Gå til innhold

Hva er dine meninger om Resident evil spillene?


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg skulle ønske du hadde rett. Husker tiden før det var klart hvilke RE re-makes det var snakk om. Capcom hadde sagt at de ville bringe alle RE spillene over til GC + eit eksklusivt RE spill. Etter å ha siklet,svettet og hylt igjennom RE1 re-maken var eg så jævlig klar for ein like mye forbedret utgave av nr.2

 

Men nei, den gang ei.

Lenke til kommentar

Min liste sortert etter LINKINGS:

 

RE2: Diggeste karakterer, omgivelser og story, selv om den ikke er helt dyp. Alt var bare spennende.

 

REmake: Alt var bra, og skummel atmosfære. Tøft med Crimsons Heads.

 

RE3: Husker jeg nispilte dette da jeg var 8-9 år. Syntes det var så tøft å løpe rundt i Raccoon City, og fikk tak i det meste på mercenaries. Var vel det første jeg faktisk runda og.

 

RE4: Deilig nytt gameplay, utrolig grafikk for sin tid, enkelte ting var nesten vilt skumle. Har vel rundet det 4-5 ganger, og rundet Wii-versjonen 100%(Vel, har ikke gjort hele Mercenaries selv). Men jeg tviler på at det blir flere Resident Evil med det gode gamle gameplayet, noe som er veldig kjipt.

 

RE0: Det å bytte mellom Rebecca og Billy funket ganske fint, selv om plass til våpen og andre ting føltes litt lite, og det var ingen slik magisk kasse. Men jeg syntes spillet var digg.

 

RE:Code Veronica X: Veldig bra spill, og det var også det første i full 3D, noe som imponerte meg. Men jeg synes det har litt for mye backtracking(selv for et RE-spill), og virker ganske tregt. Ikke rundet det enda heller.

 

Teller ikke med spinoffs.

Lenke til kommentar

Er GameCube-versjonen av RE2 en remake eller ikke? Jeg får det som sagt i posten når som helst, så jeg aner faktisk ikke hvor mye "remake" det er. Har bare hørt mange si det er en remake, og det høres jo logisk ut når RE1 er en remake? ;) Men uansett, det blir konge å spille favorittspillet mitt igjen, remake eller ikke.

 

Når det gjelder favorittkarakter har jeg flere på listen. Og jada, jeg mener dette seriøst om dere skulle tvile.

 

1. Rebecca Chambers -> yngste medlem av S.T.A.R.S. og bare så vidt gammel nok til å bli med i første omgang. Er helt uerfaren med kamp, krig og alt det tullet der, og hele situasjonen for henne går fra dårlig til veldig dårlig til et varmere sted. Akkurat ung og patetisk nok til å være helt ubrukelig i teorien, men likevel er hun badass når hun må. Liker sånt.

 

2. Leon Kennedy (RE2, ikke RE4): Verste "Første dag på jobben" ever? :D

 

3. Claire Redfield: Kommer til Raccoon City for å lete etter broder'n Chris, men det gikk jo til helv.. Tøffere enn Rebecca, mykere enn Jill. Perfekt kombinasjon.

 

* Wesker: "Whaaaat? What iiiiiis this?" :D (fra Resi 1 på PS) Beste kommentaren noensinne. Fyren er så latterlig kynisk og utspekulert at det blir komisk.

Lenke til kommentar

Beste Resi spill, i følge meg?

 

1. Resident Evil 2.

 

2. Resi 3. Sier bare "Staaaaaaaaaaaars!" :D

 

3. Resi Outbreak & File #2: En spin-off, ja, men så bra (samlet) at det er verdt en plass på denne listen. Hver for seg til full pris er de ikke verdt boksen de kom i, men samlet er de utrolig bra.

