enrax Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Som topic'en sier så lurer jeg på hva slags Linux dere vil annbefale for min gamle 1200Mhz maskin (712mb ram). Har testet Ubuntu og Kubuntu på laptop'en. Og dette var noe jeg har lyst å prøve meg mer på. Regner med at Ubuntu blir for krevende for en slik maskin? Noen som forresten har Linux maskin til å streame film til X360? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ubuntu vil nok fungere bra, men kubuntu blir kanskje hakket vassere (om du holder deg unna gtk-programmer). Men dersom du er villig til å legge litt innsats i det kan du med fordel gå for en mindre bloated distro som f.eks archlinux. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Om du ønsker å sette deg inn i linux, vil jeg absolutt anbefale både Slackware og Arch. Slackware (sammen med Debian) er den mest stabile linux-distroen som finnes, og er ikke vanskelig å sette seg inn i hvis du følger en god tutorial. Tidligere fantes det en side som het Shilo.is-a-geek.com, som var en super tutorial til slackware - men jeg får dessverre ikke tilgang til den i skrivende øyeblikk. Selv bruker jeg Arch nå, og er storfornøyd. Grunnen til at jeg gikk over fra Slackware var fordi jeg ønsket å prøve noe nytt, og har ikke angret et sekund siden - selv om det er noen småting jeg savner fra Slackware. Skulle du ha lyst til å prøve Arch - finner du en kjempebra guide spesiellt egnet for nybegynnere her. Lenke til kommentar
enrax Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Skulle du ha lyst til å prøve Arch - finner du en kjempebra guide spesiellt egnet for nybegynnere her. Takker! Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Arch er et supert system, men tar litt tid å sette seg inn i det. Hvis du trenger hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg kan også anbefale Arch. Du finner knapt en enklere og mer brukervennlig distro. Kommer uten alt dillet, juletrelysene og sirkuset som finnes i Ubuntu og Fedora. Lenke til kommentar
enrax Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Arch er et supert system, men tar litt tid å sette seg inn i det. Hvis du trenger hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt Takk for hjelpen. Har lenge ønsket å lære meg Linux. Like greit å begynne der man må "studere" litt. Hvor finner man gode ressurser for hjelp til Arch forutenom archlinux.org? Er det bare å fyre løs på hardware sitt forum? Har intrykk det begynner å bli en god del linux kompetente folk her :-) For tro meg... hjelp det trenger jeg nok, hehe Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Det er mange her på forumet som bruker arch, så det er bare å fyre løs Men du finner også utrolig mye god info og guider i wikien til archlinux. Endret 28. januar 2008 av anders iver Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Arch er et supert system, men tar litt tid å sette seg inn i det. Hvis du trenger hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt Takk for hjelpen. Har lenge ønsket å lære meg Linux. Like greit å begynne der man må "studere" litt. Hvor finner man gode ressurser for hjelp til Arch forutenom archlinux.org? Er det bare å fyre løs på hardware sitt forum? Har intrykk det begynner å bli en god del linux kompetente folk her :-) For tro meg... hjelp det trenger jeg nok, hehe wiki.archlinux.org er vel det eneste stedet men det er lite du ikke finner der. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Takk for hjelpen. Har lenge ønsket å lære meg Linux. Like greit å begynne der man må "studere" litt. Hvor finner man gode ressurser for hjelp til Arch forutenom archlinux.org? Er det bare å fyre løs på hardware sitt forum? Har intrykk det begynner å bli en god del linux kompetente folk her :-) For tro meg... hjelp det trenger jeg nok, hehe Det meste finner du på bbs/wiki.archlinux.org, og vist du forsatt lurer på noko, så stikk innom #archlinux på freenode Der er det alltid ein gjeng meir eller mindre vennlege sjeler Edit: For ikkje distro-spesifikke ting, så er wikien til gentoo, og tldp.org ein fin kilde til informasjon. Endret 30. januar 2008 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå