Gå til innhold

Hva er dine meninger om Resident evil spillene?


Disorder

Anbefalte innlegg

Jeg syns UC var ganske enkelt, men det er nok fordi jeg spilte alt med broren min. He! Vi er begge store fans. Det eneste Re spillet jeg ikke har spilt igjennom er Code Veronica. Det var litt kjedelig syns jeg, men mye bedre en nr 4.

 

Hm. Syns du stiller RE4 i et dårlig lys der. Virker som du setter RE4 i kontrast til det du liker; De andre spillene som er totalt forskjellige fra nr. 4. Fordi det er forskjell på disse spillene så liker du ikke RE4? Hvis 4 ikke hadde vært RE, men et spill for seg selv, så tror jeg ikke du hadde syntes at det var så INNMARI dårlig som du beskriver det. Virker som alle andre spill er bedre enn det. Litt rart at du har sagt at det er bra før. Mente du ikke det da du sa det da eller?

 

Nå veit jeg ikke hva du mener. Jeg har ikke no hat for 4. Jeg sier at nr 4 ikke er et re spill og det er et kjedelig spill samma om det hadde vært et helt annet spill. Sånn, nå veit du hva jeg mener! :thumbup:

 

Du kan ikke synes at det er så dårlig. Det syns du bare fordi det er RE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns UC var ganske enkelt, men det er nok fordi jeg spilte alt med broren min. He! Vi er begge store fans. Det eneste Re spillet jeg ikke har spilt igjennom er Code Veronica. Det var litt kjedelig syns jeg, men mye bedre en nr 4.

 

Hm. Syns du stiller RE4 i et dårlig lys der. Virker som du setter RE4 i kontrast til det du liker; De andre spillene som er totalt forskjellige fra nr. 4. Fordi det er forskjell på disse spillene så liker du ikke RE4? Hvis 4 ikke hadde vært RE, men et spill for seg selv, så tror jeg ikke du hadde syntes at det var så INNMARI dårlig som du beskriver det. Virker som alle andre spill er bedre enn det. Litt rart at du har sagt at det er bra før. Mente du ikke det da du sa det da eller?

 

Nå veit jeg ikke hva du mener. Jeg har ikke no hat for 4. Jeg sier at nr 4 ikke er et re spill og det er et kjedelig spill samma om det hadde vært et helt annet spill. Sånn, nå veit du hva jeg mener! :thumbup:

 

Du kan ikke synes at det er så dårlig. Det syns du bare fordi det er RE!

 

Hvorfor fortsetter du med det!? Det er meningen min! Vil du at jeg skal syns RE 4 er gøy?

Lenke til kommentar
Jeg syns UC var ganske enkelt, men det er nok fordi jeg spilte alt med broren min. He! Vi er begge store fans. Det eneste Re spillet jeg ikke har spilt igjennom er Code Veronica. Det var litt kjedelig syns jeg, men mye bedre en nr 4.

 

Hm. Syns du stiller RE4 i et dårlig lys der. Virker som du setter RE4 i kontrast til det du liker; De andre spillene som er totalt forskjellige fra nr. 4. Fordi det er forskjell på disse spillene så liker du ikke RE4? Hvis 4 ikke hadde vært RE, men et spill for seg selv, så tror jeg ikke du hadde syntes at det var så INNMARI dårlig som du beskriver det. Virker som alle andre spill er bedre enn det. Litt rart at du har sagt at det er bra før. Mente du ikke det da du sa det da eller?

 

Nå veit jeg ikke hva du mener. Jeg har ikke no hat for 4. Jeg sier at nr 4 ikke er et re spill og det er et kjedelig spill samma om det hadde vært et helt annet spill. Sånn, nå veit du hva jeg mener! :thumbup:

 

Du kan ikke synes at det er så dårlig. Det syns du bare fordi det er RE!

 

Hvorfor fortsetter du med det!? Det er meningen min! Vil du at jeg skal syns RE 4 er gøy?

 

Nei. Men innrømme at det ikke er dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig med Disorder, men jeg synes ikke RE4 er kjedelig. Tvert imot er det et ganske underholdende spill, så jeg ville nok gitt det 6/10 eller noe sånt om jeg skulle gitt en karakter. Jeg kan til og med strekke meg til 7/10 om man får den "fulle" versjonen med alle ekstraoppdragene og alt det der som på PS2. (GameCube versjonen mangler så vidt jeg vet Seperate Ways oppdraget, Mercenaries oppdraget og det der, i tillegg til et våpen). Alt i alt er RE4 et ganske bra spill, men jeg synes det var for kjedelig å bare sloss mot de samme, uinteressante fiendene hele tiden. Jeg synes liksom ikke man sammenligne spanske gærninger med høygafler med zombier, og Racoon City, herregården og hele forskningsbasen er da vel mye kulere enn en liten, spansk drittby ute på landet? Når RE4 i tillegg dreier seg nesten 100% om å gå rett frem en fast linje uten noe slags mulighet for å kunne utforske blir det fort kjedelig når man er vant med å gå hvor man vil, når man vil om man vil. (greit det er litt mer utforskning senere, men ikke i nærheten av like mye som man er vant med).

 

Problemet med RE4 er at det ikke er RE. Leon er tilbake, med han ser forskjellig ut, oppfører seg forskjellig og har en ny jobb. I RE2 var han en helt ny politimann på vei til første dagen på jobb i Raccoon City Police Department, men la oss bare si det gikk til helvete før han kom så langt... (det sier seg vel selv). I RE4 er han en topptrent soldat (eller noe sånt, har glemt det) og får i oppdrag å redde en ung jente fra spanske gærninger. Det har ingenting med Resident Evil å gjøre. Selv Umbrella er gått konkurs etter RE3 (vel...), så zombier, T-virus, G-virus, Tyrant og Nemesis kan man bare glemme. Det er ikke engang en eneste hunter eller licker her, og jeg savnet begge to noe voldsomt. En del av Re4 er i samme stil som før (samle planet for å få helse, bosser må bankes tre ganger osv), men alt i alt er det nesten ingenting som tilsier at det er et RE spill bortsett fra tittelen og navnet på hovedpersonen.

 

RE4 er et brukbart spill, men ikke et RE spill. Akkurat som jeg frykter RE5 vil bli. Afrika, null zombier, null Umbrealla, null virus... da hjelper det ikke at man spiller Chris Redfield. Om de i det minste kunne latt oss få spille som Claire Redfield i en annen historie (som i RE 1 og 2) hadde det blitt morsomt, men hvorfor prøve å gjøre de andre spillene like bra?

 

For øvrig litt oppklaring om GameCube spillene:

 

* Resident Evil Zero foregår rett før Resident Evil 1 og handler om Rebecca Chambers, den siste overlevende fra Bravo-teamet som dro til den herregården. Aner ikke hvilke plattformer det er kommet på til nå, men GameCube versjonen var den aller første og altså ikke en remake.

 

* Resident Evil 1 er en fullstendig remake med bedre grafikk, bedre lyd osv.

 

* Resident Evil 2 er en port av Dual Shock versjonen på Playstation og har blandt annet litt bedre grafikk en den originale PS2 versjonen, bedre kontroller (den originale kunne ikke bruke de analoge spakene), nye kostymer til Leon og Claire, muligheten for en S-ranking, tidsfrist på en del bonusoppdrag og så videre. Av en eller annen grunn kan man ikke snu 180 grader som i alle andre Resi-spill, noe som kan gjøre kontrollene litt idiotiske til tider. Det er dog ikke noen stor sak.

 

* Resident Evil 3 er en direkte port av PS1 versjonen, men har en anelse bedre grafikk.

 

* Resident Evil: Code Varonica X: Her begynner det å bli morsomt, i grunnen. Først fikk man RE: Code Veronica på Dreamcast, før de endret en god del, gjorde det enda lengre og gav det ut som RE: Code Veronica X på Playstation 2. Denne versjonen ser bedre ut, har en del forandringer i selve spillet og så videre. Deretter gav de det ut på GameCube under samme tittel, og i bunn og grunn er det samme spill - før de gav det ut på GameCube igjen, men denne gangen med hakket bedre grafikk, en del "optimerte" gåter (dvs gjør dem mindre frustrerende osv) og gjorde noen forsndringer for å gjøre det enda bedre.

