Hydrolift Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva synes dere om dette oppsettet? Har det mest nødvendige, grei pris osv... 19" skjerm og cd-brenner har jeg... Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP, ATX, 1394, USB2.0, Dual LAN AMD Athlon XP2700+ 2.17 GHz 333 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-6-T1, 400MHz Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR AGP, ATI Radeon 9700PRO, TV-Out, Retail Logitech Stereo USB Headset 20 Retail Pioneer DVD spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-106S) Creative Soundblaster Audigy 2 PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.0, Retail Logitech MX500 Optical Mouse USB / PS-2, Retail Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern Chieftec Dragon Alu. Tower m/dør Sølv Kabinett m/340W AX-01SL-D P4 / AMD Pris: 14000Kr Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ser fin ut den. 1) Hvorfor USB øretellefoner? Du har jo kjøpt et dyrt Audigy 2 kort. 2)Hvorfor det dyre lydkortet? Det er et innebygd lydkort i hovedkortet som burde tillfredstille de fleste.(punkt 1 er fortsatt gjeldene om du dropper Audigy 2 kortet. 3) Ville nok heller kjøpt Twinmos sin 3200 minne brikke pga prisen. Prisforskjellen er pga at med corsair er du garantert CAS 2-2-2-6-T1 på 400Mhz. Men med Nforce2 tjener du på å kjøre minnet synkronisert med cpu, altså på 333, og da kan også twinmos kjøre på gode timings. Og er også fult mulig at den kan kjøre på cas2 på 400Mhz, det er bare ikke garantert. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hva med ennå en harddisk spesial edition disken til WD er jo kjempe billig Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ja jeg hadde byttet til 2X 512Mb 3200Twinmos, det blir faktisk like billig som en Corsair-brikke. Du får mer båndbredde pga dual DDR, og kan også kjøre på lave timings. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ja jeg hadde byttet til 2X 512Mb 3200Twinmos, det blir faktisk like billig som en Corsair-brikke. Du får mer båndbredde pga dual DDR, og kan også kjøre på lave timings. 1)Er enig med deg vedrørende bytte til twinMos(som sagt over). Ville derimot ikke kjøpt 1gb ram. Er ytterst få som har bruk for dette, og om du ikke driver med mye videoredigering ville jeg heller spart de pengene, og heller kjøpt en 512 brikke til på et senere tidspunkt om dette ble nødvendig. Er helle ikke mye å tjene på dual ram funksjonen. I vanlig bruk 0-2%, dette pga at det ikke er minnet, men fsb til CPU som er flaskehaslen. 2)Ville nok heller valgt Saphire sitt kort i steden for herkules sitt. Dette fordi de ikke har noen ytelsesforskjell, mens Hercules sitt kort er dyrere en saphire sitt. La deg ikke lure av de søte ram-kjølerene på Hercules sitt kort, da de begge bruker BGA ram, som utvikler minnimalt med varme og ikke har noen nytte av den type passiv kjøling. Om de ikke har Sapphire sitt kort inne, så er selfølgelig ikke Hercules noe dårlig valg. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Greit nok at over 512 mb kanskje ikke er behøvelig riktig enda, men jeg tipper at spillene kan nyttegjøre seg mer i løpet av året. De blir jo ikke mindre minnesultne. Videre har ram-prisene falt veldig mye (og er fortsatt på vei ned) og er ganske lave nå. På høsten har det tradisjonelt steget, så jeg mener at hvis han har råd til 1 gb nå, så hvorfor ikke. Hvis behovet melder seg på høsten, kan det hende det blir litt dyrere. Ved overføring av store filer på lan kan man også nyttegjøre seg mye ram da det ofte går smidigere med mye minne til caching. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 cpuen din kjører 333mhz buss, minnet kan kjøre 400mhz hvis den har cpu og hk som matcher farten. kjøper du den pcen vil pc3200minnet ditt bare ha pc2600 fart, kjøp enten en cpu med 400mhz bus eller pc2600 ram istedet for pc3200 ram (ikke vits i å betale for ekstra ytelse du ikke får). kjøp raid, all loading i spill, oppstart og start av programmet går mye raskere. av erfaring ville jeg kjøpt en p4 istedet for amd, resten av pcen ser rå ut . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå