Gå til innhold

Hva er dine meninger om Resident evil spillene?


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at Silent Hill er vanvittig creepy, mens Resident Evil er, vel, Resident Evil. Jeg synes ikke det er verken skremmende, creepy, ekkelt eller noe som helst annet et skrekkspill burde være. Det betyr jo selvsagt ikke at jeg ikke synes det er bra. Det er bare ikke skremmende. Project Zero, derimot... nå snakker vi skrekkspill! :D Project Zero 4 er for øvrig bekreftet for Wii. Det er jo noe å glede seg til. I stedet for en dårlig port som RE4 får man et "ekte" Wii survival/horror fra de som kan slikt. Med mindre de gjør som Silent Hill 5 og gir det til amerikanerne. Det blir vel Hollywoodisert igjen, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar

Men RE4 var jo først til GC, så portet og "oppgradert" til PS2 og så portet og oppgradert til Wii. Sånt sett er det jo en port av en port. :D

 

For øvrig fant jeg RE0, 2, 3 og CVX til GC på Zailor for en billig penge og har (selvsagt) bestilt RE0 og CVX. (RE2 er på vei fra amazon). Men skynd dere, det er et begrenset tilbud, og sist jeg sjekket var det rundt fem kopier igjen at de fleste og ca ti kopier igjen av RE3. ;)

Lenke til kommentar
Men RE4 var jo først til GC, så portet og "oppgradert" til PS2 og så portet og oppgradert til Wii. Sånt sett er det jo en port av en port. :D

 

Joda, men fortsatt er det ein god port, og grafikken er klin lik GC-versjonen. Mye bedre kontrollere, samt ekstra innholdet fra PS2 versjonen. Så sånn sett er jo dette den ultimate versjonen som går begge de foregående versjonene ein god gang. Men likevel, har vi jo sett alt før.

 

:p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

min mening er at remake 1 på GC og 4 er best, siden de er de eneste jeg har fullført. mange sier 2 er best, så håper på en remake. nr 4 er en av de beste spill opplevelsene jeg har hatt. 1rn spilte jeg i 10 klasse sammen med noen venner. vi spilte bare på kvelden og med lyset av. mamma måtte hente meg etterpå for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg gadd aldri fullføre REmake på grunn av de forbanna Crimson Head zombiene. Har lite helse og enda mindre våpen, så hva gjør man da når man møter to av dem i en trang korridor man blir nødt til å løpe gjennom gang på gang? Ikke er noe hjelp å få på nettet heller da alle sier de er svært enkle å drepe. Det er jo bare å fyre av en granat i hodet deres. Men hva om man ikke har granatkaster? Jaja, har jo vurdert å la zombiene være i live. Bedre med en treg, vanlig zombie enn en atletisk CH zombie. Hmpf, nå blir jeg vel nødt til å gjøre det. For øvrig venter jeg RE0, 2 og CVX til GameCube i posten når som helst, så sammen med Umbrella Chronicles skal jeg nok klare å holde meg i Raccoon City en stund til. ;)

Lenke til kommentar
Men hvordan brenne zombier når man bare har pistol og hagle? ;)

 

Vel, tenker du hvis det er tomt for parafin? Hvis ikke kan man jo hente mer? De våkner ikke så fort igjen ;)

 

Hvis du spiller som Jill så er det best å skaffe zippo lighteren fortest mulig for å kunne gjøre nettopp dette. :)

 

Det beste er å bare prøve sitt beste for å unngå å møte på Crimson Heads i utgangspunktet, da blir alt så mye lettere hehe.

Lenke til kommentar

Startet om igjen (med Jill, har ikke prøvd Chris ennå) og lot være å drepe zombiene så langt det lar seg gjøre. Det gikk faktisk helt fint lenge, helt til en ***** zombie kom litt for nært og drepte meg - og jeg hadde giddet lagre i det hele tatt. Litt småirritert en stund da. ;)

 

For øvrig fikk jeg RE:Zero og RE4: CVX (begge til GameCube) i posten i dag, så jeg lar nok REmake ligge en stund. Jeg begynte med RE4 siden jeg aldri fullførte det av en eller annen grunn på PS2, før jeg gikk over til RE:Zero og ble hekta. Maken til nydelig RE-spill skal man lete lenge etter. Har kommet for kort til å si om det er bedre enn RE2, men det er i allefall garantert en plass blandt de tre beste i serien. Deretter blir det å fullføre RE4: CVX om jeg så skal koble opp Wii'en på gamlehjemmet om noen tiår. ;)

 

(og jada, jeg mener selvsagt Resident Evil 4: Code Veronica X, ikke det tullet med Leon i Spania.)

Lenke til kommentar

Hihi, regnet med å få noen kommenater der, ja. Jeg vetselvsagt at Code Veronica ikke er det offisielle RE4, men for meg er det det. Om vi ser på fakta er det ikke en eneste grunn til hvorfor Code Veronica ikke er det offisielle RE4:

 

* Code Veronica er en direkte etterfølger til RE2. RE4 har ikke engang virusene, langt mindre Umbrella eller zombier.

 

* Code Veronica har T-viruset, Umbrella, Claire Redfield, zombier osv osv osv. RE4 har ikke engang virusene, langt mindre Umbrella eller zombier.

 

* Riktignok foregår Code Veronica ikke i Raccoon City, men RE4 foregår i Spania.

 

* Code Veronica har samme motor som de forrige, om enn oppdatert for å bli enda bedre. RE4 har en helt ny spillmotor (som for øvrig er nøyaktig samme motor som er brukt i Cold Fear, så hvorfor heter det ikke Resident Evil: Cold Fear?)

 

* Code Veronica er gode, gamle RE og fokuserer på å løse oppgaver, holde seg i live og alt sånt. RE4 handler om å skyte alt som rører seg og drite i alt annet.

 

* Riktignok kom Code Veronica ikke på playstation først, men det gjorde da ikke RE4 heller.

 

Og så videre og så videre og så videre. Det offisielle RE4 er et greit nok spill, men for meg er Code Veronica det ekte RE4. Sånn er det bare. ;)

 

For øvrig ble det gitt ut som RE: Code Veronica på Dreamcast først, men ble senere oppdatet og gitt ut som RE: Code Veronica X på GameCube og PS2.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...