 

Resident Evil 4 kom først på GameCube, og ble senere gitt ut på Playstation 2 i utvidet versjon med flere sideoppdrag, et nytt våpen og så videre. Til sist kom den på Wii også, med bedre grafikk en GameCube og PS2 versjonen og 16:9 Widescreen bilde, og med alle bonustingene fra PS2 versjonen. Den er også på PC, men gjør deg selv en tjeneste og glem det. ;)

 

Er man Resi nerd, så er man Resi nerd... :D

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Olav93, legg opp. Alle har lov til å uttrykke sine meninger her,

mener Disorder at RE4 ikke er LIKE bra som de andre RE spillene lar du han mene det, god damn azz...

 

Jo a, men jeg kjenner "Disorder" (kunne vel lagt inn hans egentlige navn, men det vil han nok ikke), syns bare det er rart at han har sagt det er et veldig bra spill og at han har sitti og spilt det før, men nå liksom er det en skuffelse og huffameg.

Lenke til kommentar
RE0 er vel ikke en remake? Tror GC versjonen er den første versjonen, og ikke en remake av et gammelt spill som RE1 remaken er. Mulig jeg tar feil, men etter det jeg vet er det ikke noe remake :)

 

Du har selvfølgelig rett, bare ein stor skriveleif fra min side der :p Skulle selvfølgelig stått kun Resident Evil 1 der :)

Lenke til kommentar

Resident Evil (remaken til Gamecube), er et av de beste spillene jeg har spillt. Stemninga er til å ta og føle på, man føler seg aldri trygg, selv med ei hagle i hånda. Husker første gang jeg gikk gjennom den berømte gangen i mansionet, der 4 - 5 zombier kommer ramlende inn vinduene. Helt stille i huset og lyden på maks gjorde at jeg måtte trykke på pause og skifte boxer. Dette skjedde forsåvidt også første gangen jeg kom ut for et Crimson Head. I dette spillet dør ikke alt på første forsøk nei, det fikk man smertelig erfare!

 

Vanskelighetsgraden er også et stort pluss. Følte jeg svirra mye fram og tilbake første gangen jeg spillte det, men man tok hele tiden musesteg framover, noe som gjorde at man ble sittende og ville finne ut hva som skjedde videre. Det at man også får vite små doser av historien i form av brev, notater og lignende trekker også opp. Liker spesielt dagboken til en stakkar, der han først skriver om hvordan det føles når huden på armen hans råtner opp pga viruset, til siste side avsluttes med "brain good eat" eller noe i den duren. Herlig svart humor! :D

 

Det eneste som trekker ned er at disc 2 er så utrolig kort og mye mer rett fram enn disc 1. Men, når eneste minuset med et spill er at der for kort, så sier det noe om kvaliteten på resten. Jeg har ikke en eneste ting å utsette på noe som helst. Musikken, lyden, stemningen, grafikken, gameplay, alt er som det skal være. Neglebitende survival-horror som anbefales på det aller sterkeste!

Lenke til kommentar

Har du prøvd Resident Evil 2? Personlig synes jeg det er det klart beste i serien. Stemningen er helt perfekt, og man setter seg inn i det fra første stund. Bokstavelig talt, det begynner med at Claire og Leon kommer til Raccoon City av hver sin grunn og finner byen invadert av slemme zombier. Ikke kan de komme seg ut av byen heller, så da sliter man jo litt... Og til forskjell fra Chris og Jill (fra 1'a) er Leon og Claire helt uskyldige og aner ikke hva som venter dem. Nå er jo Leon en politimann på vei til første dagen på jobben, men Claire er bare en uskyldig ung dame som leter etter broren sin. (Chris, fra 1'a). Det er mye enklere å føle med dem enn Chris og Jill, da de to var topptrente soldater og vant å hanskes med vanskelige og farlige situasjoner.

 

Det er dessuten heller ikke noen Crimson Head i RE2 (og takk og pris for det!), og monstrene er mye kulere. Jeg fant for øvrig remaken av RE1, 2, 3 og Code: Veronica X til GameCube på amazon, om noen er interessert. ;) Selv har jeg selvsagt remaken av den første, og remaken av den andre er i posten. Gleder meg som en unge til dette spillet. Det eneste som kan bli bedre er i mine øyne Project Zero 4, men hvorfor velge når man kan ha begge? :D

Lenke til kommentar

Jeg har jo bare spilt RE4, men det ga meg lyst til å spille mer av serien. Jeg bør vel starte med RE1 og så gå oppover, eller er det en annen rekkefølge kronologisk i spillserien? I tillegg skjønner jeg at det har kommet noen remakes og jeg har mest lyst til å spille dem, siden grafikken sikkert er bedre.

