Gå til innhold

Hva er dine meninger om Resident evil spillene?


Disorder

Anbefalte innlegg

Hihi, regnet med å få noen kommenater der, ja. Jeg vetselvsagt at Code Veronica ikke er det offisielle RE4, men for meg er det det. Om vi ser på fakta er det ikke en eneste grunn til hvorfor Code Veronica ikke er det offisielle RE4:

 

* Code Veronica er en direkte etterfølger til RE2. RE4 har ikke engang virusene, langt mindre Umbrella eller zombier.

 

* Code Veronica har T-viruset, Umbrella, Claire Redfield, zombier osv osv osv. RE4 har ikke engang virusene, langt mindre Umbrella eller zombier.

 

* Riktignok foregår Code Veronica ikke i Raccoon City, men RE4 foregår i Spania.

 

* Code Veronica har samme motor som de forrige, om enn oppdatert for å bli enda bedre. RE4 har en helt ny spillmotor (som for øvrig er nøyaktig samme motor som er brukt i Cold Fear, så hvorfor heter det ikke Resident Evil: Cold Fear?)

 

* Code Veronica er gode, gamle RE og fokuserer på å løse oppgaver, holde seg i live og alt sånt. RE4 handler om å skyte alt som rører seg og drite i alt annet.

 

* Riktignok kom Code Veronica ikke på playstation først, men det gjorde da ikke RE4 heller.

 

Og så videre og så videre og så videre. Det offisielle RE4 er et greit nok spill, men for meg er Code Veronica det ekte RE4. Sånn er det bare. ;)

 

For øvrig ble det gitt ut som RE: Code Veronica på Dreamcast først, men ble senere oppdatet og gitt ut som RE: Code Veronica X på GameCube og PS2.

 

 

 

* Hvis det er en direkte etterfølger til 2ern skal vel dette være 3ern.

 

* sant nok, Code Veronica har alt det, men kanskje RE:4 bygger videre på

videreføringen av umbrella osv?

 

* Skjønner ikke hvordan dette har med rekkefølgen av spilla å gjøre, men stedet spillet foregår på kunne vært Norge, hadde ikke brydd meg.

 

* Spillmotoren har ingenting med rekkefølgen/navnet til et spill å gjøre. Så Hvis RE:5 bruker Unreal Engine skal spillet hete: RE:Unreal? (Hvilken motor bruker egentlig RE:5? :p )

 

* Gameplayet i ett spill har ingenting med rekkefølgen i serien å gjøre, Spilt det orginale Zelda spillet til Nes? 2ern var helt forskjellig men det var fortsatt 2ern.

 

* Plattform har ingenting med rekkefølge blabla :p

 

Er enig med deg at Code Veronica er RE:4 STORYVISE, men alt det andre du nevnte var bare helt unødvendig :p

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at RE: CVX er en direkte etterfølger av RE2 (og kom for øvrig etter RE3, som er en direkte etterfølger av det første) og har alle de elementene man forventer å finne i et Resident Evil spill. Av den grunn "godkjenner" jeg RE: Zero som et ekte Respident Evil spill selv om motoren er helt ny, det er kun på GameCube og så videre og så videre og så videre. Selvsagt har ikke plasseringen av spillet, motoren og alt det er noe å si for om det er et RE spill, men det var bare et eksempel. Alt jeg krever er at det har noe med de forrige spillene å gjøre, noe RE4 ikke har. Null Umbrella, null T- eller G-virus, null zombier, huntere, lickere eller noe som helst annet og så videre. Og jada, jeg vet både Ada Wong og Wesker er med (vel...), men det gjør det ikke til et RE spill. Det er jo som å si Smallville handler om Batman fordi Bruce Wayne var med i en episode, eller si det handler om Justice League fordi Clark slo seg sammen med Green Arrow, Cyborg, Aqua Man og The Flash og dannet en supergruppe. ("What shall we call us?" "I don't know. It has to be something with Justice." Hihi.)

