Gå til innhold

Hva kan jeg bruke istedefor Microsoft Office.

vdr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du lyst til å prøve noe annet er det lov å ta en kikk på Lotus Symphony også. Kan lastes ned gratis her:

http://symphony.lotus.com/software/lotus/symphony/home.jspa

Jeg er ikke veldig imponert og grensesnittet er litt uvant men det kommer jo an på smak og behag. Symphony lagrer som standard i ODF og leser og lagrer også til Microsofts binære formater. Foreløpig er det ikke støtte for OOXML.

Lenke til kommentar
OpenOffice fungerer nesten på samme måte som PowerPoint. Så det er ikke den store forskjellen.

WHAT? Open office fungerer på nesten samme måte som MICROSOFT OFFICE...

I open office er det

"powerwoint"

"word"

"excel"

og mye annet som du finner igjen i microsoft office. Open office er med andre ord ikke bare "excel" eller bare "word", men det er en pakke med mange forskjellige programmer...

Lenke til kommentar
link? og fordeler/ulemper i forhold til open office eller microsoft office?

heter jo Microsoft Works, så får kanskje lasta det ned fra Microsoft eller mulig du finner dte på www.downloads.com

har ikke brukt det så mye, men er noenlunde samma opplegget..

Lenke til kommentar
hva kan jeg bruke?

Det er naturligvis OpenOffice.org som er det naturlige valget (som flere har nevnt).

Du laster vel ned den norske versjonen? Den finner du på http://no.openoffice.org/.

OpenOffice.org er gratis, på norsk (og en mengde andre språk), støtter mange operativsystemer, er like bra som Microsoft Office. Det siste vil antakelig noen være uenig i, men jeg vil påstå at OpenOffice.org i alle fall vil duge fullt ut for de aller fleste. I pakka får du en tekstbehandler (som Word), et regneark (som Excel), et presentasjonsprogram (som PowerPoint), et vektorbasert tegneprogram (finnes ikke i MS Office?), et databaseprogram (som Access), en matematikkmodul (finnes også i MS Office).

Den har også mulighet for å åpne og lagre i formatene til Microsoft Office (Word, Excel og Powerpoint) og du kan kople deg til Access-tabeller.

Det er altså ingen grunn til å ha en ulovlig kopi av Microsoft Office på PC-en sin når OpenOffice.org finnes.

Microsoft Works vil jeg ikke anbefale. Den har tradisjonelt hatt andre filformater enn Microsoft Office og de har ikke alltid vært like kompatible med hverandre. Kjøp da heller Microsoft Office Home for en tusenlapp hvis du absolutt skal ha Microsoft-programvare.

Endret av BonzoDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...