 

Kan noen komme med en liste over spill i rekkefølge og hvilken versjon (gamecube/PS1 etc)?

 

edit: Kan ikke skjønne at noen ikke ikte RE4, men smaken er jo som sagt forskjellig.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Litt ot, men hva er crimson head? Har nylig spilt igjennom RE1..

 

Og er grafikken mye bedre på remakesene til GC? Testa nettopp RE2 på emulator, men lyden var litt bugga, og hvis grafikken er mye bedre på GC versjonen, kjøper jeg heller den. Mener jeg så den på den lokale elkjipen for en liten stund siden. Ulempen er at da må jeg også kjøpe Classic controller. Verdt det?

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar
* Resident Evil: Code Varonica X: Her begynner det å bli morsomt, i grunnen. Først fikk man RE: Code Veronica på Dreamcast, før de endret en god del, gjorde det enda lengre og gav det ut som RE: Code Veronica X på Playstation 2. Denne versjonen ser bedre ut, har en del forandringer i selve spillet og så videre. Deretter gav de det ut på GameCube under samme tittel, og i bunn og grunn er det samme spill - før de gav det ut på GameCube igjen, men denne gangen med hakket bedre grafikk, en del "optimerte" gåter (dvs gjør dem mindre frustrerende osv) og gjorde noen forsndringer for å gjøre det enda bedre.

 

Dette siste visste jeg ikke. Hvordan ser man hvilken versjon man har?

Lenke til kommentar
Litt ot, men hva er crimson head? Har nylig spilt igjennom RE1..

 

Crimson Head er noe som kunn finnes på Resident Evil 1 remaken til GameCube. Det er en helt vanlig zombie man dreper, som ligger på bakken og blir mer og mer rød over tid mens man spiller, og som til slutt våkner til live og løper etter spilleren, istedenfor å subbe bortover med bena :)

 

Fikk rimelig panikk første gangen en sånn jævel kom løpende mot meg.

Lenke til kommentar

Olav93 har ikke spilt de andre spillene. Bare nr 4 så da veit han ikke helt hva jeg mener. Han er ikke en fan heller så...

 

De er rimelig enkle hvis du har en hagle med et par skudd. Man trenger bare å sikte opp i det de kommer, og skyte huet av dem når de er nære deg. (det virker bare med hagle)

 

Enig i at re2 er veldig bra, men jeg tror re 0 eller 1 kommer litt i ledelsen for meg ihvertfall. Alle spillene er utrolig bra, untatt nr4 som et RE-spill.

 

Hvem er forresten yndlings figuren deres i RE? Min er så klart Hunk!

post-151147-1202219397_thumb.jpg

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Har du prøvd Resident Evil 2?

 

Jepp, og jeg elsket hvert minutt av det. Likte veldig godt at man fikk storyen fra to forskjellige vinkler, men samtidig var på de samme stedene, og gjorde ting litt annerledes. Jeg liker uansett RE 1 bedre pga måten spillet er bygd opp på. Gåtene er mer kryptiske og spennende, hvor i RE 2 føler jeg man ikke trenger å bruke de små grå så mye. Men, dette er så klart en smakssak :)

 

Selv har jeg selvsagt remaken av den første, og remaken av den andre er i posten.

 

Det fins en remake av RE 2? Hvor? Når?

 

Fikk rimelig panikk første gangen en sånn jævel kom løpende mot meg.

 

KA FAEN?! KA FAEN?! :D:love:

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe RE:UC i løpet av denne måneden, men lurer på om jeg får med meg all historien til hvert av spillene de har med, altså

at jeg får med meg alt som skjer i RE:0 osv

OG at jeg ikke må lese haugevis av dokumenter men at man får ting servert i cutscenes osv.

Noe RE:UC leverer eller?

 

Det er frivillig om du vil lese dokumentene. Men jeg vil anbefale det sterkt! Du får masse ny og interresant historie man aldri har hørt før og det er ikke noe rotete.

 

Du burde kjøpe det. Det er vel noe alle fans burde ha!

 

Og det fins ikke no remake av nr 2!

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...