 

4. REmake: Selv på den gamle GameCuben ser det helt fantastisk ut, men Crimson Headene trekker ned for min del. For all del, elsker dem i UC, men det blir jo litt kjedelig å finne tre av dem i en trang korridor når man bare har en liten pistol. ;)

 

5. Resi 4: Code Veronica X: Ser meget bra ut og har Clarie som hovedperson. Dessuten er dette det "ekte" Resi 4 uansett hvordan man snur og vender på det (Claire, Umbrella, zombier, t-virus osv osv osv. Alt er med. Selv historien er en direkte fortsettelse av hennes historie i Resi 2). Jeg synes historien ble litt for kjedelig, og jeg likte ikke akkurat han fjotten hun møter. (Steve eller noe sånt, er lenge siden jeg spilte det). Det eneste Resi spillet jeg ikke har giddet fullføre unntatt REmake, og jeg fullførte Resi 1 mange ganger. ;)

 

En ting til, mens jeg husker det. Umbrella Chronicles har som kjent bare brett fra Resi 1, 3, 0 og Outbreak (kun brettene, ikke historien), men jeg tror det er så enkelt som at a) det fokuser på hovedpersonene fra de tre (Chris, Jill, Rebecca) og b) Claire og Leon får sitt eget Umbrella Chronicles som fokuserer på Resi 2, 4 (Code: Veronica X) og, øh, 4. Når selv Survivor fikk en oppfølger skulle det bare mangle at ikke UC får en. ;)

Lenke til kommentar

Selv liker jeg bare Resident Evil nummer 4. Har forsøkt å like resident evil 1,2 remake av 1 og code veronica, men på grunn av en kontroll som ikke passer meg, sammen med elendig kamera føring har jeg aldri klart å helt sette meg inn i spillene da jeg plages av styringen og kameraet. Nummer 4 har drimot fått meg til å ha nummer 5 som et av mine mest ønskede spill.

Lenke til kommentar

Eddie81: Jeg går ut ifra at du prøvde RE4 først? I seg selv er det et glimrende spill, om enn litt for kjedelig og tregt for min smak. Problemet er som man har sagt gang på gang her at det ikke er et Resident Evil spill. For å oppsummere en gang til:

 

* Alt som skjedde fra RE Zero til RE:CVX var på grunn av Umbrella og virusene de lagde. Det startet uskyldig nok med noen forskere som prøvde å hjelpe mennesker, men de ble kort sagt for maktsyke og skape i stedet biovåpen - dvs zombier, muterte dyr og så videre.

 

* En gruppe spesielt utvalgte soldater ble satt sammen til en gruppe kalt "Special Tactics And Rescue Service", eller S.T.A.R.S. Disse skulle egentlig jakte på terrorister og andre skadedyr som er for farlige for vanlig politi å håndtere, men det gikk jo til helv... med ekspressfart når den første av de to gruppene forsvant i en skog utenfor en stor herregård (Bravo Team, fra Resi Zero). Den andre gruppen prøvde å finne dem (Alpha Team, fra Resi 1) men bare noen få overlevde. De gjenlevende S.T.A.R.S. medlemmene prøvde å få Umbrella til å ta konsekvensene av det de hadde gjort, men siden Umbrella har kontakter høyt opp ble S.T.A.R.S. oppløst og medlemmene var ikke akkurat lengre venner med politiet. Ikke at det var noe politi igjen i Raccoon City på det tidspunktet (i det minste uzombifiserte politi), men likevel. ;)

 

* Angående Claire Redfield:

Claire ankom Raccoon City for å lete etter broren sin, men fant bare en lapp på skrivebordet hans der det stod han og de andre overlevende medlemmene av S.T.A.R.S. hadde dratt til Europa for å finne hovedkvarteret til Umbrella. Vi har ennå ikke hørt hva de fant der, bortsett fra noen hint i Umbrella Chronicles...

 

 

* Claire, forts:

I Code: Veronica X møter vi igjen Claire, og hun leter fortsatt etter broren sin. Dessverre blir hun fanget av Umbrella og ført til en liten øy, og resten av historien går som vanlig. Zombier, t-virus, monstre osv.

