen til noen som legger med det i et spill. Tror de at dersom de tvinger oss til å gå ut i dashboardet og tilbake for å leave gamet at vi ikke kommer til å gjøre det? Leaver jo ikke gamet for å være lame da, leaver fordi auto matchmakinga sendte oss inn i en lagfest på et brett vi ikke ville ha.

Skjønner ikke hvordan slike ting i hele tatt forlater idebordet hos utviklerne.

Lenke til kommentar
finner ingen folk når eg skal spille online her :(

skulle teste horde i går, men neida fant jo ingen.

Jeg opplevde det samme da jeg spilte online i går kveld også.

Det stoppet opp på "Matchmaking" lobbyen, og den sto i nesten en halvtime uten en "match".

Har lest litt omkring på diverse forumer og det virker som at man får ikke connecta med mindre NAT står på "OPEN" når man tester xbox live connection.

For at det skal virke måtte man ha to porter åpne: 88 og 30xx, husker ikke.

Men selv med de portene er åpne står min NAT fortsatt på "strict" og jeg får ikke spilt :c

Lenke til kommentar
Har du noen faktiske saklige argumenter til å støtte opp om det sitatet Boff, eller er du enda fast bestemt på at det er bedre rett og slett fordi du mener det?

Ja og ja.

Serverutvalg skaper bedre community da nesten alle en eller annen gang kommer til å spille både imot og med nesten alle andre, muligheten til å selv velge alle options utifra hva du selv og de du skal spille med vil spille. Man slipper å måtte hoppe inn på en server med kun Randoms, hvor alle bruker P90 jugg i CoD 4 eller smoke på veggene i Gears.

At ikke flere "casuals" selv liker serverutvalg bedre, skjønner ikke jeg. Gears hadde et supercommunity, alle kjente alle, og grunnen til at Gears hadde det, og ikke CoD, selvom det var omtrent like mange som spillte begge deler, var serverutvalget.

Lenke til kommentar

Enig med xBoffen her jeg.

Gi oss en liste over tilgjengelige servere og la oss velge selv hvilken vi vil gå inn på.

Skjønner ikke hvorfor konsollene skal absolutt lage et system som i svært mange tilfeller viser seg å bare være en plage.

R6 Vegas serien har jo vist oss at det kan gjøres på en skikkelig måte, velg hva du vil spille og få opp tilgjengelige servere med antall spillere og connection status.

Lenke til kommentar
Har du noen faktiske saklige argumenter til å støtte opp om det sitatet Boff, eller er du enda fast bestemt på at det er bedre rett og slett fordi du mener det?

Ja og ja.

Serverutvalg skaper bedre community da nesten alle en eller annen gang kommer til å spille både imot og med nesten alle andre, muligheten til å selv velge alle options utifra hva du selv og de du skal spille med vil spille. Man slipper å måtte hoppe inn på en server med kun Randoms, hvor alle bruker P90 jugg i CoD 4 eller smoke på veggene i Gears.

At ikke flere "casuals" selv liker serverutvalg bedre, skjønner ikke jeg. Gears hadde et supercommunity, alle kjente alle, og grunnen til at Gears hadde det, og ikke CoD, selvom det var omtrent like mange som spillte begge deler, var serverutvalget.

Flink! :thumbup:

Og ja jeg er enig, bare så du ikke tror noe annet.

God gammeldags serverutvalg er rett og slett bedre, matchmaking funker greit til tider iallefall når du får velge gametypes og slikt selv, men sjansen for å møte lugubre typer er desverre stor..

Lenke til kommentar

Matchmaking er skapt for ranked games hvor det å møte tilfeldige spillere er viktig, ikke for casual games, end of story.

Men også her fungerer matchmaking på pc så sykt mye bedre synes jeg. Kan bare forholde meg til matchmakinga i Company of Heroes og Warcraft 3 da det bare er de spillene jeg har prøvd på pc med matchmaking, men i de spillene tar det jo bare 1 sekund å finne game.

All matchmaking jeg har prøvd på xbox live har vært treg, og jeg vet ikke om et eneste spill som lar deg velge hvilket område du søker games i. Jeg er overhodet ikke interessert i å spille med eller mot amerikanere. Alle er 8 år gamle (virker det som) og det lagger grusomt.

Det virker ikke som utviklere eller Microsoft er klar over at det finnes gamere utenfor USA. Dersom jeg og mer enn en kompis joiner matchmaking sammen MÅ vi snakke i public chat fordi private støtter bare 2 spillere. Og når vi snakker norsk i public chat blir det grining fra amerikanerne, som ikke kjenner til andre språk enn engelsk, og dårlig steming med en gang.

Matchmaking fungerer greit som en slags "quick game" dersom den lar deg velge land, bane, antall spillere m.m, men server browser og custom games bør uansett være med.

Server browser er noe jeg synes Microsoft bør implementere istedenfor at hvert enkelt spill gjør det selv. Det burde vært en stor, felles serverbrowser for alle spill i dashboardet som lot deg velge et utall forskjellige sorterings- og filteringskriterier.

Serverbrowser og private chat med støtte for x antall spillere bør implementeres.

Jeg sporet av, beklager. Men det var litt relevant. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...