Gå til innhold

Content Control i Office 2007

Anbefalte innlegg

Heisann

Driver å tukler litt rundt med sånn Content Control i office 2007. Fra før av er det jo slik at man kan sette inn forhåndsdefinerte felter med f.eks. Forfatter, Tittel osv. hvor i teksten forholder seg lik hvis man setter inn en slik boks (med samme innholdskategori) ett annet sted i dokumentet. Det jeg lurer på er om det er mulig å lage slike bokser selv?

Jeg har aktivert Developer taben hvor jeg regner med det er man kan lage slike ting,men jeg får bare laget bokser med Content Control uten at jeg får relatert noen til hverandre. Regnet kanskje med at to bokser med samme 'navn' og 'tag' ville bli relatert til hverandre slik at hvis man forandrer innholdet i den ene vil innholdet i den andre forandre tilsvarende, men det skjer altså ikke. Hadde satt stor pris på om det var noen som kunne hjulpet meg med dette :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du er ute etter er felt og det finner du under Insert -> Quickparts. Det finnes en lang rekke felt du kan sette inn for å blant annet hente informasjon fra andre steder i dokumentet. Du kan for eksempel bruke StyleRef for å hente tekst som er skrevet med en bestemt stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...