 

 

Hvor passer så Resident Evil 4 inn i dette? Leon var en av de to hovedpersonene i RE2, men han har en ny jobb og oppfører seg helt annerledes. Umbrella er borte, og det er ikke en eneste zombie å se noe sted. Ikke huntere, lickere eller noe annet heller, for den saks skyld. Alt vi har er spanske gærninger, kultmedlemmer og et og annet monster. Faktisk er det kun to ting til som gjør at dette kan kalle seg Resident Evil, og selv det er å ta litt hard i:

Ada Wong og Wesker er med, men i svært små roller og kunne gjerne ha vært byttet ut med hvem som helst uten at det hadde hatt noe å si for selve spillet

 

 

Som sagt er RE4 et greit nok spill i seg selv, men det er ikke et Resident Evil spill. ;) Ta for eksempel Cold Fear. Det har samme motor som RE4, så det kunne like gjerne hett Resident Evil 5: Cold Fear for å selge mer. Hovedpersonen måtte selvsagt ha byttet navn til Chris Redfield, Leon Kennedy eller noe sånt, men hva gjør man ikke for å selge litt mer. ;)

Lenke til kommentar

Eddie81: Jeg går ut ifra at du prøvde RE4 først? I seg selv er det et glimrende spill, om enn litt for kjedelig og tregt for min smak. Problemet er som man har sagt gang på gang her at det ikke er et Resident Evil spill. For å oppsummere en gang til:

 

Jeg begynte med Resident evil på PS1, da det var et av spillene jeg så mest frem til da det så ut til å bli et bra grøsser spill. Men dessverre ble jeg skuffet. Neste spillet jeg forsøkte meg på var Resident Evil 2 på PS1. Var bedre enn nummer 1, da action sekvensene virket mer sammenhengendes, men etter en stund endte jeg opp med de samme irritasjonstingene som i Resident evil 1 med styring og kamera.

Etter det forsøkte jeg meg på Resident evil code veronica på dreamcast og PS2. Spilte en stund men det ble alt for tregt da nesten ingenting skjedde følte jeg.

Etter det testet jeg remake av nummer 1 på gamecube. Spilte en del mer av spillet denne gangen da jeg hadde lyst å finne ut om det kanskje ble bedre, for det må vel være en grunn til at så mange liker spillet, men etter en stund ble jeg igjen lei av kamera føring og styremetoden og følte mer jeg spilte spillet bare for å ha spilt det, enn fordi jeg virkelig likte spillet.

 

Resident Evil 4 var det siste jeg prøvte og jeg likte det veldig godt :)

Lenke til kommentar

Eg må innrømme at eg ikkje helt skjønnar alt maset om at RE4 ikkje er Resident Evil. Eller eg skjønnar jo for all del argumenta, men eg synes det var nok RE der til å rettferdiggjere navnet. Sånn som eg ser det så trengte RE serien noko nytt, ikkje berre gameplaymessig, men også historia. Eg synes måten dei laga ei tilsynelatande ny historie, som kanskje har meir med den gamle å gjere enn vi anar, fungerar veldig bra. Så eg har absolutt ingen problem med å kalle spelet Resident Evil 4 :)

 

Når det gjeld RE5 så håpar eg at dei gjere noko liknande og kanskje får vi sjå korleis alt heng saman. Det er no det eg drøymer om i alle fall. Eit knallspel blir det nok uansett!

 

Skulle gjerne sett eit nytt spel på "gamlemåten" though, men det kjem nok aldri til å skje. Alt for mange som absolutt skal whine om kor gammaldags det er, noko dei forsåvidt har rett i, men det er bra fordiom!

 

Om RE4 er RE eller ikkje kan vi vere ueinige om, men vi kan alle vere einige om at serien er kongebra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...