Gå til innhold

Beholde nummer vist teleoperatøren går konkurs?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et gullnummer. xxx00000. Det vil som eksempelet viser bety et veldig lett igjenkjennelig nummer.

Jeg vurerer å skifte fra Telenor til OneCall.. Vist OneCall hadde gått konkurs, hadde jeg fått beholde nummeret mitt og velge ny operatør helt fritt da? eller hva skjer ved en eventuell konkurs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Hvis du tror det så har du misforstått hva egentlig et A/S innebærer.

One Call kan godt gå konkurs dem selv om Hafslund og Network Norway går konkurs. Det er forskjellige selskaper, og dermed forskjellige juridiske personer.

Lenke til kommentar

Du kan jo se hvordan det gikk med nutel og prosessen der.

Jeg mener å ha lest at nummeret tilhører operatøren, og ikke deg. En eventuell konkurs kan derfor føre til at du mister nummeret ditt.

Men er selskapet ute å kjøre, vil man jo få en del forvarsler som kan tyde på at selskapet er på vei til å gå adundas!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
1. One Call går ikke konkurs.

2. Hvis de mot formodning skulle gå konkurs, lar de deg alltids portere ut nummeret først - slik kjeltringselskapet Nutel gjorde.

3. One Call går ikke konkurs :-)

-snubbel

Men... hvis et firma går konkurs, vil det da være noen på jobb som kan forestå utporteringen?

But seriously... NRDB (www.nrdb.no) burde vel kunne hjelpe deg dersom operatøren din slår kola vippen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...