Lenke til kommentar

Og der har vi et annet problem. RE4 er ikke bare en helt annen serie, men den solgte pga skytinga i stedet for alt som gjorde RE bra i utgangspunktet. Resultatet blir enda mer RE4 med enda mer skyting og enda mindre av det som gjorde RE bra. For meg ble historien i RE avslutta med Code Veronica, før vi fikk et siste gjensyn i forløperen RE: Zero. Vi har jo selvsagt spin-off som Outbreak og Umbrella Chronicles (og høyst sannsynlig UC2 om en stund), men det blir nok aldri noe mer "ekte" Resident Evil. I stedet for å vi for såvidt greie spill som har navnet Resident Evil klistret på for å selge mer. Jeg håper virkelig vi får mer sammenheng med resten av serien i RE5, men jeg tviler sterkt.

 

Likevel, tenk deg zombifiserte parasitt-spanjoler, eller zombier med motorsag. Det hadde vært noe. ;)

Lenke til kommentar

Synes det har vært bare 2 Resident Evil spill og det var 1 og 2. Da var det ett lag som skulle etterforske hva som har skjedd, det var spennende og man var nysgjerrig. Nå har dem tatt det altfor langt, historien har tatt helt av og nå har vi supermennesker og tonnevis av mutanter enda Chris faktisk endte alt i eneren egentlig.

Lenke til kommentar

Det er faktisk lag (mer eller mindre) i RE3, Zero og CVX også. I RE3 styrer vi i hovedsak Jill, men Carlos Oliveira jobber sammen med henne og er spillbar en liten stund. I CVX er vi i hovedsak Claire, men Steve er jo med. Mer eller mindre. I Zero handler det egentlig mest om Rebecca, men vi får jo spille med både henne og Billy samtidig (eller velge hvem man vil spille med ved å la den andre stå igjen et sted). Det er faktisk kun i RE4 vi ikke får spille noen andre. ;)

 

Og jada, jeg er helt enig i at RE4 er et bra spill. Ikke akkurat favorittspillet mitt, men et bra spill. Problemet er at det ikke har noe som helst med Resident Evil å gjøre. Det blir jo som låse en fyr inne på et tilfeldig hotellrom, gi ham portaler til andre dimensjoner og endre tittelen til Silent Hill når spillet er halvferdig. Eller vent, det er jo akkurat det de gjorde med sH4... ;)

Lenke til kommentar

Samme gamle, stort sett. Hvilket spill er det fjerde Resident Evil? Det vil si det som fortjener 4-tallet i tittelen? Jeg mener det er Code Veronica (eller Code Veronica X om man ikke har Dreamcast). CVX er en direkte oppfølger til RE2, dreier seg om Umbrella og virusene deres, har zombier og så videre og så videre. Det andre RE4 har en fyr som tilfeldigvis kalles Leon Kennedy og små opptredener av Ada og Wesker, men ellers ikke noe som helst med resten av serien å gjøre.

Lenke til kommentar

Okei. Ja, Code Veronica er jo etter nr 2. RE 4 er jo re 4, men hvis jeg skal si min andre mening vil jeg si det nye oppdraget til Jill og Chris i Europa fra UC selv om det ikke er et stort og langt nytt spill. Men det var nye ting med Det ultimate biologiske våpenet Tailo eller om the var akkurat det han het.

Lenke til kommentar

Det med Jill og Chris passer perfekt inn i resten av serien, men problemet er at det ikke er basert på noe spill. Det ekte Resi 4 kan jo ikke være et spill som ikke eksisterer. Hadde de lagt det nå ville det nok blitt RE5. Når man tenker etter er jo Chris hovedpersonen i det offisielle RE5, så hvem vet? Man starter i Afrika, men kanskje vi ender opp i Europa? Dessuten har vi bestandig hatt en annen person med oss, så hvem kommer Chris til å jobbe sammen med i RE5? Jill, kanskje? Jeg håper vi får lov til å velge slik som i de to første eller ha begge samtidig som i Zero.

Lenke til kommentar

Hva har dere imot Billy egentlig? Jeg likte ham faktisk bedre enn Chris. Chris er jo kul nok, men han er for mye "standard soldat" for meg. Billy er en fange på rømmen og ville neppe ha tenkt seg om to ganger før han skjøt Rebecca i ryggen og stukket av, hadde det ikke vært for de irriterende zombiene, iglene, hundene og alt det tullet der. Vi trenger flere slike folk i Resident Evil. De andre er kule nok, men jeg er ganske lei av å alltid spille en kjedelig helt som bare er snill og hyggelig mot alle.

 

Leon på sin side er litt kjedelig, men jeg fikk veldig sympati med ham i RE2. Maken til kjip første dag på jobben skal man lete lenge etter. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...