Gå til innhold

Trenger hjelp til Meta-tags!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lagt ut en flash-side på nettet og når jeg søker på siden min, så dukker jo siden min opp i søkeresultatene i google. Saken er at det står kun index-navnet mitt der og ikke stikkord etc. som det gjør med alle andre sider. Så jeg sitter og ser på index fila til siden da og lurer på hva og hvor jeg skal taste inn ordene som jeg vil at skal stå under siden min.

Så et eksempel på en side:

<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT=" NO">

<meta name="description" content="Guide med linker og tjenester til alt innenfor din webside." />

<meta name="keywords" content="websideguide, hjemmesidehjelp, ting til hjemmesiden, hjemmeside, linker, hjemmesideutkast, webdesign, web" /> "

Index-fila mi ser slik ut:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

<head>

<title>Personlig Trener - Frank Berg</title>

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

</head>

<body>

<table style="width:766px; height:750px " align="center" >

<tr>

<td width="766" height="750">

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,24" width="766" height="750">

<param name="movie" value="flash/main_flash8.swf">

<param name="quality" value="high">

<param name="menu" value="false">

<!--[if !IE]> <-->

<object data="flash/main_flash8.swf"

width="766" height="750" type="application/x-shockwave-flash">

<param name="quality" value="high">

<param name="menu" value="false">

<param name="pluginurl" value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

FAIL (the browser should render some flash content, not this).

</object>

<!--> <![endif]-->

</object>

</td>

</tr>

</table>

</body>

</html>

Hvor fyller jeg inn stikkord?? Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du limer de inn etter den meta-taggen du allerede har. Hvis du virkelig ikke vet hva tabeller/tabellar er, foreslår jeg at du lærer deg HTML.

Meta-taggen jeg allerede har er "<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">"?

Endret av PTFrank
Lenke til kommentar

Woo woo... Ta det rolig, nå, Runar.

PTFrank: Les artikkelen det lenkes til, og se i koden din. Der vil du se <table>-taggen og flere relaterte. Tabeller genererer unødvendig mye kode når man bare skal sette opp et design, en enkelt <div> kan gjøre samme jobben med litt CSS.

Ønsker du å lære HTML er HTMLDog et fint nettsted. :)

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Woo woo... Ta det rolig, nå, Runar.

PTFrank: Les artikkelen det lenkes til, og se i koden din. Der vil du se <table>-taggen og flere relaterte. Tabeller genererer unødvendig mye kode når man bare skal sette opp et design, en enkelt <div> kan gjøre samme jobben med litt CSS.

Ønsker du å lære HTML er HTMLDog et fint nettsted. :)

Takk for hjelpen, men lærer ikke spesielt mye. Dere bare sier ditten og datten, men forklarer ingenting. Hadde vært fint med litt instrukser. Og glem tabellgreia. Spurte etter hvor jeg fyller inn stikkord.

Lenke til kommentar

Vel, det som etter hvert ble tema, nemlig tabeller, forklares best i artikkelen og det er ingen som gidder å gjengi akkurat det samme med litt andre ord.

Du har fått svar på hvor du fyller inn stikkord. Neste steg er å lage bedre kode, så siden indekseres bedre av søkemotorer. For eksempel lønner det seg veldig å ha en <h1> i dokumentet med en beskrivende overskrift for siden. For eksempel <h1>Personlig Trener - Frank Berg</h1>. Google vet at <h1> er det øverste og viktigste overskriftsnivået, og vil derfor vektlegge forekomsten av denne.

Lenke til kommentar
...

Takk for hjelpen, men lærer ikke spesielt mye. Dere bare sier ditten og datten, men forklarer ingenting. Hadde vært fint med litt instrukser. Og glem tabellgreia. Spurte etter hvor jeg fyller inn stikkord.

Hva er det du ikke skjønner?

Stikkord=keywords.

En meta tag begynner med "<meta", ikke dokument type deffen du referer til.

Les gennom tråden en gang til, gjør som du har blitt fortalt. Slutt å syt.

Hvis du vil ha det inn med teskje så står det beskrevet her:

http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#edef-META

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...