Gå til innhold

Hvilken Linux distro på 1200Mhz Athlon?

Anbefalte innlegg

Som topic'en sier så lurer jeg på hva slags Linux dere vil annbefale for min gamle 1200Mhz maskin (712mb ram).

Har testet Ubuntu og Kubuntu på laptop'en. Og dette var noe jeg har lyst å prøve meg mer på.

Regner med at Ubuntu blir for krevende for en slik maskin?

Noen som forresten har Linux maskin til å streame film til X360?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ønsker å sette deg inn i linux, vil jeg absolutt anbefale både Slackware og Arch. Slackware (sammen med Debian) er den mest stabile linux-distroen som finnes, og er ikke vanskelig å sette seg inn i hvis du følger en god tutorial.

Tidligere fantes det en side som het Shilo.is-a-geek.com, som var en super tutorial til slackware - men jeg får dessverre ikke tilgang til den i skrivende øyeblikk.

Selv bruker jeg Arch nå, og er storfornøyd. Grunnen til at jeg gikk over fra Slackware var fordi jeg ønsket å prøve noe nytt, og har ikke angret et sekund siden - selv om det er noen småting jeg savner fra Slackware.

Skulle du ha lyst til å prøve Arch - finner du en kjempebra guide spesiellt egnet for nybegynnere her.

Lenke til kommentar
Arch er et supert system, men tar litt tid å sette seg inn i det. Hvis du trenger hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt :)

Takk for hjelpen. Har lenge ønsket å lære meg Linux. Like greit å begynne der man må "studere" litt.

Hvor finner man gode ressurser for hjelp til Arch forutenom archlinux.org?

Er det bare å fyre løs på hardware sitt forum? Har intrykk det begynner å bli en god del linux kompetente folk her :-)

For tro meg... hjelp det trenger jeg nok, hehe

Lenke til kommentar
Arch er et supert system, men tar litt tid å sette seg inn i det. Hvis du trenger hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt :)

Takk for hjelpen. Har lenge ønsket å lære meg Linux. Like greit å begynne der man må "studere" litt.

Er det bare å fyre løs på hardware sitt forum? Har intrykk det begynner å bli en god del linux kompetente folk her :-)

wiki.archlinux.org er vel det eneste stedet men det er lite du ikke finner der.

Lenke til kommentar

Det meste finner du på bbs/wiki.archlinux.org, og vist du forsatt lurer på noko, så stikk innom #archlinux på freenode

Der er det alltid ein gjeng meir eller mindre vennlege sjeler :)

Edit: For ikkje distro-spesifikke ting, så er wikien til gentoo, og tldp.org ein fin kilde til informasjon.

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...