eryxx Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Det ser i hvert fall ut som om sjansene for å bli hacket er heller små ... Har du fått satt WHS over i (router) Status: Manually Configured ennå? Jeg spekulerer på om det er noen firewall-greier i WHS som ikke er åpnet så lenge du har Status: Not configured. Et annet forslag (hentet rett ut fra lufta) er å restarte D-Link-ruteren ... (Ganske desperat, ja.) Har restartet, og resatt routeren. Har ikke fått endret status enda... Hvis jeg slår av windows firewall på whs skal vel alle porter på serveren være åpne? Plug and play.... Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Altså, WHS har jo innebygd brannmur. Du kan jo sjekke om portene dine er lagt til der, det skal skje automastisk men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Altså, WHS har jo innebygd brannmur. Du kan jo sjekke om portene dine er lagt til der, det skal skje automastisk men man vet jo aldri. Så lenge Windows Firewall på WHS er slått av skal vel pr definisjon alle portene være åpne mot routeren? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Avslått brannmur = åpne porter, ja. Men er det "noen som svarer" når det kommer en henvendelse inn? Er det en eller annen service som skulle ha vært startet og som ikke er det? Det at Shields Up! ikke detekterte noen ting på din IP-adresse er også tegn på at noe ikke er "åpent", men om problemet ligger hos Lyse, i ruteren din, eller i WHS, det er ikke så godt å si ... Jeg henger meg fortsatt opp i dette med Manually configured vs. Not configured; lurer på om det ikke kan ligge noe der ... Men det kan jo hende at endringen av vist status først skjer når WHS har fått kontakt med (eller gjennom?) ruteren, slik at det ikke er noe som må gjøres på forhånd, men noe som skjer (av seg selv) i ettertid. Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Avslått brannmur = åpne porter, ja.Men er det "noen som svarer" når det kommer en henvendelse inn? Er det en eller annen service som skulle ha vært startet og som ikke er det? Den som visste det... Det at Shields Up! ikke detekterte noen ting på din IP-adresse er også tegn på at noe ikke er "åpent", men om problemet ligger hos Lyse, i ruteren din, eller i WHS, det er ikke så godt å si ... Jeg henger meg fortsatt opp i dette med Manually configured vs. Not configured; lurer på om det ikke kan ligge noe der ... Men det kan jo hende at endringen av vist status først skjer når WHS har fått kontakt med (eller gjennom?) ruteren, slik at det ikke er noe som må gjøres på forhånd, men noe som skjer (av seg selv) i ettertid. Tror "Manually configured" må relatere seg til status etter at kontakt er oppnådd. Har forsøkt å benytte "Configure" under oppsettet, men gir ingen endring. Begynner å lure på om det kan være et eller annet med routeren. Skal forsøke å få låne en annen bare for å teste. Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 :!: Da virker det!!!! Det som måtte til var... Fast Ip-adresse fra min Internett leverandør! Så vet jeg det også! Takk for all hjelp til dere som har vært inne og besvart mine frustrasjoner. Noe som har bidratt til å eliminere alle muligheter og umuligheter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Merkelige greier ... Jeg har dynamisk IP-adresse, og hos meg fungerer det fint. Men det viktigste er jo at det virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå